Podsumowanie dotychczasowych działań w kampanii Piękny Wschód
Elżbieta Wąsowicz - Zaborek, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej wzięła udział w konferencji podczas, której zostały zaprezentowane dotychczasowe działania w ramach kampanii "Piękny Wschód". Spotkanie odbyło się 25 maja br. w zabytkowych wnętrzach Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie i uczestniczyli w nim również: Anna Wasilewska Członek Zarządu województwa warmińsko-mazurskiego oraz Andrzej Małyszko przedstawiciel Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego.
Polska Organizacja Turystyczna prowadzi od lipca 2010 roku ogólnopolską kampanię informacyjno-promocyjną „Piękny Wschód", której celem jest wzrost zainteresowania ofertą turystyczną pięciu województw: lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego.
POT w ramach projektu zrealizował kampanię medialną wykorzystującą telewizję, prasę i radio. Działania w internecie objęły swym zasięgiem wszystkie najważniejsze portale, które sukcesywnie odwoływały się do strony projektu www.pieknywschod.pl. Ponadto POT przeprowadziła badania rozpoznawalności promowanych regionów.
Jak podkreśliła Elżbieta Wąsowicz-Zaborek Wiceprezes POT fakt, że prawie 30% badanych uznaje wschodnie regiony Polski za odpowiednie miejsce na wakacyjne wyjazdy, jest dowodem na to, że dzięki kampanii udało się przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach. Prawie 40% pytanych stwierdziło, że częściej rozważać będzie województwa wschodnie jako miejsce swojego potencjalnego wypoczynku.
W rankingu najpopularniejszych regionów zdecydowanie zwyciężyły Mazury oraz Bieszczady.