en
en
Kontakt

Międzynarodowe Targi Turystyczne Salon Des Vacances w Brukseli

Bruksela1Międzynarodowe Targi Turystyczne Salon Des Vacances w Brukseli - 31 stycznia - 4 lutego br. odbyła się 55 edycja międzynarodowych targów turystycznych na Brussels Expo. Przez 5 dni targi odwiedziło 105 413 osób. Jest to 4 000 więcej osób niż w roku ubiegłym. W targach uczestniczyło 802 wystawców, w tym liczne biura podróży, touroperatorzy i organizacje turystyczne. Na polskim stoisku prezentowały się Warmia i Mazury, Małopolska, Zachodniopomorskie, Śląsk z Bielsko-Białą oraz PLL LOT. Stoisko zrealizowane w nowej kampanii bajkowej prezentowało wizualizację głównych produktów, które promowane będą na rynku belgijskim w 2013 roku - SPA & Welness, natura, turystyka aktywna - rowery, turystyka wodna.

Bruksela2Stoisko polskie animowane było przez Galerię Styl prezentującą wyroby z bursztynów oraz prowadzącą konkurs wiedzy o Polsce i Gdańsku, w którym nagrodami były zestawy biżuterii bursztynowej. Konkurs opracowany został wspólnie z POIT Bruksela. Uczestnicy konkursu wypełnić mieli ankietę nt. wizerunku Polski, sposobu spędzania wakacji oraz odpowiedzieć na pytania związane z Gdańskiem. Analiza ankiety posłuży jako ciekawy wkład w badania na temat wizerunku Polski prowadzone przez POIT Bruksela.

Konkurs został podzielony na dwie części:

1. Część targowa ogłoszona w magazynie VosVacances drukowanym w nakładzie 500 tys. egzemplarz i dostarczanym do skrzynek wyselekcjonowanych odbiorców a także na portalu targów odwiedzanym miesięcznie przez 322 tys. osób. Konkurs ogłoszony został w kuponie z nagrodami dla odwiedzających polskie stoisko na targach, dołączonym do artykułu o Polsce.

2. Część skierowana do internautów - Identyczna ankieta umieszczona została na portalu POIT (ok. 4,5 tys. wejść/mies.) i rozreklamowana poprzez:

- dziennik Le Soir (jeden z trzech największych dzienników francuskojęzycznych, nakład: 95 800 egz. Cena rynkowa jednej strony reklamy: 25 100 euro.).

- newsletter POIT (12 000 adresów)

- facebook POIT (1270 fanów)

W konkursie udział wzięło 750 osób, z czego 186 osób wypełniło ankietę na targach a 564 osób zagrało poprzez internet.

bruksela3

Bruksela4

Od kilku lat Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Brukseli promuje targi Salon des Vacances poprzez udział w akcji prowadzonej przez organizatorów targów w magazynie Vos Vacances. Celem udziału jest promocja wystawców promujących się na Polskim Stoisku Narodowym oraz prezentacja wybranych produktów turystycznych, które promowane są przez POIT w danym roku.

Akcja składa się z następujących elementów:

1. Publikacja jednostronicowego artykułu w drukowanym magazynie Vos vacances, nakład: 500 tys. egz. (w załączniku)

Magazyn ten jest zbiorem artykułów o destynacjach prezentujących się na targach. Wysyłany jest bezpośrednio do skrzynek wyselekcjonowanych odbiorców, którzy wg badań podróżują min. raz w roku za granicę.

W 2013 tematem artykułu opublikowanego przez POIT są SPA & Welness. Opisane zostały najciekawsze destynacje Polskie oraz przykłady oferty SPA, w tym instytut Dr Ireny Eris, kuracje na bazie soli, wody mineralne z południa Polski itp.

Ważnym elementem promocyjnym są kupony dołączone do każdego artykułu. Kupon należy wyciąć i przynieść na stoisko wystawcy, którego artykuł dotyczy. Kupony biorą udział w losowaniu, gdzie nagrodami są upominki tematyczne. POIT oferował w tym roku zestawy polskich kosmetyków

W ciągu pięciu dni trwania targów kupony przyniosło 1 870 osób, z czego 698 osób zgłosiło chęć otrzymywania newslettera elektronicznego POIT.

2. Publikacja tego samego artykułu na portalu targów www.70045.be (320 tys. wejść). Artykuł, podobnie jak jego wersja drukowana zawierał kupon, który można przekazać na stoisku. Artykuł dostępny jest na portalu przez cały rok.

3. Promocja Polskiego Stoiska Narodowego w 3 newsletterach targów.

W ramach akcji targi wysyłają trzykrotnie newslettery do swojej bazy adresowej liczącej 301 tys. odbiorców. W każdym newsletterze zareklamowane jest polskie stoisko.

4. Zamawianie on-line broszur Polskiej Organizacji Turystycznej na portalu targów www.70045.be, które następnie ośrodek wysyła pocztą.

Akcja wysyłki broszur trwa przez cały rok chociaż najwięcej zamówień spływa w okresie grudzień - luty. W zestawie znajdują się broszury prezentujące Polskę ogólnie, polskie uzdrowiska i SPA oraz broszury tematyczne dotyczące wystawców polskiego stoiska.

W sumie, co roku POIT wysyła ok. 1 500 pakietów (dokładna liczba znana będzie w marcu br.)

5. Konkurs promujący SPA i Kraków w dziennikach - flamandzkim Het Laatste News (nakład - 340 235 egz., cena 1 strony reklamy: 47 800 euro) i francuskojęzycznym Vers l'Avenir (nakład - 103 917, cena 1 strony reklamy: 2 490 euro).

Każda destynacja reklamująca się w magazynie Vos Vacances uczestniczy dodatkowo w konkursie reklamowanym w w/w dziennikach, w katalogu targowym oraz na portalu targów. W tegorocznej edycji nagrodą oferowaną przez POIT weekend w Krakowie w hotelu posiadającym ofertę SPA i Wellness.

Rokrocznie w konkursie udział bierze około 7 000 osób.

Rokrocznie Telewizja Liberty działająca jako agent pośredniczącym w sprzedaży wyjazdów proponowanych przez największych touroperatorów rynku belgijskiego organizuje na targach prezentacje ciekawych destynacji turystycznych.

W 2013 roku Polska prezentowała się na stoisku Liberty TV w sobotę 2 lutego. Tematem wykładu była oferta uzdrowiskowa oraz SPA na terenie całej Polski oraz atrakcje turystyczne wystawców polskiego stoiska - Śląska, Warmii i Mazur, Zachodniopomorskiego i Małopolski. W prezentacji uczestniczyło 40 osób. Prezentacja zakończona została degustacją dań kuchni polskiej.

Do góry