en
en
Kontakt

Konferencja prasowa UEFA EURO 2012 Polska – Ukraina w Paryżu.

DSC03816To wielkie wydarzenie na skalę europejską, jakim jest finał Mistrzostw  Europy w piłce nożnej, zwany potocznie EURO, rozpoczyna się już 8 czerwca 2012. Aby “podgrzać temperaturę” wokół tego bliskiego już wydarzenia sportowego i turystycznego, o dużym wymiarze promocyjnym, oraz w celu przekazania dziennikarzom francuskim jak najbardziej aktualnych  informacji, Polski Ośrodek Informacji Turystycznej w Paryżu zorganizował 20 marca 2012 roku, we współpracy z Serwisem Kulturalnym I Informacyjnym Ambasady Ukrainy w Paryżu, konferencję prasową.

Gościem honorowym konferencji był Pan Philippe Margraff, Dyrektor Handlowy UEFA. Jego wystąpienie poświęcone było prezentacji stanu przygotowań do Euro 2012 w dwóch partnerskich krajach organizujących finał tych mistrzostw. Nie ukrywając swojego podziwu, podkreślił w swoim wystąpieniu piękno, funkcjonalność i nowoczesność nowo wybudowanych stadionów; wypowiedział się także jak najbardziej pozytywnie (jeśli chodzi o Polskę)  na temat bazy hotelowej i lotnisk, oraz pozostałej  infrastruktury w pełni gotowej na przyjęcie kibiców i turystów. Prezentacja ta wzbogacona była cyframi dotyczącymi nakładów finansowych związanych z organizacją tego wydarzenia.

Po zakończeniu tej wyjątkowo ciekawej prezentacji został pokazany gościom film promocyjny Tomasza Bagińskiego oraz inneDSC03831 filmy reklamowe przygotowane przez Polską Organizację Turystyczną w ramach kampanii na trzech rynkach. Pan Tomasz Rudomino, Dyrektor POIT Paryż przedstawił gościom założenia i najważniejsze informacje dotyczące kampanii promocyjnej Polski we Francji, w której to kampanii Euro 2012 jest ważnym elementem i motywem zachęcającym do odwiedzenia Polski. Elżbieta Janik, odpowiedzialna w ośrodku za komunikację zaprezentowała zebranym gościom dossier prasowe, na którego treść  składają się te dwa wspomniane już wydarzenia, a mianowicie Kampania promocyjna Polskiej Organizacji Turystycznej na trzech rynkach i Euro 2012, jako ważny eklement tej kampanii oraz jako wydarzenie międzynarodowe organizowane po raz pierwszy przez Polskę na taka skalę. Była to doskonała okazja, aby przekazać dziennikarzom informacje o funkcjonowaniu systemu informacji POLISH GUIDE, opracowanym przez PL.2012 oraz jego systemie rezerwacji  POLISH PASS.

Następnie Ukraina przedstawiła swój film promocyjny komentowany przez pracowników Ambasady.

Część oficjalna konferencji zakończyła się serią pytań dziennikarzy dotyczących stanu przygotowania obu krajów organizatorów oraz innych detali związanych z organizacją Euro, jak np. praw do retransmisji meczy, które we Francji jeszcze nie zostały przydzielone i są palącym francuskim tematem dyskusji.

Zaproszenie na tą konferencję skierowane do wielu dziennikarzy spotkało się z dużym zainteresowaniem. Wśród przybyłej licznie publiczności (ponad 50 osób) obecni byli dziennikarze prasy krajowej: Le Monde, Le Figaro, TV Mag, prasy specjalistycznej: L’Expansion, Stratégies, ale przede wszystkim dziennikarze mediów sportowych takich jak L’Equipe, France Football, Sport.fr, jak I największych stacji radiowych, w których football zajmuje sporo miejsca na antenie tj.: RTL i RMC Sport; zaznaczyć też trzeba obecność blogera specjalizującego się w tematyce footballu PKFoot.com.

DSC03789Konferencja ta była dobrą okazją aby po raz kolejny już zaprezentować wystawę fotograficzną, poświęconą polskim miastom gospodarzom Euro 2012.

Goście i dziennikarze wyszli z konferencji zadowoleni z uzyskanych informacji  dotyczących Euro 2012, z broszurą specjalnie wydaną przez POT o tematyce Euro i z dossier prasowym. Ale wyszli przede wszystkim ciekawi naszego kraju  i  z przekonaniem, że Euro 2012 to doskonała okazja aby odkryć Polskę!

Do góry