en
en

Działania na rynku izraelskim przynoszą efekty

270x136_1-izrael.png

Działania promocyjne POT prowadzone na rynku izraelskim w ciągu ostanich lat przynoszą widoczne efekty. Podkreśla to nie tylko nasz przewoźnik PLL LOT ale również przedstawiciele wybranych regionów Polski. To niewątpliwie zasługa dobrze opracowanej i konsekwentnie wdrażanej strategii zakładającej prowadzenie działań dedykowanych tour operatorom. W ostatnich latach charakter przyjazdów grup turystycznych z Izraela bardzo się zmienił. Dotychczas dominował profil miejski i kulturowy a obecnie coraz więcej jest turystów z tego rynku zainteresowanych także aktywnym wypoczynkiem.

1 izraelDziałania promocyjne POT prowadzone na rynku izraelskim w ciągu ostanich lat przynoszą widoczne efekty. Podkreśla to nie tylko nasz przewoźnik PLL LOT ale również przedstawiciele wybranych regionów Polski. To niewątpliwie zasługa dobrze opracowanej i konsekwentnie wdrażanej strategii zakładającej prowadzenie działań dedykowanych tour operatorom.

Jak informuje PLL LOT wzrost zainteresowania Polską widać we wzrostach ruchu pasażerskiego ostatnich miesięcy. Tylko w czerwcu wzrósł on o 55% w porównaniu z czerwcem 2015 r. Ruch pasażerski pierwszej połowy 2016 r wzrósł o 34,36% w porównaniu z tym samym okresem roku 2015. W ubiegłym roku przyjechało do Polski prawie 160 tys. turystów. Wszystko wskazuje więc, że sprawdzą się prognozy wzrostu za rok 2016.

W ostatnich latach charakter przyjazdów grup turystycznych z Izraela bardzo się zmienił. Dotychczas dominował profil miejski i kulturowy a obecnie coraz więcej jest turystów z tego rynku zainteresowanych także aktywnym wypoczynkiem.

Od 2014 r. POT wprowadził cykliczne działania na tym rynku, do których należą: targi IMTM w Tel Awiwe, prezentacje dla dziennikarzy, warsztaty z touroperatorami połączone z prezentacjami ofert uczestniczących w niej przedstawicieli polskich biur podróży. Cykl tych działań kończą podróże studyjne realizowane wspólnie partnerami - w ostatnim roku z regionem lubelskim, mazowieckim, warmińsko- mazurskim i pomorskim.

Rezultatem podróży studyjnej był między innymi program telewizyjny  „Hashtag Food”, który powstał  na bazie popularności funkcjonującego w internecie zjawiska „food-porn”, czyli prezentowania w bardzo atrakcyjny wizualnie sposób jedzenia, restauracji oraz innych miejsc związanych z kulinariami. Format programu zakłada, że w każdym odcinku prezenter - izraelski celebryta odwiedza inną stolicę, a dzięki rekomendacjom internautów z kręgu „food-porn” za pośrednictwem facebooka i instagramu dociera do najlepszych miejsc w danym mieście związanych z turystyką kulinarną.

W październiku br.  Channel 2 telewizji izraelskiej wyemitował poświęcony Warszawie odcinek cyklu podróżniczego (pierwsze dwa dotyczyły Bangkoku i Tibilisi). „Hashtag Food” przestawił szerokiej publiczności z Izraela bogatą scenę kulinarną Warszawy, od restauracji w jakości Michelin przez modne, nowe miejsca po niskobudżetowe miejsca ulubione przez mieszkańców Warszawy.

W programie pokazane zostały najlepsze restauracje Warszawy (Senses), ulubione kulinarne miejsca Warszawiaków (Warszawa Wschodnia, Plac Zbawiciela), nowe „gorące” kulinarne miejsca na mapie warszawy – Tragi Śniadaniowy, Nocny Market, ale także niezwykle popularny warszawski bary mleczny – Prasowy oraz miejsca, które mogą być szczególnie atrakcyjne dla turystów z Izraela (Charlotte Menora). W programie wystąpili znani szefowi kuchni z Warszawy Andrea Camastra, Mateusz Gessler oraz kulinarna blogerka Marta Dymek.

W sierpniu br. na zaproszenie POT przebywała w Polsce Daphne Raz, redaktor naczelna wydania izraelskiego magazynu National Geographic Traveller oraz znany w Izraelu fotograf NG Eddie Gerald. W trakcie wizyty studyjnej dziennikarze odwiedzili Warszawę, następnie Warmię i Mazury (m.in. Mikołajki, Zamek Ryn, Pałac w Nakomiadach, kanał Elbląski) oraz Pomorskie. Na Mazurach dziennikarzom szczególnie podobały się Nakomiady, spływ rzeka Krutynią oraz Kanał Elbląski. Co potwierdza ich zainteresowanie aktywnym wypoczynkiem. W Gdańsku zachwyciła ekspozycja ECS i atmosfera w Gdańsku a także pokazy walki rycerskiej na zamku w Gniewie. Wizyta na zamku w Malborku oraz inspirowana średniowiecznymi tradycjami wybitna kuchnia szefa Bogdana Gałązki – na długo pozostanie w pamięci uczestniczących w podróży dziennikarzy.

Po wizycie Michel Levit, dziennikarki reprezentującej portal mako.co.il która odwiedziła Polskę na początku sierpnia w Krakowie i Małopolsce ukazały się poniższe materiały a jak zapewnia dziennikarka będą kolejne.

http://www.mako.co.il/food-cooking_magazine/easy-world-recipes/Article-3927f5377339651006.htm
http://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4841474,00.html
http://travel.walla.co.il/item/2976704



Do góry