en
en
Kontakt

7 Nowych Cudów Natury

IMG_6742Znamy już 7 Nowych Cudów Natury. Amazonia, Zatoka Halong, Wodospady Iguazu, Wyspa Jeju, Park Komodo, Podziemna Rzeka Puerto Princesa, Góra Stołowa – to aktualnie Nowe 7 Cudów Natury – najpiękniejsze miejsca na ziemi wyłonione w ogólnoświatowym konkursie organizowanym przez fundację New7Wonders. W grupie 14 finalistów, którzy konkurowali o tytuł Nowego Cudu Natury znalazła się Polska Kraina Wielkich Jezior Mazurskich – jako jedyne miejsce w Europie! Nie jest to ścisły finał, ale sukces niepodważalny. Na konferencji, która odbyła się 11 listopada, w dzień ogloszenia wyników, przedstawiciele Urządu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej i branży turystycznej podziękowali wszystkim, którzy wspierali Mazury w konkursie. (na zdjęciu: od lewej Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Jacek Protas Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego, Jacek Pałkiewicz podróżnik, Jan Korsak Prezes Polskiej Izby Turystyki).

Udział Mazur w konkursie 7 Nowych Cudów Natury i zakwalifikowanie się do elitarnej grupy 28 finalistów z całego świata stał się niepowtarzalną szansą nie tylko dla regionu warmińsko – mazurskiego, ale też dla rynku turystycznego w całej Polsce. Konkurs był ważnym etapem, częścią strategii promocji województwa w budowaniu jego wizerunku w kraju i za granicą. Dzięki samemu udziałowi w konkursie udało się osiągnąć spektakularne efekty – miliony ludzi na świecie poznały Mazury (ok. 1 mln Unikalnych Użytkowników/ mies. z całego świata odwiedzało stronę new7wonders.com, z Polski było ich ok. 92 000/ mies.; liczba odsłon na świecie miesięcznie wyniosła średnio 4,7 mln, a w Polsce – 360 000/ mies.).

IMG_6722Udział Mazur w konkursie to była niepowtarzalna szansa na promocję, która została maksymalnie wykorzystana. Dzięki akcjom zachęcającym do głosowania przeprowadzonym za granicą, Mazury stały się lepiej rozpoznawalne i kojarzone z Polską. Nasz kraj zaczął być łączony z miejscami godnymi polecenia ze względu na swoją niepowtarzalność. Już sama obecność wśród 28 najbardziej wyjątkowych pod względem naturalnym obszarów na świecie pozycjonuje Wielkie Jeziora Mazurskie w gronie miejsc unikatowych, właśnie cudów natury" – mówi Rafał Szmytke. „Rywalizacji zawsze towarzyszą emocje a te sprzyjają większemu zainteresowaniu konkursem i kandydatami. Gdyby kampania, zrealizowana przy relatywnie niewielkich kosztach, prowadzona była bez tła, jakim był światowy plebiscyt nie udałoby się osiągnąć takiego efektu. Wszystkie działania promocyjne prowadzone zarówno przez nas jak i przez organizatora konkursu spowodowały, że dla wielu ludzi Polska jest dziś atrakcyjna nie tylko dla zwiedzających, ale także globtroterów szukających wyzwań i ciekawych wrażeń, jakie niosą ze sobą podróże do krajów zaliczanych do wyjątkowych miejsc na świecie" – dodaje Szmytke.

IMG_6718Szansę na rozwój turystyki regionu warmińsko – mazurskiego potwierdzają doświadczenia laureatów poprzedniej edycji konkursu na 7 Nowych Architektonicznych Cudów Świata, do którego zgłoszonych zostało 177 budowli z całego świata. Państwa, w których znalazły się „finałowe" Cuda Świata nie tylko wzmocniły swój wizerunek, ale też mogły mówić o realnych korzyściach promocyjnych, np.: o 20% wzrosła liczba turystów odwiedzających Machu Picchu, ruch turystyczny w Petrze w Jordanii zwiększył się z 581 tys. turystów w 2007 roku (rok zakończenia konkursu) do 975 tys. turystów, co stanowi aż o 68% wzrost. Taj Mahal w 2007 roku odwiedziło 3,2 mln turystów w 2007 roku, w porównaniu z 2,5 mln w roku poprzednim.

W ramach blisko trzyletniej kampanii przeprowadzono wiele działań na rzecz promocji Mazur i ich udziału w konkursie. Akcje promocyjne obejmujące organizację wydarzeń specjalnych, happeningów, spotkań i debat, działań public affairs i publicity przyniosły efekty w postaci m.in. wartości medialnej wynoszącej ponad 10 mln zł, przy wydatkach na promocję wynoszących w ciągu 3 lat nieco ponad 2,3 mln zł

IMG_6716"Zaliczenie Mazur do grona 14 najpiękniejszych miejsc na Ziemi to ogromny sukces, który wiąże się z realnymi korzyściami, takimi jak znakomita promocja Mazur i całej Polski. Do konkursu na 7 Nowych Cudów Natury zgłosiło się aż 440 kandydatów z 220 państw. Wysoka pozycja Mazur w konkursie udowodniła, że Polskie regiony i miasta nie są gorsze od zagranicznych i powinny się promować także zagranicą. Dzięki udziałowi w konkursie o Mazurach usłyszały miliony ludzi na świecie – bez międzynarodowego kontekstu, jaki stworzył konkurs, nie mielibyśmy szans na ogólnoświatową promocję." – powiedział Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – „Chciałbym podziękować wszystkim Polakom, którzy udzielili poparcia Mazurom. Konkurs pokazał, że my, Polacy potrafimy się zjednoczyć i promować Polskę". – podkreślił Jacek Protas.

 

Do góry