pzw250x208

Certyfikacja IT

Certyfikacja informacji turystycznej w Polsce została wprowadzona w 2010 roku. Stanowi ona bardzo ważny element realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną polityki zarządzania jakością Polskiego Systemu Informacji Turystycznej. Jej celem jest:

  • stworzenie krajowej sieci standaryzowanych jednostek informacji turystycznej współpracujących ze sobą na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym,
  • zapewnienie odpowiedniej jakości obsługi turystów przez jednostki informacji turystycznej.

Certyfikacja opiera się o 4 kategorie. W zależności od spełnianych kryteriów, jednostkom świadczącym usługi informacji turystycznej nadawane są 1, 2, 3 lub 4 gwiazdki. Proces prowadzony jest na zasadzie dobrowolności, na podstawie indywidualnych zgłoszeń jednostek informacji turystycznej. Obecnie w Polsce funkcjonuje 424 certyfikowanych centrów i punktów IT.

Więcej informacji: http://www.polska.travel/pl/szukaj/informacja-turystyczna/ 

 

Dokumenty do pobrania:

Kryteria Certyfikacji Informacji Turystycznej

Wniosek certyfikacyjny

Wzór certyfikatu 1 gwiazdka

Wzór certyfikatu 2 gwiazdki

Wzór certyfikatu 3 gwiazdki

Wzór certyfikatu 4 gwiazdki

Wzór emblematu