POT na finałowym przystanku Fan City Tour w Krynicy Górskiej.
Polska Organizacja Turystyczna objęła patronat nad przedsięwzięciem Fan City Tour, dzięki któremu mieszkańcy stu małych polskich miast będą mieli okazję przez kilka godzin przeżywać wspólne emocje piłkarskich Mistrzostw Europy w jednodniowej Mobilnej Strefie Kibica. Pomysłodawcą i realizatorem Fan City Tour jest agencja Prowokator, która zaprosiła do współpracy oficjalnych sponsorów UEFA EURO 2012™, a także władze wybranych miejscowości.
Czytaj więcej
Na niemieckich kibiców czekała niespodzianka - w jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych na świecie - berlińskim dworcu głównym (Hauptbahnhof) oraz na dworcach Ostbahnhof i Ostkreuz - umieszczone zostały plakaty z napisem „Dziękujemy kibicom z Niemiec za te wspaniałe mistrzostwa. Do szybkiego ponownego zobaczenia w Polsce". Berliński ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej postanowił w ten sposób podziękować niemieckim kibicom za liczny udział w tej imprezie. Akcja rozpoczęta została już w pierwszym dniu po zakończeniu UEFA Euro 2012™, punktualnie o godz. 6.00 rano. Potrwa ona do niedzieli 8 lipca. POIT Berlin spodziewa się, iż przesłanie dotrze do ok. 3 mln osób.
„Zgromadziliśmy kapitał zaufania europejskiego" - powiedział wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Bartłomiej Walas podczas podsumowania kampanii promocyjnej Polski w kontekście EURO 2012, w trakcie briefingu POT, 29 czerwca b.r. Wiceprezes POT, pod którego nadzorem naukowym powstało opracowanie „Strategii marketingowej promocji Polski na lata 2012-2020" dodał, że: „O ile ceny i jakość usług można modyfikować, wpływać na ich konkurencyjność, o tyle nie można wpływać na postrzeganie destynacji przez turystów". Największa kampania wizerunkowo-produktowa Polski, przedstawiająca zupełnie nowy, acz całkowicie prawdziwy wizerunek naszego kraju, już teraz, jak wykazują badania, była celnym, obliczonym na sukces strzałem.