Echa wydarzenia promocyjnego we Francji
Po dwudniowej imprezie promocyjnej w Lille, która odbyła się 10 i 11 kwietnia br. w prasie francuskiej pojawiło się wiele pozytywnych artykułów. Dziennik regionalny "La Voix du Nord", wydawany w nakladzie 272 546 egzemplarzy zamieścił także obszerny wywiad z Panem Przeydentem Lechem Wałęsą, który angażuje się aktywnie w promocję polskiej turystyki i był gościem specjalnym w Lille. W tym samym tytule znalazła się także dwustronicowa publikacja o atrakcjach turystycznych Śląska, regionu, który prezentował się w Lille.

Poland Convention Bureau POT zawarło porozumienie z Towarzystwem Nasz Dom, którego celem jest współpraca przy organizacji projektu „Wracamy do ogrodu” prowadzonego od roku 2011, zainspirowanego akcją IMEX Challenge Poland 2010. Projekt ma na celu rewitalizację terenów wokół Domów Dziecka, Rodzinnych Domów Dziecka oraz innych placówek Towarzystwa, tak aby zapewnić ich wychowankom jak najlepsze warunki do odpoczynku, rekreacji i aktywnego spędzania wolnego czasu.
15 kwietnia br w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej gościli laureaci konkursu "Polska Pięknieje - 7 Cudów Funduszy Europejskich". W 2012 roku wyróżnienie specjalne otrzymała Polska Organizacja Turystyczna za kampanię "Move Your Imagination" promującą polską turystykę podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin 2011. Zrzeszeni w elitarnym Klubie laureaci to przedstawiciele najlepszych projektów turystycznych, rewitalizacyjnych i sportowych wspólfinansowanych z Funduszy Europejskich. "Jest tak wiele wspólnych obszarów, że włączenie narzędzi promocyjnych Polskiej Organizacji Turystycznej do działań promocyjnych jest kolejnym krokiem do budowania zróżnicowanej i kompleksowej oferty spełniającej oczekiwania turystów" - powiedziała, prowadząca spotkanie, Justyna Jedlińska Dyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej.
Kampania na rynkach zagranicznych cały czas trwa. W prasie i na zewnętrznych nośnikach widoczne są nasze wizerunkowe reklamy, mające przyciągnąć uwagę, zaintrygować i w konsekwencji zainteresować polską ofertą turystyczną. Na dworcu głównym Hauptbahnhof w Berlinie, przez który dziennie przechodzi ponad 350 tysięcy mieszkańców, można zobaczyć wielkoformatowe reklamy. "Na przestrzeni ostatnich lat widać tendencję wzrostową w przyjazdach turystów z Niemiec i liczę, że dzięki naszym działaniom promocyjnym uda nam się ten trend zachować i podtrzymać zainteresowanie Polską, jako kierunkiem turystycznym" - mówi Jan Wawrzyniak Dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Niemczech. Turyści niemieccy stanowili 33% gości zagranicznych, którzy w 2012 roku odwiedzili Polskę - podkreśla Wawrzyniak.