Miasto turystyczne – Twierdza Przemyśl, laureatem Konkursu EDEN 2013
Podczas Dnia Ziemi 28 kwietnia br., Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej wręczyła dyplomy laureatom tegorocznej edycji Konkursu na Najlepszą Europejską Destynację Turystyczną - EDEN. Nagrodę główną otrzymało Miasto turystyczne – Twierdza Przemyśl. Wyróżnieni zostali: Bory Tucholskie, Uroczysko Zaborek – miejsce z duszą, Beskidzka 5 oraz Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdrój. W tym roku nagradzaliśmy miejsca, które stworzyły sprzyjające warunki do korzystania, w pełni z oferty turystycznej, przez osoby z niepełnosprawnością, seniorzy i rodziny z dziećmi.
Czytaj więcej
Ministerstwo Sportu i Turystyki zaprasza do udziału w XI edycji Konkursu o nagrodę Ministra Sportu i Turystyki za najlepszą pracę magisterską z zakresu gospodarki Turystycznej. Uroczystość ogłoszenia wyników oraz wręczenia nagród laureatom tegorocznej, XI edycji, zaplanowano podczas Targów Turystycznych TT WARSAW 28 listopada 2013 roku. Jest to już czwarta edycja w której uczestniczy partner – Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, która między innymi zobowiązała się do ufundowania nagrody dla laureata konkursu oraz laureata najlepszej pracy magisterskiej na temat hotelarstwa. Ponadto w tegorocznej edycji do patronów medialnych dołączyła Redakcja TTG Polska, która postanowiła nagrodzić najlepszą pracę o tematyce – „Promocja Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie".
Polska Organizacja Turystyczna zajmuje się realizacją podróży studyjnych w swoim zakresie, ale także we współpracy z innymi podmiotami. 23 kwietnia gościliśmy dziennikarzy będących w Polsce na zaprosznie Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Potencjał polskiej turystyki przyciaga uwagę nie tylko touroperatorów ale także coraz cześciej przyjeżdżają do nas media, przygotowujące reportaże z całego świata. Tym razem do siedziby Polskiej Organizacji Turystycznej przyjechała ekipa z chińskiej telewizji w Guangdong. Spotkanie prowadziła Emilia Kubik Lider Projektu "Lubię Polskę", obejmującego rynek azjatycki: Chiny, Indie oraz Japonię. "Kampania, którą rozpoczynamy w tym roku w Chinach to kontynuacja działań, które prowadzimy na tym rynku między innymi w ramach grupy Wyszehradzkiej, ale po raz pierwszy przekaz reklamowy skierowany będzie także bezpośrednio do konsumentów i na tak dużą skalę " - powiedziała Emilia Kubik.
Podczas I Forum Regionalnego Polsko-Chińskiego w Gdańsku odbył się warsztat dla touroperatorów polskich i chińskich, zorganizowany przez Polską Organizację Turystyczną. 22 kwietnia br w Forum wzięło udział prawie 200 przedstawicieli chińskich podmiotów, w tym grupa zaproszona przez Polską Organizację Turystyczną. Forum otworzyli między innymi: Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego, WuYunQiMuGe Przedstawiciel władz centralnych Chin, Xu Jian Ambasador ChRL w Polsce, Tadeusz Chomicki Ambasador RP w Pekinie. Wśród ponad 300 zaproszonych polskich gości był także Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Forum oraz wszelkie działania towarzyszące wpisują się w podjętą inicjatywę na poziomie centralnym. W grudniu 2011 roku odbyła się wizyta Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego w Chinach a w kwietniu 2012 roku Premiera Chin do Polski. W efekcie tych wizyt, Chiny przyjęły strategię „Go Out Policy" i „Going Global Strategy", a Polska strategię „Go China".