Wizyta studyjna dziennikarzy chińskich
Polska Organizacja Turystyczna zajmuje się realizacją podróży studyjnych w swoim zakresie, ale także we współpracy z innymi podmiotami. 23 kwietnia gościliśmy dziennikarzy będących w Polsce na zaprosznie Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Potencjał polskiej turystyki przyciaga uwagę nie tylko touroperatorów ale także coraz cześciej przyjeżdżają do nas media, przygotowujące reportaże z całego świata. Tym razem do siedziby Polskiej Organizacji Turystycznej przyjechała ekipa z chińskiej telewizji w Guangdong. Spotkanie prowadziła Emilia Kubik Lider Projektu "Lubię Polskę", obejmującego rynek azjatycki: Chiny, Indie oraz Japonię. "Kampania, którą rozpoczynamy w tym roku w Chinach to kontynuacja działań, które prowadzimy na tym rynku między innymi w ramach grupy Wyszehradzkiej, ale po raz pierwszy przekaz reklamowy skierowany będzie także bezpośrednio do konsumentów i na tak dużą skalę " - powiedziała Emilia Kubik.

Podczas I Forum Regionalnego Polsko-Chińskiego w Gdańsku odbył się warsztat dla touroperatorów polskich i chińskich, zorganizowany przez Polską Organizację Turystyczną. 22 kwietnia br w Forum wzięło udział prawie 200 przedstawicieli chińskich podmiotów, w tym grupa zaproszona przez Polską Organizację Turystyczną. Forum otworzyli między innymi: Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego, WuYunQiMuGe Przedstawiciel władz centralnych Chin, Xu Jian Ambasador ChRL w Polsce, Tadeusz Chomicki Ambasador RP w Pekinie. Wśród ponad 300 zaproszonych polskich gości był także Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Forum oraz wszelkie działania towarzyszące wpisują się w podjętą inicjatywę na poziomie centralnym. W grudniu 2011 roku odbyła się wizyta Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego w Chinach a w kwietniu 2012 roku Premiera Chin do Polski. W efekcie tych wizyt, Chiny przyjęły strategię „Go Out Policy" i „Going Global Strategy", a Polska strategię „Go China".
Poland Convention Bureau POT znalazło się w finale konkursu MP Power Award w dwóch kategoriach. Aneta Książek – Główny Specjalista ds. Konferencji została nominowana w kategorii MP Power 12 Convention Bureau, natomiast projekt „WRACAMY DO OGRODU” znalazł się w finale w kategorii “CSR w branży eventowej”. Meeting Planner Power Awards jest pierwszym konkursem poświęconym branży eventowej i poszukującym najlepszych realizacji i praktyk we wszystkich jej sektorach. 26 kwietnia w Centrum Konferencyjnym Muranów odbędzie się finał MP Power Awards i konkursu towarzyszącego Kreatywny roku Branży Eventowej.
12 kwietnia br. Prezes Kopalnii Soli „Wieliczka" wręczył przedstawicielowi Polskiej Organizacji Turystycznej Dyplom za współpracę w 2012 roku. W swoich działaniach promocyjnych wykorzystujemy unikatowść Kopalnii i między innymi wspólnie organizujemy wiele wizyt dziennikarskich, których efektem są publikacje w prestiżowych tytułach zagranicznych i materiały filmowe emitowane w wielozasięgowych telewizjach. Co roku, do obiektu, wpisanego w 1978 roku na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO, przyjeżdza ponad milion turystów z całego świata. Kopalnia przyciąga turystów zainteresowanych historią i zabytkami, ale także kuracjuszy, którzy docenili jej walory zdrowotne.