Hotel&Tourism Trends 2014

Konferencja Hotel&Tourism Trends to forum wymiany wiedzy, doświadczeń i najlepszych praktyk. 18 listopada br. rozpoczęła się druga edycja tego ważnego dla branży hotelarskiej wydarzenia. Organizatorzy: Horwath HTL oraz magazyn Hotelarz, zaprosili przedstawicieli branży hotelarskiej, ekspertów z branży turystycznej z kraju i z zagranicy do udziału w dyskusjach panelowych, warsztatach i debatach. "Powoli tracimy konkurencyjność cenową. Trzeba jej szukać gdzie indziej, a gdzie, to wierzę, że dzisiejsza konferenjca na to pytanie pomoże nam odpowiedzieć" - powiedział Bartłomiej Walas, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, która jest partnerem tego przedsięwzięcia.

Na zdjęciu: Bartłomiej Walas - Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej (fot. Zbigniew Adamów-Bielkowicz Rynek Turystyczny)
W swoim wystąpieniu "Turystyka światowa i trendy w popycie i podaży" Bartłomiej Walas wskazał na, między innymi, zmiany jakie zaszły na początkowym etapie podejmowania przez turystę decyzji o wyjeździe. Podstawoym pytaniem nie jest już "dokąd" ale" po co". "Właściciele obiektów hotelowych powinni więc, w swojej komunikacji do klientów koncentrować się na korzyściach, jakie niesie pobyt u nich a nie na samych cechach i walorach użytkowych obiektu" - podkreślił Bartłomiej Walas.

fot. PWS ProMedia Sp. z o.o.
Rosnące znaczenie udziału turystyki w PKB Polski przedstawiła, Katarzyna Sobierajska Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Od 2009 roku udział gospodarki turystycznej w PKB wzrósł o 1,2% i w 2013 r. wyniósł 6,4%. Według prognozy Ministerstwa Sportu i Turystyki w br. utrzyma się na tym samym poziomie. W swoim wystąpieniu Minister Sobierajska zaznaczyła, że nie tylko w wymiarze ekonomicznym polska turystyka zyskuje. Według Brand Finance Institute w Londynie, wartość Marki Polska wzrosła o 5% w porównaniu z 2013 rokiem a w rankingu konkurencyjności gospodarek w sektorze turystyki - na 140 ocenianych krajów - Polska znalazła się na 42 miejscu, czyli o 16 miejsc w górę w porównaniu z 2009 rokiem.

Podczas konferencji, goście mogą także obejrzeć wystawę poświęconą laureatom tegorocznego konkursu na "Najlepszy Produkt Turystyczny".
Więcej informacji o konferencji: http://www.hoteltrends.pl


Podczas Forum poszczególne rynki zagraniczne reprezentują dyrektorzy zagranicznych ośrodków POT, którzy przez dwa dni pozostają do dyspozycji partnerów z regionów. "Zachęcam do inwestowania w promocję Polski we Francji" - przekonywał Tomasz Rudomino (na zdjęciu), dyrektor francuskiego ośrodka POT. Pracujący obywatel Francji ma 44 dni urlopu a więc warto szukać produktów, które zyskają przychylność na tym rynku. Zdaniem Tomasza Rudomino, takim obszarem może stać się turystyka kulinarna. W swojej prezentacji przewrotnie zestawił obok siebie talerz pełen owoców morza ze swojskim żurkiem z jajkiem. Dla Francuzów - znanych smakoszy - polska kuchnia jest egzotyczna i ma szansę ich zainteresować - stwierdził Tomasz Rudomino na dowód prezentując, cieszące się dużą frekwencją, imprezy promujące polskie regiony z udziałem znanego polskiego kucharza.
Tematy life style są obecnie bardzo popularne, co widać także po zaproponowanym na najbliższe targi EXPO "Wyżywienie planety, energia dla życia". "Taki temat świetnie wpisuje się w najnowsze trendy w promocji turystycznej Polski" - powiedziała Małgorzata Furdał (na zdjęciu) dyrektor włoskiego ośrodka POT, koordynujaca działania promocyjne podczas Tygodnia Turystyki na EXPO 2015 w Mediolanie. Szacuje się, że EXPO odwiedzi 21 milionów osób, w tym 30% obcokrajowców. Małgorzata Furdał zachęcając do udziału w tym wielkim wydarzeniu odsłoniła kulisy przygotowań. Pawilon polski będzie zajmował 1300 m2 a zwycięski projekt jest artystycznie ciekawy i wykorzystuje w nowoczesny sposób surowe elementy do aranżacji. Na zdjęciach poniżej wizualizacja projektu.










fot. Maciej Stankiewicz