Rozpoczął się Tydzień Turystyki Polskiej na EXPO 2015 w Mediolanie!

18 maja br. w scenerii polskiego sadu, który zapachem jabłek i śpiewem ptaków witał gości, rozpoczął się na Światowej Wystawie EXPO 2015 w Mediolanie, w Magna Pars, przy via Tortona, Tydzień Turystyki Polskiej. Ponad stu siedemdziesięciu gości przywitali: dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT we Włoszech Małgorzata Furdal oraz Maurizio Di Maggio, dziennikarz Radio Montecarlo.

Na zdjęciu: Tomasz Jędrzejczak Wiceminiester Sportu i Turystyki
Wydarzenie w formie spontanicznej, dowcipnej rozmowy przeplatanej pięknymi filmami prezentującymi uroki regionów zgromadziło przedstawicieli mediów oraz wielu znakomitych gości. Obecni byli m.in. Wiceminiester Sportu i Turystyki Tomasz Jędrzejczak, Wicemarszałkowie Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda oraz Jacek Krupa, Zastępca Komisarza polskiego pawilonu na EXPO Andrzej Szewczyk, Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.

Na zdjęciu: Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej
Ogromną ciekawość gości wzbudziły prezentujące się, współpracujące z POT przy okazji EXPO, regiony i miasta: Warszawa, Małopolska i Kraków, Dolny Śląsk z Wrocławiem, regiony, przez które przebiega szlak Greenvelo, Podlasie, Lubelskie oraz Związek Miast i Gmin Morskich.
Prezentację regionów okraszoną obrazem i dźwiękiem dodatkowo wzbogacały informacje przekazywane przez prowadzących. Tę niezwykłą podróż po Polsce zakończyła niespodzianka, prezentacja Dworu Sieraków przez jego właścicieli Pawła Gąsiorka i Karolinę Grabowską. Oprócz opowieści dotyczącej uratowania, odrestaurowania i pomysłu na ten produkt turystyczny, uczestnicy spotkania zaproszeni zostali na degustację kulinarną. Zwieńczeniem spotkania była prawdziwa wariacja w temacie włosko-polskiej kuchni, bowiem kucharze restauracji Da Noi In oraz Dworu Sieraków zaprezentowali menu wieczoru, którego goście na zakończenie uroczystości mogli zakosztować.
Wieczór inauguracyjny stanowił preludium do Tygodnia, który bogatą ofertą kulturalno-sportową z pewnością przyciągnie włoską publiczność EXPO 2015 i zachęci do odwiedzania naszego kraju. A wszystko to w ramach kampanii Promujmy Polskę Razem.
Zapraszamy do objerzenia krótkiej relacji z wieczoru inauguracyjnego w TVP Info: http://www.tvp.info/20115234/polska-na-expo-ruszyl-tydzien-turystyki-polskiej
Więcej zdjęć można zobaczyć na: https://www.facebook.com/PolskaOrganizacjaTurystycznaOficjanlyFanPage?fref=ts





Zgromadzeni goście nie szczędzili miłych słów pod adresem Organizacji i obecnych na uroczystości przedstawicieli Zarządu. – Sam jestem najlepszym przykładem na skuteczność działań Śląskiej Organizacji Turystycznej. Ostatnią majówkę spędziłem właśnie na Śląsku – zdradził Tomasz Jędrzejczak, Podsekretarz Stanu w MSiT. Gabriela Lenartowicz, Prezes ŚOT, podkreślała, że 10 lat działalności to dobry czas na podsumowania. – Nasza Organizacja okrzepła, można przed nią stawiać coraz ambitniejsze zadania. Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, potwierdzał, że w branży turystycznej Śląska Organizacja Turystyczna jest znana i ceniona. – Macie na Śląsku prawdziwą „perełkę". W wielu dziedzinach ŚOT jest prekursorem i przykładem profesjonalizmu – mówił.

Prezentacja Miasta Stołecznego Warszawy z perspektywy Wisły oraz symbolu miasta w postaci osoby – Syrenki Warszawskiej: osoba w przebraniu zachęcać będzie nie tylko do zapoznania się z ofertą kulturalną miasta, ale także podkreślać będzie walory jego położenia, w tym atrakcyjność przyrodniczą ostatniej dzikiej (nieuregulowanej) rzeki Unii Europejskiej – Wisły – poprzez okulary 3D. Dzięki nowoczesnej technice odwiedzający przeniosą się do Warszawy by podziwiać jej walory i atrakcje przyrodnicze.
którym przechadzać się będzie znana postać – symbol miasta – Lajkonik, zachęcając odwiedzających Pawilon Polski do wyjazdu do Krakowa. Natomiast więcej informacji o Małopolsce odwiedzający otrzymają w multimedialnym koralu, w którym będzie można zasiąść i przenieść się, dzięki prezentacji w przestrzeń turystyczną regionu. Ponadto Małopolska czarować będzie gości aktywnym mappingiem podłogowym bezpośrednio związanym z charakterystycznymi elementami regionu; Promowane też będą Światowe Spotkania Młodzieży odbywające się w Krakowie w 2016 r.
Prezentacja Greenvelo realizowana na tle zachodu słońca nad najdłuższą trasą rowerową w Polsce oferować będzie praktyczne informacje nt. atrakcji i walorów turystycznych w podróży korytarzem Wschodniego Szlaku Rowerowego, biegnącego przez 5 regionów Polski Wschodniej.
Starego Miasta w Lublinie (zdjęcie), jak i do aktywnego czerpania z oferty kulturalnej tego miasta, w którym odbywa się wyjątkowy, międzynarodowy Carnaval Sztukmistrzów. Wtedy oprócz licznych turystów do miasta przybywają osoby, które zadziwiają, fascynują i czarują swoimi mistrzowskimi sztuczkami i umiejętnościami.
Prezentacja Miast i Gmin Morskich realizowana będzie poprzez skarb Morza Bałtyckiego oraz polskiego Wybrzeża, czyli bursztyn. Artystyczna prezentacja wyrobów polskich bursztynników dostępna będzie w „żywy" i bezpośredni sposób dzięki hostessom „ubranym" w artystyczne kreacje z bursztynu.
przyrodniczego regionu poprzez ofertę turystyki rowerowej. Wspaniały, jedyny w swoim rodzaju „customowy" rower zabierać będzie odwiedzających Pawilon Polski w podróż po m.in. Podlaskim Szlaku Bocianim. Stad nieprzypadkowo postacią zachęcająco do odwiedzenia prezentacji Województwa Podlaskiego będzie bocian, a właściwie hostessa za niego przebrana.
Prezentacja Wrocławia i Dolnego Śląska to prezentacja szerokiej oferty kulturalnej oraz turystyki kulturowej. Osoby reprezentujące miasto i jego region zachęcać będą do aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku, jak i do czerpania z bogactwa szlaków kulturowych regionu jak Szlak Doliny Pałaców i Ogrodów oraz Szlak Cysterski.