Tydzień Turystyki Polskiej na EXPO 2015 zakończony
Tydzień Turystyki Polskiej zakończony został sukcesem.
Tydzień Turystyki Polskiej zakończony został sukcesem.
Polska Organizacja Turystyczna jest w trakcie realizacji cyklu szkoleń, pod nazwą Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu z których dotychczas odbyły się dwa: na Pomorzu i w Małopolsce. Jesteśmy właśnie na świeżo po spotkaniu w Muszynie, które odbyło się na 22 maja w hotelu Klimek – mowi Prezes POT Rafał Szmytke.

Do Sopotu przyjechali specjaliści zajmujący się turystyką uzdrowiskową i uzdrowiskami, przedstawiciele krajowych i międzynarodowych organizacji działających w w tym obszarze. Okazją do takiego spotkania jest XX Kongres Uzdrowisk Europejskich, który odbywa się 19-22 maja br. Kongres jest ogólnopolską, a od wielu lat najbardziej prestiżową konferencją uzdrowiskową, która na stałe wpisała się w kalendarz najważniejszych wydarzeń w branży uzdrowiskowo-turystycznej krajów europejskich. Polską Organizację reprezentował na Kongresie wiceprezes Bartłomiej Walas (na zdjęciu poniżej).

Bartłomiej Walas powołał się na przykłady wielu krajów, które turystykę medyczną traktują jako element rozwoju gospodarczego czy wręcz strategii narodowej. Polska Organizacja Turystyczna umieściła turystykę uzdrowiskową oraz segment wellness i spa w "Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020", jako priorytetowe produkty. Priorytetowość rozumiana, jako wskazanie dla wszystkich partnerów, aby w tym czasie, koncentrować działania i środki dla uzyskania efektu synergii - zaznaczył podczas prezentacji Bartłomiej Walas.
Powołane z inicjatywy POT w 2013 roku konsorcjum produktowe „Zdrowie i uroda" jest przykładem, stawiania sobie wspólnego celu, którym jest opracowanie i realizacja planów promocji i tworzenia warunków lepszej sprzedaży w kraju i za granicą polskiej oferty turystyki uzdrowiskowej oraz wellness i spa. Zadania, które wykraczają poza możliwości jednego czy kilku podmiotów, mogą być skuteczniej realizowane przez konsorcjum, mające mocniejszą siłę dotarcia z ideą konsolidacji w branży.

Rozpoczął się Tydzień Turystyki Polskiej na EXPO 2015. Ustawione w wielki czworokąt drewniane skrzynki, które sugerują, że jeszcze przed chwilą wypełnione musiały być świeżo zebranymi jabłkami - tak właśnie prezentuje się z zewnątrz polski pawilon EXPO 2015. Schody, które zwieńczone są dużym, białym napisem "WITAJ" po polsku, włosku i angielsku prowadzą na początku do polskiego ogrodu. Zwiedzających częstowanych wcześniej czerwonymi, soczystymi jabłkami dobiega relaksacyjna muzyka, a nad ich głowami, w trakcie miłego spaceru do wnętrza pawilonu, fruwają barwne motyle. Prawdziwe!

Pierwszą salą jest kino, a w prezentowanych w nim filmach przedstawiają się regiony oraz zobrazowana jest słynna "Historia Polski" Tomasza Bagińskiego. Przy samym wejściu możemy odwiedzić sklepik z polskimi, regionalnymi specjałami oraz bursztynową biżuterią. W kolejnej sali spotykamy niezwykłe wirtualne oblicze, które odpowiada na pytania, a zaprojektowane zostało przez Platige Image.

Na przeciwległej ścianie videoprezentacja przepisów kuchni polskiej. Następnie możemy udać się na wirtualną przejażdżkę wschodnim szlakiem rowerowym Green Velo, by wreszczie trafić do sali nowocześnie prezentujących się regionów. Małopolska zaprasza na multimedialny fotel, Kraków na mapping, a Warszawa do skorzystania z oculusów - urządzeń za pośrednictwem których można zwiedzać Warszawę. Zmęczeni spacerem możemy odpocząć na multimedialnej ławeczce chopinowskiej.

Do dyspozycji zwiedzających Polska Organizacja Turystyczna oddała również kilka multimedialnych stołów, by móc przemierzać Polskę. Przed pawilonem polskim również dużo się dzieje. Na zbudowanej scenie prezentują się zespoły muzyczne Fair Play Crew oraz Kroke, a także Teatr KTO. Największe zainteresowanie młodych zwiedzających budzi spacerujący przed pawilonem bocian, z którym każdy chce się sfotografować.

Pierwszego dnia Tygodnia Turystyki Polskiej nasz pawilon odwiedzili m.in.Wiceminister Sportu i Turystyki Tomasz Jędrzejczak, Przewodniczący Rady POT Jan Korsak oraz prezes POT Rafał Szmytke. Dzieje się tu dużo, a to dopiero początek turystycznego tygodnia. Oby nie zabrakło jabłek dla odwiedzających Polskę gości. Jeśli zabraknie to po Tygodniu Turystyki Polskiej w trakcie EXPO 2015 na pewno przyjadą na nie do Polski.
Zapraszamy na wirtualny spacer po polskim pawilonie:
https://www.youtube.com/watch?v=etZDmkDdgyo&list=PLHcy3JJH3zLnOQlYL5D9-F4PO2b-13Bss