en
en
Kontakt

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi (nr sprawy 12/09)

Warszawa: Opracowanie analizy rynku informacji turystycznej oraz wspomagających ją systemów informacyjnych w Polsce
Numer ogłoszenia: 148799 - 2009; data zamieszczenia: 04.09.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Polska Organizacja Turystyczna , ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 0-22 5367070, 5367011, faks 022 5367004.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.pot.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny: państwowa osoba prawna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie analizy rynku informacji turystycznej oraz wspomagających ją systemów informacyjnych w Polsce.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.1 Opracowanie studium wykonalności dla realizacji projektu budowy Polskiego Systemu Informacji Turystycznej (PSIT). 1.1.1 Analizę stanu obecnego w zakresie integralności i funkcjonalności PSIT w Polsce oraz jego otoczenia. 1.1.2 Analizę zachodzących zmian organizacyjnych i technologicznych na rynku technologii cyfrowych w kontekście realizacji celu projektu: Promujmy Polskę razem 1.1.3 Analizę planowanych w projekcie rozwiązania technologicznych, organizacyjnych i ekonomicznych. 1.2 Analizę i wnioski dla planowanego projektu: Zakup bazy danych... (opisanego w załączniku nr 6 do SIWZ w dodatku A, punkt A.1.1 - Repozytorium Informacji Turystycznej) jako etapu budowy Polskiego Systemu Informacji Turystycznej obejmujące: 1.2.1 Propozycję sposobu wyłonienia dostawcy bazy danych oraz sposobu utrzymania aktualności danych w okresie gwarancji dostawcy i po okresie gwarancyjnym. 1.2.2 Kalkulację kosztów realizacji. 1.2.3 Ocenę ryzyka i propozycje działań mających przeciwdziałać wystąpieniu ryzyk. 1.2.4 Propozycje modelu wdrażania. 1.3 Analizę i wnioski dla planowanego projektu: Wprowadzenie oprogramowania do korzystania z bazy danych oraz wprowadzenie interfejsu wymiany danych w zakresie potencjału turystycznego... (opisanego w załączniku nr 6 do SIWZ w dodatku A, punkt A.1.2 - Aplikacje klienckie dla Punktów i Centrów Informacji Turystycznej) jako etapu budowy Polskiego Systemu Informacji Turystycznej obejmujące: 1.3.1 Określenie warunków technicznych i organizacyjnych dla rozbudowy. 1.3.2 Propozycję sposobu wyłonienia dostawcy-dostawców. 1.3.3 Kalkulację kosztów realizacji. 1.3.4 Ocenę ryzyka i propozycje działań mających przeciwdziałać wystąpieniu ryzyk. 1.3.5 Propozycje modelu wdrażania oraz opracowanie harmonogramu. 1.4 Analizę i wnioski dla planowanego projektu: Zakup i podłączenie urządzeń współpracujących z bazą danych zgodnie z zakresem działalności poszczególnych podmiotów systemu... (opisanego w załączniku nr 6 do SIWZ w dodatku A, punkt A.1.3 - Wdrożenie sieci urządzeń klienckich) jako etapu budowy Polskiego Systemu Informacji Turystycznej obejmujące: 1.4.1 Określenie warunków funkcjonalnych, technicznych i organizacyjnych dla wprowadzenia tego systemu. 1.4.2 Propozycję sposobu wyłonienia dostawcy lub dostawców. 1.4.3 Kalkulację kosztów realizacji w określonym budżecie w min. 3 wariantach. 1.4.4 Ocenę ryzyka i propozycje działań mających przeciwdziałać wystąpieniu ryzyk. 1.4.5 Propozycje modelu wdrażania oraz opracowanie harmonogramu zakupów i podłączenia urządzeń. 1.5 Analizę i wnioski dla planowanego projektu: Wdrożenie systemu wielokanałowej komunikacji... GPS (opisanego w załączniku nr 6 do SIWZ w dodatku A, punkt A.1.4 - Wykorzystanie systemu geolokalizacji) jako etapu budowy Polskiego Systemu Informacji Turystycznej obejmujące: 1.5.1 Określenie warunków funkcjonalnych, technicznych i organizacyjnych dla wprowadzenia tego systemu. 1.5.2 Propozycję sposobu wyłonienia dostawcy. 1.5.3 Kalkulację kosztów realizacji. 1.5.4 Ocenę ryzyka i propozycje działań mających przeciwdziałać wystąpieniu ryzyk. 1.5.5 Propozycje modelu wdrażania oraz opracowanie harmonogramu wdrożenia. 1.6 Analizę i wnioski dla planowanego projektu: Wdrożenie systemu wielokanałowej komunikacji... GSM (opisanego w załączniku nr 6 do SIWZ w dodatku A, punkt A.1.5 - Wykorzystanie sieci GSM) jako etapu budowy Polskiego Systemu Informacji Turystycznej obejmujące: 1.6.1 Określenie warunków funkcjonalnych, technicznych i organizacyjnych dla wprowadzenia tego systemu. 1.6.2 Propozycję sposobu wyłonienia dostawcy. 1.6.3 Kalkulację kosztów realizacji. 1.6.4 Ocenę ryzyka i propozycje działań mających przeciwdziałać wystąpieniu ryzyk. 1.6.5 Propozycje modelu wdrażania oraz opracowanie harmonogramu wdrożenia. 1.7 Analizę i wnioski dla planowanego projektu: Contact Center (opisanego w załączniku nr 6 do SIWZ w dodatku A, punkt A.3 - Contact Center) jako etapu budowy Polskiego Systemu Informacji Turystycznej obejmujące: 1.7.1 Określenie warunków funkcjonalnych, technicznych i organizacyjnych dla wprowadzenia tego systemu. 1.7.2 Propozycję sposobu wyłonienia dostawcy. 1.7.3 Kalkulację kosztów realizacji. 1.7.4 Ocenę ryzyka i propozycje działań mających przeciwdziałać wystąpieniu ryzyk. 1.7.5 Propozycje modelu wdrażania oraz opracowanie harmonogramu wdrożenia..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.22.21.00-8, 72.22.23.00-0, 79.31.00.00-0, 79.31.40.00-8.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.



II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.01.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

Informacja na temat wadium: 1. Wysokość i forma wadium: Wykonawca powinien zgodnie z art. 45. ustawy najpóźniej do dnia poprzedzającego termin otwarcia ofert wnieść wadium przetargowe w wysokości 6.000,00 zł. 2. Miejsce wniesienia wadium. Wadium należy wpłacić przelewem na nw. konto Polskiej Organizacji Turystycznej: 65103015080000000802919115 z dopiskiem: Wadium dla zamówienia pn. Opracowanie analizy rynku informacji turystycznej oraz wspomagających ją systemów informatycznych w Polsce. 2.1 Ksero dowodu wpłaty wadium należy załączyć do oferty. 2.2 Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innej formie niż pieniądzu (gwarancje/poręczenia bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie) winien być załączony do oferty. 3 Zwrot wadium 3.1 Zwrot wadium Wykonawcom nie wybranym do wykonania zamówienia nastąpi zgodnie z art. 46 ust 1 i 2 ustawy. 3.2 Zwrot wadium przetargowego Wykonawcy wybranemu do wykonania zamówienia nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy. 4. Sytuacje skutkujące przepadkiem wadium na rzecz Zamawiającego: Wadium wraz z odsetkami zatrzymuje Zamawiający, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 4.1 odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 4.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4.3 zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4.4 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa a art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: 1.1. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: wykażą, iż: 1.1.1. wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zamówienia odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia tj.: a) zrealizowali co najmniej 1 usługę doradczo-analityczną dla projektu wspomaganego komputerowo rozproszonego systemu informacyjnego o zasięgu co najmniej regionalnym obejmującą: audyt stanu obecnego oraz analizę systemów informatycznych o wartości zlecenia minimum 150 000 PLN brutto; b) opracowali co najmniej 1 studium wykonalności dla projektu z zakresu technologii informatycznej o wartości inwestycji minimum 300 000 PLN brutto, które otrzymało pozytywną ocenę formalną w konkursie o dofinansowanie ze środków finansowych z funduszy UE 1.1.2. dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeśli dotyczy, w tym co najmniej: a) jedną osobą pełniącą funkcję Kierownika Projektu, posiadającą udokumentowane doświadczenie w kierowaniu projektem należycie wykonanym obejmującym problematykę rozbudowy systemu informatycznego w obszarze usług turystycznych (w tym informacji turystycznej, ubezpieczeń, transportu pasażerskiego) lub w obszarze marketingu usług; b) jedną osobą pełniącą funkcję Eksperta, posiadającą udokumentowane doświadczenie w realizacji analizy w projekcie należycie wykonanym obejmującym problematykę rozbudowy systemu informatycznego w obszarze usług turystycznych (w tym informacji turystycznej, ubezpieczeń, transportu pasażerskiego) lub w obszarze marketingu usług; 1.2. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. wykażą: 1.2.1. posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności o wysokości sumy ubezpieczenia (określonej w PLN) nie mniejszej niż 300.000,00 PLN; 1.2.2. posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej do bieżącego finansowania zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 PLN; 1.3. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 PZP. 2.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi wg schematu: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty dokumentów, o których mowa w punkcie 12 SIWZ..
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące dokumenty: 1. Ofertę na formularzu oferty, o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ łącznie z dokumentem: Metodologia - sposób realizacji zamówienia. 2. Oświadczenia oraz dokumenty jakie należy przedłożyć w ofercie na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1. aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument ten winien być wystawiony nie wcześniej niż na 6 miesięcy przed dniem składania ofert; 2.2. oświadczenie, o treści określonej w art. 22 ust.1 oraz art. 24 ust.1 i 2 ustawy - że Wykonawca może ubiegać się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ; 2.2.1. w celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, następujące dokumenty: a) wykaz wykonanych zamówień w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadające swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich odbiorców, przedmiotu łącznie z określeniem wartości, dat wykonania, (zał. nr 3) oraz załączenie dokumentów potwierdzających, że dostawy i usługi zostały wykonane należycie; b) wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności (zał. nr 4); 2.2.2. w celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, następujące dokumenty: a) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. b) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku złożenia kilku zaświadczeń z banku co do zdolności kredytowej pod uwagę będzie brana ta zdolność kredytowa, która została potwierdzona zaświadczeniem wystawionym w najkrótszym czasie przed terminem składania ofert; 2.3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji przez organ - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 2.4. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.5. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2.6. dowód wniesienia wadium. Dokumenty załączone do oferty winne być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy Uwaga ! Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 12.2.1, 12.2.3, 12.2.4 i 12.2.5 składa dokument lub dokumenty w formie jak określono w § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich dokumenty mogą być składane (Dz. U Nr 87 poz. 605 ze zm.). Oferty wspólne: 1. W przypadku gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja) - wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem stosownego pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 2. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 3.Zamawiający przy ocenie spełnienia warunków będzie rozpatrywał podane informacje łącznie z zastrzeżeniem, że konsorcja- dokumenty wymienione w punktach 2.1, 2.2, 2.3, 2.4 i 2.5 (jeśli dotyczy) muszą przedstawiać dla każdego z partnerów konsorcjum osobno..
SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.



IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:



1 - Cena - 50
2 - Metodologia - sposób realizacji zamówienia - 50
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.



IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pot.gov.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Polska Organizacja Turystyczna ul. Chałubińskiego 8 00 - 613 Warszawa, Tel. /fax. (0-22 536-70-04) e-mail: projekt6.3@pot.gov.pl.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.09.2009 godzina 09:30, miejsce: Polska Organizacja Turystyczna, ul. Chałubińskiego 8, 00-613Warszawa, w godz. od 9:00 - 17:00 w dni robocze, od poniedziałku do piątku.

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.3.13) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu: Promujmy Polskę razem, finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, w osi priorytetowej numer 6: Polska gospodarka, na rynku międzynarodowym, w działaniu 6.3 Promocja turystycznych walorów Polski.

Do pobrania Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI - do pobrania

 

Polska Organizacja Turystyczna, działając zgodnie z art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 z późn. zm.), zawiadamia, że w dniu 19 października 2009 r. wpłynął protest złożony wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonego na: "Opracowanie analizy rynku informacji turystycznej oraz wspomagających ją systemów informatycznych w Polsce".

W związku z powyższym Zamawiający:

1) wzywa Wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesionego protestu, zgodnie z 181 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 z późn. zm)

2) przekazuje kopie protestu. - do pobrania


 

Polska Organizacja Turystyczna, działając zgodnie z art. 181 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 z późn. zm.), zawiadamia, że w dniu 12 listopada 2009 r. wpłynął protest złożony wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonego na: "Opracowanie analizy rynku informacji turystycznej oraz wspomagających ją systemów informatycznych w Polsce".

W związku z powyższym Zamawiający:

1) wzywa Wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesionego protestu, zgodnie z 181 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2007 r. Nr 223 z późn. zm)

2) przekazuje kopie protestu. - do pobrania

Do góry