W Warszawie zaprezentowano strategię rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026-2030
W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt „Poprawa jakości zarządzania turystyką biznesową na Mazowszu poprzez partycypacyjne opracowanie Strategii rozwoju Mazovia Convention Bureau”. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli podmiotów branży MICE, instytucji publicznych oraz branży turystycznej.

Oficjalnego otwarcia spotkania dokonała Izabela Stelmańska, Prezeska Zarządu MROT. W swoim wystąpieniu zaakcentowała znaczenie spójnych działań promocji turystyki biznesowej oraz rosnącej roli Mazowsza w krajowej strukturze convention bureaux.
Kolejnym elementem programu był wykład ekspercki Łukasza Gumowskiego, Creative & Strategy Partner PLEY, dotyczący zrównoważonej turystyki w branży MICE. Prelegent omówił praktyczne aspekty wdrażania rozwiązań sustainability, zwracając uwagę na zmieniające się oczekiwania organizatorów wydarzeń i międzynarodowych nabywców.
Następnie zaprezentowano „Strategię rozwoju Mazovia Convention Bureau na lata 2026-2030”, przygotowaną przez prof. UMK dr hab. Krzysztofa Celucha. Przedstawione cele strategiczne obejmowały m.in. budowanie przewag konkurencyjnych regionu, rozwój współpracy z interesariuszami oraz wzmocnienie rozpoznawalności Mazowsza jako profesjonalnej destynacji.
Strategia opiera się na pięciu kluczowych funkcjach MCB, zaakceptowanych przez interesariuszy
- Promocyjna: Mówienie o Mazowszu jako miejscu spotkań
- Integrująca: Położenie w centrum Polski
- Reprezentacyjna: Bycie obecnym na kluczowych wydarzeniach i pokazywanie Mazowsza jako serca Polski
- Koordynująca: Pomoc i doradztwo w inicjatywach, dzięki współpracy z urzędami
- Przywódcza: Budowanie silnej marki MCB jako lobbistów branży spotkań
Kluczowym punktem programu był panel ekspercki pt. „Przyszłość branży spotkań na Mazowszu – potencjał, trendy, perspektywy, szanse, zagrożenia”, moderowany przez Magdalenę Kondas, redaktor naczelną MeetingPlanner.pl. W dyskusji wzięli udział:
- Izabela Stelmańska - Prezeska Zarządu MROT, Zastępczyni Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego
- Łukasz Gumowski - Creative & Strategy Partner PLEY
- Karolina Parol – Dyrektor Centralnego Działu Sprzedaży sieci Hoteli Arche
- prof. UMK dr hab. Krzysztof Celuch – Rektor SGTiH Vistula, CEO Celuch Consulting
- Marta Kicler – Business Development Director, Mazurkas DMC Poland
Paneliści podkreślili rosnący potencjał regionu wynikający z profesjonalnej infrastruktury, silnego zaplecza biznesowego oraz korzystnej lokalizacji.





