en
en
Kontakt

Ukazał się raport „Branża spotkań w Krakowie 2021”

Opublikowano raport podsumowujący przemysł spotkań w Krakowie w 2021 r. Był to czas, który upłynął na adaptacji branży spotkań i wydarzeń do nowych uwarunkowań.

Projekt bez tytułu(2).png

Branża spotkań w 2021 r. powoli dynamizowała swoje działania po ograniczeniach spowodowanych przez pandemię. Liczba spotkań biznesowych w Krakowie wyniosła 2091, co oznaczało wzrost o prawie 9 proc. w stosunku do poprzedniego roku, ale spadek o 75 proc. w stosunku do 2019 r. Ważną zmianą do roku poprzedniego jest fakt, że 3/4 wydarzeń odbywało się stacjonarnie – w 2020 r. połowa imprez miała charakter wirtualny.

Struktura wydarzeń w stolicy małopolski była analogiczna do poprzednich lat – największy udział w ich liczbie ogółem miały konferencje i kongresy (ponad 50 proc.). Z kolei rozkład spotkań był determinowany sytuacją pandemiczną na świecie i w Polsce, dlatego nie wykazywał typowych dla branży cech sezonowości. Co interesujące, najwięcej uczestników odnotowano w spotkaniach organizowanych w Krakowie jesienią – od września, i aż do listopada włącznie. Wydarzenia biznesowe organizowane w ub.r. w mieście trwały ponad dwa dni. Należy nadmienić, że pomimo niewielkiego spadku liczby uczestników wydarzeń, zwiększył się udział uczestników międzynarodowych do krajowych w ostatnim kwartale roku.

Kraków dysponuje szeroką ofertą obiektów konferencyjnych – w 2020 r. dostępnych było 180 obiektów, łącznie dysponujących 733 salami o różnym charakterze. Infrastruktura miasta w poprzednim roku uległa zmianom, otwarto nowe hotele posiadające zaplecze konferencyjne oraz jeden dedykowany obiekt konferencyjny.

W raporcie wspomniano również o działaniach podejmowanych przez Kraków Convention Bureau. Mowa o kontynuacji strategii komunikacji, której narracja oparta jest o mocne strony i zasoby miasta takie jak: branża IT, medycyna, energia zrównoważona, uczelnie krakowskie, osiągnięcia lokalnych naukowców, profesorów, lekarzy oraz ponadczasowe dziedzictwo i kulturę. Głównym celem komunikacji jest budowanie obrazu miasta jako „The Host City” – gotowego na to, by organizować w nim międzynarodowe kongresy, pokazanie, że w Krakowie na organizatora czeka merytoryczny partner oraz profesjonalne zaplecze.

Pobierz raport „Branża spotkań w Krakowie 2021”

Źródło: Kraków Convention Bureau

Do góry