Poland Convention Bureau (PCB), od 2002 roku działa w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej i jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych.
Jesteśmy pierwszym kontaktem dla wszystkich, poszukujących informacji dotyczących partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych oraz planujących zorganizować kongres stowarzyszenia lub wydarzenie korporacyjne w Polsce.
Naszym priorytetowym celem jest budowanie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju wydarzeń biznesowych. Misję tę realizujemy poprzez:
udział w międzynarodowych imprezach targowych, który owocuje pozyskiwaniem kolejnych kontaktów biznesowych;
realizację podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy oraz organizatorów spotkań i wydarzeń biznesowych w tym konferencji, kongresów, premier produktów, podróży motywacyjnych;
pozyskiwanie nowych spotkań i wydarzeń biznesowych dla kraju;
współpracę z mediami zagranicznymi oraz zamieszczanie artykułów i reklam promujących Polskę jako destynację biznesową w prasie oraz katalogach branżowych;
utrzymywanie stałej współpracy z miejskimi convention bureaux w ramach ww. działań;
nawiązywanie współpracy z polskimi przedsiębiorcami branży spotkań w ramach programów: Rekomendowany Profesjonalny Organizator Kongresów (Professional Congress Organizer) i Rekomendowany Organizator Podróży Motywacyjnych (Incentive Travel Company);
nawiązywanie współpracy z polskim środowiskiem naukowym m.in. w ramach Programu Ambasadorów Kongresów Polskich;
utrzymywanie stałej współpracy z międzynarodowymi organizacjami i stowarzyszeniami skupiającymi profesjonalistów związanych z przemysłem spotkań;
gromadzenie i opracowanie danych statystycznych nt. spotkań i wydarzeń biznesowych odbywających się w Polsce, zgodnie z zaleceniami międzynarodowych organizacji prowadzących podobne rankingi tj. ICCA – International Congress and Convention Association oraz UIA – Union of International Association.
Polska Organizacja Turystyczna jest członkiem stowarzyszeń branży spotkań: Union of International Associations i International Congress and Convention Association
61 Kongres ICCA został po raz pierwszy zorganizowany w Polsce. Wzięło w nim udział ponad 900 uczestników z 80 krajów, ponad 100 prelegentów podzieliło z uczestnikami wiedzą i doświadczeniem. Hasłem przewodnim kongresu w Krakowie było Together We Can a tematyka była poświęcona trzem obszarom: DEI (ang. diversity, equity and inclusion), sustainability (ang. zrównoważony rozwój) i legacy (ang. dziedzictwo). ICCA pokazała, że jest wiodącym stowarzyszeniem w przemyśle spotkań, która jednoczy całe środowisko i kształtuje jego przyszłość.
Warszawa oraz Kraków zostały wysoko ocenione w cyklicznym raporcie MEETINGS STAR opublikowanym przez Kongres Magazine. Warszawa zajęła siódme miejsce a Kraków dziewiąte. Pierwsza trójka to Ateny, Praga i Budapeszt.
Ponad pół tysiąca obiektów i inspiracji dla organizatorów wydarzeń zawiera Destination Poland Meeting Guide przygotowany przez Poland Convention Bureau POT. Narzędzie online powstało w połowie 2020 roku (w pandemii) i dzięki dalszej współpracy z lokalnymi partnerami branżowymi jest sukcesywnie uzupełniane i rozwijane, by jeszcze lepiej służyło jako narzędzie wsparcia. Dedykowana strona PCB POT zawiera informacje o ponad pół tysiącu obiektów i atrakcji w Polsce.
Zakończyła się konferencja PRECOP 27 organizowana przez United Nations Global Compact Network Poland oraz Grupę PTWP. Wydarzenie, które odbywało się w dniach 18-19 października br. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, zgromadziło ponad 1,2 tys. uczestników. Ponad 2,5 tys. osób śledziło transmisję online.
Tegoroczne ICCA Forum by Young Professionals zostało przeniesione z Barcelony do Krakowa i odbędzie się już 5 listopada w ICE Kraków Congress Centre w przeddzień otwarcia 61. Kongresu ICCA.
61 kongres ICCA w Krakowie zbliża się wielkimi krokami. POT będzie promować Polskę jako lidera Europy Środkowo-Wschodniej opierając się nie tylko na inicjatywach podejmowanych przed wydarzeniem, ale również na samym wydarzeniu oraz po zakończeniu kongresu, organizując wraz z lokalnymi biurami kongresów wizyty inspekcyjne dla wyselekcjonowanych uczestników kongresu (planiści, stowarzyszenia) Przedstawienie atrakcyjnej, zgodnej z obecnymi trendami i kompleksowej oferty kongresowej pozwoli na zbudowanie trwałych relacji biznesowych.