Relacja z konferencji Spotlight on Poland 2025: People, Place, Purpose w Sopocie
W Sopocie odbyła się konferencja Spotlight on Poland 2025 pod hasłem „People, Place, Purpose”, która zgromadziła przedstawicieli branży MICE, ekspertów oraz zaproszonych gości z Polski i zagranicy. Wydarzenie, zorganizowane przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) we współpracy z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej, stworzyło przestrzeń do dyskusji o inkluzywnej przyszłości przemysłu spotkań, roli dobrostanu w pracy i życiu oraz o budowaniu wartościowych relacji biznesowych.

Otwarcie wydarzenia
Konferencję zainaugurowały wystąpienia Agnieszki Szymerowskiej, Prezes Zarządu SKKP, oraz Anety Książek, Kierownik Poland Convention Bureau POT, które podkreśliły znaczenie współpracy i wdrażania innowacyjnych rozwiązań jako motoru dalszego rozwoju turystyki biznesowej w Polsce. Wydarzenie poprowadził Maciej Kautz.


Część I: DEI – różnorodność, równość, inkluzywność
Pierwsza część programu, zatytułowana An Inclusive Future, poświęcona była temu, jak dostępność, zrównoważony rozwój i równe szanse mogą stymulować wzrost gospodarczy oraz wspierać transformację branży spotkań.
- Łukasz Wysocki (Gdańska Organizacja Turystyczna) wraz z synem Filipem zaprezentowali wystąpienie „Accessibility as a Business Opportunity for the Industry – It Doesn’t Have to Be Expensive”, wskazując, że dostępność to nie koszt, lecz realny atut biznesowy.
- Jakub Łukaszewski (100cznia) podzielił się doświadczeniami z wdrażania praktyk proekologicznych w przestrzeniach poprzemysłowych, pokazując, jak kultura uliczna może harmonijnie współistnieć ze zrównoważonym rozwojem.
- Ewa Salamon (Lock.me) oraz Paulina Lenko (Fundacja Mamy Podobnie) zwróciły uwagę na potrzeby osób neuroatypowych podczas wydarzeń. Ich prezentacja dowiodła, że nawet niewielkie zmiany organizacyjne mogą znacząco poprawić komfort uczestników i jakość doświadczeń eventowych.
Po prelekcjach uczestnicy mieli okazję do rozmów kuluarowych i nawiązywania nowych kontaktów biznesowych podczas przerwy networkingowej w przestrzeniach hoelu Haffner w Sopocie.
Część II: Wellbeing i szczęście w biznesie
Drugą część konferencji wypełniły interaktywne warsztaty „The Happiness Blueprint: Integrating Wellbeing in Life and Work”, prowadzone przez Małgorzatę Zalewską – ekspertkę w dziedzinie nauki o szczęściu, certyfikowaną life coach i międzynarodową prelegentkę.
Uczestnicy poznali strategie łączenia osobistej satysfakcji z realizacją celów zawodowych oraz sposoby dbania o dobrostan w środowisku biznesowym.
Przed kolacją odbyła się angażująca gra MICE BINGO – interaktywna aktywność w języku angielskim, w ramach której moderator zadawał pytania dotyczące zawodowych doświadczeń uczestników i organizowanych przez nich wydarzeń. Ta dynamiczna forma integracji sprzyjała swobodnej wymianie opinii oraz nawiązywaniu międzynarodowych relacji biznesowych. Program integracyjny został zapewniony przez rekomendowaną przez POT incentive travel company - Tarifa Events.
- W centrum uwagi czwartej edycji Spotlight on Poland 2025 znalazły się tematy różnorodności, inkluzywności, dobrostanu pracowników i zrównoważonego rozwoju – kwestie, które wymagają odwagi, wrażliwości i gotowości do zmian. Nie boimy się trudnych tematów – bo to one kształtują przyszłość naszej branży. Wierzymy, że branża hospitality ma nie tylko potencjał, ale i obowiązek dawania dobrego przykładu – w działaniach, relacjach i sposobie, w jaki budujemy doświadczenia. Mówienie o inkluzywności, empatii czy równowadze między życiem zawodowym a prywatnym nie jest dla nas trendem – to świadomy wybór i odpowiedzialność wobec ludzi i miejsc. Składam podziękowania za udział w projekcie wszystkim jego partnerom lokalnym oraz uczestnikom, którzy mieli odwagę rozmawiać o tym, co naprawdę ważne -powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Biura Spotkań i Wydarzeń - Poland Convention Bureau POT.



Wieczorne spotkanie
Zwieńczeniem dnia była wspólna kolacja networkingowa White Marlin w Sopocie, podczas której przedstawiciele polskiej branży MICE oraz zaproszeni hosted buyers kontynuowali rozmowy w nieformalnej atmosferze, umacniając współpracę i inspirując się wzajemnie do kolejnych działań.

10-14 września 2025 - Fam trip w Gdańsku i Sopocie
Równolegle z częścią merytoryczną konferencji realizowany był program studyjny (fam trip) przygotowany dla starannie dobranej grupy hosted buyers z rynków priorytetowych. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z infrastrukturą konferencyjną i ofertą incentive w Gdańsku i Sopocie, spotkać się z lokalnymi dostawcami usług MICE oraz doświadczyć unikalnej atmosfery regionu pomorskiego. Celem programu było ukazanie potencjału Trójmiasta i Polski jako konkurencyjnej, atrakcyjnej destynacji dla organizacji międzynarodowych wydarzeń biznesowych.


Organizatorzy i partnerzy wydarzenia
Organizatorzy:
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP)
- Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau (POT)
Partnerzy Spotlight on Poland 2025:
- Polskie Linie Lotnicze LOT
- Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdansk Convention Bureau (visitgdansk.pl)
- Sopocka Organizacja Turystyczna (visit.sopot.pl)
- Holiday Inn Gdańsk – City Centre
#SpotlightonPoland #Sopot #Polandcvb
Polecamy również
- Spotlight on Poland 2024 we Wrocławiu
- Spotlight on Poland 2023 w Krakowie
- Spotlight on Poland 2022 w Łodzi

oprac. JM

