Fam trip Spotlight on Poland w Gdańsku i Sopocie
W ramach konferencji Spotlight on Poland 2025 odbył się również starannie przygotowany fam trip, adresowany do wyselekcjonowanej grupy hosted buyers z kluczowych rynków zagranicznych. Jego głównym celem była prezentacja Gdańska oraz Sopotu jako nowoczesnej, atrakcyjnej i w pełni konkurencyjnej destynacji dla organizacji międzynarodowych kongresów, konferencji i podróży motywacyjnych.

Inspirujący początek w duchu Solidarności
Program rozpoczął się 10 września w Gdańsku, gdzie uczestnicy zostali zakwaterowani w Arche Dwór Uphagena. Już pierwszego dnia mieli okazję zapoznać się z najważniejszymi obiektami konferencyjnymi i kongresowymi miasta, w tym z Europejskim Centrum Solidarności, stanowiącym nie tylko ikonę wolności, lecz także nowoczesne centrum konferencyjne.
Popołudniowa prezentacja hotelu Arche została wzbogacona o unikatowe zwiedzanie prowadzone przez przewodników w strojach historycznych, którzy w barwny sposób przybliżyli dzieje obiektu. Dzień zwieńczyła uroczysta kolacja w Radisson Blu Hotel Gdańsk na Głównym Mieście - tuż przy Zielonej Bramie i Fontannie Neptuna.
Gdańsk z wielu perspektyw – historia, kultura i nowoczesność
Drugi dzień wizyty, 11 września, został zaplanowany tak, aby umożliwić gościom doświadczenie Gdańska w różnorodnych formach. Uczestnicy wzięli udział w zwiedzaniu miasta z profesjonalnym przewodnikiem lub w aktywnej wycieczce rowerowej z lokalnym operatorem Poland by Locals. Szczególne wrażenie wywarła wizyta w Muzeum II Wojny Światowej, jednym z najważniejszych obiektów muzealnych w Europie.
Lunch w Sky Bar w Holiday Inn Gdańsk – partnerze wydarzenia – połączony z panoramicznym widokiem na miasto był okazją do dalszych rozmów i wymiany doświadczeń.
Kolejnym punktem programu była wizyta w kreatywnej przestrzeni postindustrialnej 100cznia, która doskonale obrazuje, jak innowacyjne podejście do zagospodarowania terenów miejskich może tworzyć unikatową ofertę dla branży eventowej. Uczestnicy wzięli także udział w warsztatach bursztynowych, podczas których poznali tradycje związane z „bałtyckim złotem” i samodzielnie stworzyli bursztynowe obrazy.



Dzień zakończył się kolacją w 100czni, która dzięki elastycznej formule voucherowej pozwoliła gościom na swobodne odkrywanie lokalnych smaków.
Networking na Bałtyku – rejs z Gdańska do Sopotu
W dniu konferencji, 12 września, uczestnicy programu rozpoczęli dzień od ekskluzywnego rejsu jachtem z gdańskiej mariny do sopockiego molo, zorganizowanego przez Premium Yachting. Śniadanie serwowane na pokładzie w otoczeniu malowniczych widoków Zatoki Gdańskiej stanowiło niezapomniany element programu i elegancki wstęp do dalszych aktywności.



Po części konferencyjnej hosted buyers kontynuowali wizytę studyjną w Sopocie, zatrzymując się w Hotelu Haffner.
Wellbeing i doświadczenia lifestyle’owe w kurorcie
Dzień 13 września rozpoczął się spacerem po kurorcie z przewodnikami w historycznych strojach, którzy przybliżyli bogatą tradycję Sopotu. Szczególne miejsce w programie zajęło zwiedzanie legendarnego hotelu Sofitel Grand Hotelu, będącego i ponadczasowej elegancji.



Kolejnym punktem była prezentacja przestrzeni konferencyjnych w nowoczesnym Radisson Blu Sopot Hotel, połączona z lunchem.Warto dodać, że hotel jest oferuje największą przestrzeń konferencyjno eventową w w całym Trójmieście.
Popołudnie upłynęło pod znakiem wellbeing – uczestnicy skorzystali z oferty SPA w Radisson Blu oraz w Sopot Marriott Resort & Spa, co pozwoliło zaprezentować wysoką jakość zaplecza wellness w regionie.
Wieczorem uczestnicy wzięli udział w warsztatach ginu i degustacji w 3City Distillery, wyjątkowej destylarni mieszczącej się w zaadaptowanej przestrzeni dawnej bagażowni przy sopockim dworcu kolejowym. Obiekt, prowadzony przez polsko-brytyjskie małżeństwo, łączy lokalny charakter z międzynarodowym doświadczeniem, tworząc unikatową ofertę dla gości biznesowych. Następnie uczestnicy udali się na kolację networkingową do Food Hall Krzywy Domek, gdzie dzięki sopockiej Karcie Turysty mogli samodzielnie odkrywać różnorodną ofertę kulinarną.
Ostatniego dnia, 14 września, program został zarezerwowany na relaks i podsumowanie wizyty. Hosted buyers korzystali ze strefy wellness w Hotelu Haffner, uczestniczyli w lunchu w Hotelu Sopot oraz w prezentacji jego przestrzeni eventowych oraz pokoi.
Gdańsk i Sopot – sprawdzone miejsca i doświadczenia dla organizatorów wydarzeń
Podczas programu studyjnego towarzyszącego konferencji Spotlight on Poland 2025 wyselekcjonowani hosted buyers mieli okazję poznać potencjał Trójmiasta jako destynacji MICE. Prezentowane obiekty i atrakcje udowodniły, że Gdańsk i Sopot łączą nowoczesną infrastrukturę konferencyjną, wysokiej klasy hotele, unikatowe przestrzenie kulturalne oraz inspirujące doświadczenia lifestyle’owe. Poniższa lista to praktyczne podsumowanie miejsc i aktywności rekomendowanych event plannerom przy planowaniu międzynarodowych spotkań, kongresów i podróży motywacyjnych.
Gdańsk – obiekty i doświadczenia
- Arche Dwór Uphagena
- Europejskie Centrum Solidarności
- Radisson Blu Hotel Gdańsk
- Zwiedzanie Gdańska z przewodnikiem
- Muzeum II Wojny Światowej
- Holiday Inn Gdańsk – City Centre (Sky Bar)
- Warsztaty bursztynowe
- 100cznia
- Rejs jachtem Premium Yachting
Sopot – obiekty i doświadczenia
- Hotel Haffner
- Spacer po Sopocie z przewodnikami w strojach historycznych
- Sofitel Grand Hotel
- Radisson Blu Sopot Hotel
- Sopot Marriott Resort & Spa
- 3City Distillery
- Food Hall Krzywy Domek
- Hotel Sopot
#SpotlightonPoland #Gdansk #Sopot #PolandCVB
Organizatorzy i partnerzy wydarzenia
Organizatorzy:
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP)
- Polska Organizacja Turystyczna – Poland Convention Bureau (POT)
Partnerzy Spotlight on Poland 2025:
- Polskie Linie Lotnicze LOT
- Gdańska Organizacja Turystyczna - Gdansk Convention Bureau (visitgdansk.pl)
- Sopocka Organizacja Turystyczna (visit.sopot.pl)
- Holiday Inn Gdańsk – City Centre
oprac. JM

