en
en
Kontakt

Edu MICE Trip 2025 w Krakowie i Wieliczce

W dniach 16–19 maja 2025, tuż przed targami IMEX we Frankfurcie odbyła się podróż studyjna KRAKOW EDU MICE TRIP, skierowana do planistów organizatorów podróży motywacyjnych oraz konferencji z USA. Wydarzenie miało na celu promocję Krakowa jako atrakcyjnej i konkurencyjnej destynacji MICE.  Partnerem wydarzenia Mazurkas DMC Poland była Polska OrganizacjaTurystyczna. 

Edu-MICE-Trip-2025-w-Krakowie-i-Wieliczce-DMC-Poland-Mazurkas-Travel.jpg

Wizyta została zorganizowana z inicjatywy Mazurkas DMC Poland oraz międzynarodowego stowarzyszenia euromic , zrzeszającego wiodące DMC z całego świata. To właśnie te dwa podmioty opracowały koncepcję wyjazdu i zrekrutowały uczestników - 10 starannie wybranych planistów z całych Stanów Zjednoczonych, z których każdy odwiedzał Polskę po raz pierwszy. Trzydniowy program był pełen niespodzianek, inspirujących spotkań, wizyt oraz wyjątkowych doświadczeń.

Mazurkas DMC Poland uzyskał certyfikat rekomendowanego PCO na latach 2025-2026 oraz certyfikat rekomendowanego ITC na latach 2025-2026. Również w poprzednich latach Mazurkas DMC Poland uzyskiwał rekomendacje Polskiej Organizacji Turystycznej.

02-restauracja-kolacja-w-krakowie.jpg

Program famtripu w Krakowie

Gości powitano w Hotelu Saski Kraków – Curio Collection by Hilton, który zapewnił komfortowe zakwaterowanie i doskonałą atmosferę. Oficjalne rozpoczęcie programu miało miejsce w zabytkowym Collegium Maius, gdzie odbył się powitalny koktajl oraz ekskluzywne zwiedzanie poza godzinami otwarcia. Uczestnicy odwiedzili również Sukiennice – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli miasta.

W programie znalazły się również wizyty i prezentacje ofert w prestiżowych krakowskich hotelach: H15 Luxury Palace, Stradom House oraz Sheraton Grand Krakow. Uczestnicy mieli okazję m.in. zrobić zakupy oraz spróbować polskich smaków na słynnym Kleparzu, nauczyć się lepienia pierogów oraz tańczyć krakowiaka.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także warsztaty związane z historią polskiego witrażu. Wieczory upływały w wyjątkowej atmosferze: polskiej kuchni oraz degustacji polskich wódek z Morskim Oku, uroczystej kolacji w eleganckiej restauracji Szara Gęś i klimatyczne after drinks w unikalnym Hedwig’s Bar.

01-hotele-w-krakowie.jpg

To był wyjątkowy weekend, który bardzo zaskoczył gości. Podróż ta była doskonałą okazją do integracji i rozmów o potencjale Krakowa jako destynacji MICE. Zwieńczeniem programu była niezapomniana kolacja połączona ze zwiedzaniem w unikatowej Kopalni Soli „Wieliczka”.

„Dla nas kluczowe było dotarcie bezpośrednio do decydentów i plannerów, którzy mają realny wpływ na wybór destynacji, a jednocześnie nie mieli wcześniej okazji poznać Polski jako kierunku incentive. Naszym celem jest budowanie bazy ambasadorów Polski w segmencie MICE w USA – osób, które po autentycznym doświadczeniu destynacji będą ją rekomendować w swoich projektach oraz organizacjach. Polska wciąż bywa pomijana na rzecz bardziej oczywistych rynków, jak Hiszpania, Portugalia, Włochy czy nawet Czechy, mimo że oferuje wyjątkowe możliwości. Ogromną wartością było wsparcie i zaangażowanie lokalnych DMO i partnerów, dzięki którym mogliśmy zawrzeć w programie to, co najlepsze – nie w formie turystycznego zwiedzania, ale poprzez prawdziwe, angażujące doświadczenie destynacji. To właśnie taki format pozwala zbudować realne zrozumienie i emocjonalną więź z miejscem” – podkreśla Marta Kicler, Business Development Director Mazurkas DMC Poland, inicjatora, pomysłodawcy i realizatora projektu.

Mazurkas DMC Poland było inicjatorem tego projektu, odpowiedzialnym zarówno za koncepcję, jak i realizację całego programu oraz rekrutację uczestników. Tak wymagające przedsięwzięcie mogło odbyć się na najwyższym poziomie tylko dzięki zaangażowaniu i współpracy kluczowych partnerów wspierających promocję Polski, Krakowa i Małopolski.

01-muzeum-krakow.jpg

Partnerzy wydarzenia Edu MICE Trip 2025

Z pewnością warto zaznaczyć, że owocna współpraca wszystkich zaangażowanych partnerów przyczyniła się do stworzenia wyjątkowo interesującego programu, znacząco podnosząc prestiż całego wydarzenia.

Partnerzy:  

  • Poland Convention Bureau POT
  • Polish National Tourist Office North America
  • Kraków Convention Bureau
  • Kraków Tourism Alliance
  • Małopolska Organizacja Turystyczna
  • Hotel Saski Kraków – Curio Collection by Hilton
  • Kopalnia Soli Wieliczka

01-kopalnia-soli-wieliczka.jpg

Podróż ta nie tylko zaprezentowała Kraków - ona pozwoliła go prawdziwie doświadczyć, dokładnie w taki sposób, w jaki przeżywają go docelowi uczestnicy podróży motywacyjnych. Uczestnicy nie byli jedynie obserwatorami czy odbiorcami ofert - nie ograniczali się do oglądania atrakcji czy zapoznawania się z programem.

02-krakow-warsztaty-lepienia-pierogow-marta-kicler.jpg

Najważniejsze było to, że zanurzyli się w przeżycia, emocje i atmosferę, których doświadcza prawdziwy uczestnik wyjazdu incentive. Dzięki temu mogli poczuć autentyczną wartość takiej podróży, nie z perspektywy organizatora czy zewnętrznego obserwatora, ale jako jej pełnoprawni uczestnicy.

Testimonials uczestników

Monique, liderka ds. usług komercyjnych i efektywności operacyjnej w globalnej firmie medtech; customer meetings, advisory councils, incentives, sales trainings

“Poland wasn’t high on my radar before, but this visit opened my eyes in the best way. The charm of the city, the warmth of the local team, the food (SO underrated!), and the rich cultural layers truly impressed me. From beautifully restored hotels to immersive local experiences, Kraków has so much untapped potential—especially for meetings, incentives, and boutique travel. It’s walkable, welcoming, and full of heart. Definitely one to watch. Sometimes all it takes is 48 hours to shift your entire perspective. I’ll be keeping Kraków and Poland in mind for future programs, both professionally and personally.”

01-igor-mitoraj-krakow-famtrip.jpg

Josi, Senior Event Manager

“My first trip to Poland was an absolute dream. From savouring Polish cuisine and hand-making pierogis to wandering through storybook castles and feeling completely free in the magic of Kraków — every moment was filled with wonder. The team at Mazurkas and everyone involved brought such warmth, care, and infectious energy — turning every detail into a memory and every experience into joy. They made Poland come alive in a way I’ll never forget. Poland wasn’t just a destination — it was a feeling. One of connection, curiosity, and unexpected delight. I left inspired, uplifted, and already dreaming of my return.”

00-sheraton-grand-krakow-hotel.jpg

Kraków dla event plannerów

Oto lista odwiedzonych obiektów, hoteli oraz atrakcji podczas programu Edu MICE Trip 2025 w Krakowie:

  • Hotel Saski Kraków - Curio Collection by Hilton – zakwaterowanie uczestników, miejsce powitania
  • H15 Luxury Palace - prezentacja oferty hotelowej
  • Stradom House - prezentacja oferty hotelowej
  • Sheraton Grand Krakow - prezentacja oferty hotelowej
  • Collegium Maius - powitalny koktajl i zwiedzanie poza godzinami otwarcia
  • Sukiennice - zwiedzanie jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli Krakowa
  • Kleparz - zakupy i degustacja polskich specjałów
  • Morskie Oko - degustacja polskich wódek
  • Restauracja Szara Gęś - uroczysta kolacja
  • Hedwig’s Bar - klimatyczne after drinks
  • Pracownia i warsztaty związane z historią polskiego witrażu
  • Kopalnia Soli „Wieliczka” - kolacja i zwiedzanie, kulminacyjny punkt programu
  • Warsztaty lepienia pierogów
  • Nauka tańca krakowiaka

źródło: Mazurkas DMC Poland, oprac. Jarosław Marciuk

Do góry