en
en
Kontakt

ZOPOT Chicago wzmacnia promocję polskiego street food na rynku USA

Amerykański magazyn podróżniczy AFAR opublikował materiał poświęcony najlepszym street foodom czterech krajów, w tym Polski. Artykuł podkreśla różnorodność polskich smaków oraz energię współczesnych miejscówek-od bulwarów nad Wisłą, przez hale gastronomiczne w historycznych przestrzeniach, po klasyki kuchni domowej dostępne „od ręki”. Publikacja powstała we współpracy Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej Chicago z USTOA w ramach cyklu „Global Kitchen”.

afar1.JPG

Rosnące zainteresowanie polską sceną kulinarną w USA to świetna okazja, by pokazać Polskę jako kierunek różnorodny i łatwo dostępny, także poprzez street food. Wspieramy redakcje i partnerów branżowych, dostarczając im kontakty, inspiracje i konkretne narzędzia do opowiadania o polskich smakach.” – mówi Paula Fanderowska, dyrektor ZOPOT Chicago.

Polska w AFAR

Wątek polski w materiale akcentuje m.in. popularną zapiekankę, pierogi i kiełbasę, warszawskie Bulwary Wiślane, odnowioną Elektrownię Powiśle, bary mleczne oraz Warsaw Night Market, miejsca, które łączą tradycję z nowym podejściem i przyciągają podróżnych szukających autentycznych doświadczeń kulinarnych.

Bulwary Wiślane

Według AFAR, warszawskie Bulwary Wiślane to dziś tętniąca życiem scena street foodu, a odnowione przestrzenie postindustrialne i klasyki kuchni domowej tworzą pełny obraz kulinarnej Polski dostępnej „na wyciągnięcie ręki” także dla amerykańskich podróżnych. W materiale pojawiają się odniesienia do nowej fali polskiego rzemieślniczego piwa oraz współczesnych interpretacji dań tradycyjnych w wykonaniu czołowych szefów kuchni.

Źródło: AFAR, „From Poutine to Pierogi: 4 Must-Try Street Eats”, materiał partnerski USTOA, 2 września 2025 r.

 

Do góry