Z Warszawy do Tokio – kulinarna podróż z gwiazdką Michelin
W czerwcu Polska Organizacja Turystyczna zrealizowała prestiżowy cykl wydarzeń promocyjnych w Japonii, którego celem była promocja Polski jako atrakcyjnej destynacji turystycznej – ze szczególnym uwzględnieniem turystyki kulinarnej. W projekt zaangażowani zostali szefowie kuchni z pięciu warszawskich restauracji wyróżnionych w przewodniku Michelin Guide: Rozbrat 20, Butchery & Wine, Le Braci, Koneser Grill oraz Kieliszki na Próżnej.
Cykl rozpoczął się wyjątkowym wydarzeniem kulinarnym na wysokości 10 000 metrów – na pokładzie samolotu Dreamliner 787-9 linii PLL LOT, pasażerom klasy biznes zaserwowano specjalnie skomponowane, sześciodaniowe menu inspirowane kuchnią polską, przygotowane przez Bartosza Szymczaka wraz z zespołem pięciu szefów kuchni wyróżnionych w przewodniku Michelin Guide: z warszawskich restauracji Rozbrat 20, Butchery & Wine, Le Braci, Koneser Grill oraz Kieliszki na Próżnej. Było to pierwsze tego rodzaju doświadczenie kulinarne na trasie z Warszawy do Tokio w historii narodowego przewoźnika PLL LOT. Pasażerowie klasy ekonomicznej otrzymali natomiast drobny poczęstunek wprowadzający w kulinarne klimaty Polski.
Kolejnym etapem była prezentacja polskiej oferty turystycznej i kulinarnej podczas obiadu w restauracji Ani Mru Mru w Tokio. W spotkaniu uczestniczyli czołowi japońscy dziennikarze, influencerzy oraz przedstawiciele branży turystycznej. Wydarzenie rozpoczęła prezentacja na temat polskiej kultury kulinarnej, a jego kulminacją była degustacja dań kuchni polskiej oraz win z rodzimych winnic.
Kulminacyjnym punktem programu była uroczysta kolacja w Ambasadzie RP w Tokio, przygotowana przez szefów kuchni restauracji wyróżnionych w przewodniku Michelin. W wydarzeniu udział wzięli m.in. Jej Cesarska Wysokość Księżna Hisako Takamado oraz Masahiro Komura, Parlamentarny Wiceminister Spraw Zagranicznych Japonii. Kolacja połączona była z uroczystym wręczeniem Nagród im. Marii Skłodowskiej-Curie, a obecność mediów – w tym japońskich stacji telewizyjnych – zapewniła wydarzeniu szeroki zasięg i prestiż.
Cykl zakończył się spotkaniem networkingowym w formie koktajlu, również w restauracji Ani Mru Mru. Wzięli w nim udział przedstawiciele mediów, influencerzy oraz szefowie kuchni japońskich restauracji wyróżnionych w przewodniku Michelin. Goście mieli okazję spróbować wykwintnych dań kuchni polskiej oraz kawioru Antonius – jednej z wizytówek polskiego eksportu spożywczego.
Dzięki tej intensywnej i wielowymiarowej promocji Polska umocniła swoją pozycję jako kraj atrakcyjny kulinarnie – gotowy przyciągać wymagających podróżników poszukujących autentycznych, wysokiej jakości doświadczeń kulinarnych.