USTOA Annual Conference & Marketplace 2025 – tu trzeba być!
USTOA Annual Conference & Marketplace to jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej w Ameryce Północnej. To właśnie tutaj spotykają się przedstawiciele rynku amerykańskiego i kanadyjskiego: destynacje, narodowe organizacje turystyczne, hotele, linie lotnicze, a także kluczowi gracze z sektora, jak touroperatorzy oraz agenci i doradcy podróży. Za nami doroczna konferencja USTOA 2025, która odbyła się w pierwszych dniach grudnia w Maryland/Waszyngton D.C., a przyświecało jej bardzo wymowne hasło COURAGE!
Wydarzenie przyciągnęło ponad 950 uczestników ze 120 krajów, a wyróżnia je autentyczna interakcja. Jeśli ktoś chce rozmawiać o turystyce na poważnie; zrozumieć trendy, wyzwania i kierunki rozwoju…powinien być właśnie tutaj. Nie ma lepszego miejsca, by zobaczyć z bliska, jak ewoluować będzie branża i jakie tematy będą wyznaczać jej przyszłość.

Dla tych, którzy chcą poznać realne warunki panujące na rynku Ameryki Północnej, USTOA jest źródłem najważniejszych insightów. Dla tych, którzy chcą budować relacje i szukać partnerów biznesowych, to jest właśnie najlepsze miejsce do matchmakingu i rozmów B2B. Nic dziwnego, networking i spotkania 1:1 są jednym z dwóch największych atutów konferencji, zaraz po merytorycznym programie.
A jakie są najważniejsze wnioski z tej edycji? Turystyka stoi dziś przed szeregiem wyzwań, które w tegorocznej edycji zdefiniowano w trzech kluczowych filarach: 1. niepewność gospodarcza/ globalna finansowa niestabilność i wzmacniający się dolar, 2. wzrost kosztów życia oraz 3. polityczna niestabilność. Jednocześnie, co istotne i budujące, sektor ma się dobrze. Aż 78 proc. aktywnych członków USTOA deklaruje wzrost liczby rezerwacji w 2026 roku, aż 88 proc. przewiduje wzrost wolumenu sprzedaży w przyszłym roku i ponad połowa (55 proc.) optymistycznie patrzy na 2026 szacując znaczący wzrost: od 7 do 10%. Ponadto Ameryka Północna wykazuje duże zainteresowanie Europą i tym, co ona oferuje turystycznie. To dobry moment na wzmacnianie oferty Polski na rynkach amerykańskim i kanadyjskim, budowanie widoczności i rozwijanie partnerstw.

Hasło edycji 2025: COURAGE – odwaga! Motywem przewodnim tegorocznej konferencji była odwaga. Podczas wydarzenia pokazano wiele inspirujących przykładów na to, że to właśnie odwaga napędza sukces: od odwagi w sięganiu po nowe rozwiązania po odwagę wprowadzania innowacji, które zmieniają świat i wzmacniają jego pozytywne wartości. Hasło „odwaga” zestawione z nazwiskami Ferdynanda Magellana, Bessie Coleman, Charlesa Darwina i Marka Twaina przedstawia wspólną ideę przekraczania granic, tych geograficznych, poznawczych i mentalnych. Chodzi nie o brawurę, lecz o odwagę myślenia, decyzji i wyjścia poza to, co znane. Wystąpienie otwierające amerykańskiego sprintera paraolimpijskiego, Blake’a Leepera, było lekcją siły i determinacji. Był absolutnie poruszający i pokazał na własnym przykładzie, czym jest konsekwentna walka z ograniczeniami, nawet tymi fizycznymi. Odwaga, jak udowodnił, jest nie tylko cechą, ale wewnętrzną siłą napędową.

Trudno o trafniejsze słowo w kontekście zmian, jakie zachodzą w sektorze turystyki. AI przecież jest coraz bardziej obecne w turystyce i bez wątpienia wpływa już nie tylko na sposób budowania oferty, ale też kanały sprzedaży i komunikację z klientem. Turystyka potrzebuje odwagi do testowania nowych ścieżek, tworzenia nowych ofert, otwierania się na nowe partnerstwa. Bo w turystyce odwaga naprawdę przekłada się na sukces, a optymistyczne prognozy na rok 2026 do tej odwagi zachęcają – komentuje Paula Fanderowska, dyrektorka ZOPOT w Chicago.
USTOA (United States Tour Operators Association) to jedna z najważniejszych organizacji zrzeszających touroperatorów w Stanach Zjednoczonych. Skupia wiodących organizatorów turystyki, dostawców oraz partnerów branżowych, odgrywając kluczową rolę w kształtowaniu rynku turystycznego w USA. Doroczna konferencja USTOA jest istotną platformą do nawiązywania kontaktów, prezentacji ofert oraz rozwoju współpracy międzynarodowej. Oficjalna strona: https://ustoa.com/, a na niej najnowsza kampania USTOA’s GLOBAL KITCHEN z udziałem Polski.

