Spotkanie POT i Regionalnych Organizacji Turystycznych
W czwartek, 27 lutego br. w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie kierownictwa POT z przedstawicielami Regionalnych Organizacji Turystycznych. Podczas wydarzenia podsumowano kluczowe projekty dla współpracy POT z regionami zrealizowane w 2024 roku, takie jak cykl konferencji "Współpraca-Innowacje-Turystyka Zrównoważona", kampanię "Promocja Polski przez Sport" czy akcję #WspieramPodróżując.
Głównym jednak celem spotkania było omówienie nowych programów POT ujętych w ramach STRATEGII ZARZĄDZANIA ZINTEGROWANĄ KOMUNIKACJĄ MARKETINGOWĄ W TURYSTYCE DO ROKU 2030 oraz Planu działania POT na 2025 rok. Przedstawiono również zakresy tematyczne i warunki organizacji kampanii promujących polskie atrakcje i produkty turystyczne w regionach oraz narzędzia marketingowe do wykorzystania rozwijania wizerunku turystycznego Polski.
Poruszono kluczowe kwestie dotyczące współpracy pomiędzy POT a Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi obejmujące swym zakresem m.in.:
– realizację badań dot. ruchu turystycznego przyjazdów w regionach Polski opartych na big data – dane z geolokalizacji (telefonia komórkowa) oraz we współpracy z MSiT i GUS – poszerzenie zakresu prezentowanych danych z badań PBSSP;
– uczestnictwo w szeroko zasięgowych kampaniach skoncentrowanych na konkretnych markowych produktach i szlakach tematycznych w 16 regionach;
– promocji Polski, jej miast i regionów, jako ciekawej destynacji turystycznej na rynkach ZOPOT i działaniach na rynkach poza ZOPOT;
– wzmacnianie marki EuroVelo poprzez tworzone przy POT Krajowe Centrum Koordynacji EuroVelo w Polsce;
– opracowanie założeń koncepcji i narzędzi Krajowego Programu Rozwoju Turystyki Zrównoważonej w Polsce (w najbliższych latach);
– wdrożenie Planera podróży Al w POT - aplikacji generującej plany podróży przez sztuczną inteligencję w oparciu o analizy preferencji użytkowników oraz dopasowania atrakcji turystycznych za pośrednictwem danych z portalu polska.travel i API z zewnętrznych systemów ROT;
– uczestnictwie w warsztatach Buy Poland 2025, czy na Światowej Wystawie Expo Osaka 2025 w ramach Tygodnia Polskiej Turystyki w Sportu;
– wprowadzenie Kalendarza Marketingowego w celu zsynchronizowania działań promocyjnych POT- ZOPOT-ROT na rynku krajowym i zagranicznym;
– realizację Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikaty POT oraz kolejnej edycji Turystycznych Mistrzostw Vlogerów;
– wykorzystanie innowacyjności i nowoczesnych technologii celem zaznajomienia turystów z regionami;
– komunikowanie istotnych wydarzeń w regionach realizowanych przez ROT-y i we współpracy z POT w social mediach POT oraz w mediach ogólnopolskich.
Ponadto, reprezentanci ROT-ów mieli okazję do przedstawienia swoich tegorocznych planów, wydarzeń i kotwic medialnych na rynku krajowym i za granicą. W czasie wspólnej dyskusji poruszono wiele dobrych praktyk dotychczasowych działań. Zgodnie przyjęto wnioski do wspólnej kontynuacji cyklów tematycznych organizowanych konkursów, czy innych działań partnerstwa ponadregionalnego w synergii z kierunkiem POT. Pokłosiem spotkania będzie podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy POT a ROT-ami na rok 2025.
Wydarzenie było także okazją do podziękowania ustępującej ze stanowiska po ponad 20-tu latach pracy, Prezes Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej – Jadwidze Błoch, która będzie teraz pełniła funkcję Prezesa Honorowego LOTUR.