en
en
Kontakt

Spotkanie POT i Regionalnych Organizacji Turystycznych

W czwartek, 27 lutego br. w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej odbyło się spotkanie kierownictwa POT z przedstawicielami Regionalnych Organizacji Turystycznych. Podczas wydarzenia podsumowano kluczowe projekty dla współpracy POT z regionami zrealizowane w 2024 roku, takie jak cykl konferencji "Współpraca-Innowacje-Turystyka Zrównoważona", kampanię "Promocja Polski przez Sport" czy akcję #WspieramPodróżując.

rot2.jpg

Głównym jednak celem spotkania było omówienie nowych programów POT ujętych w ramach STRATEGII ZARZĄDZANIA ZINTEGROWANĄ KOMUNIKACJĄ MARKETINGOWĄ W TURYSTYCE DO ROKU 2030 oraz Planu działania POT na 2025 rok. Przedstawiono również zakresy tematyczne i warunki organizacji kampanii promujących polskie atrakcje i produkty turystyczne w regionach oraz narzędzia marketingowe do wykorzystania rozwijania wizerunku turystycznego Polski.

Poruszono kluczowe kwestie dotyczące współpracy pomiędzy POT a Regionalnymi Organizacjami Turystycznymi obejmujące swym zakresem m.in.:

 realizację badań dot. ruchu turystycznego przyjazdów w regionach Polski opartych na big data  dane z geolokalizacji (telefonia komórkowa) oraz we współpracy z MSiT i GUS  poszerzenie zakresu prezentowanych danych z badań PBSSP;

 uczestnictwo w szeroko zasięgowych  kampaniach skoncentrowanych na konkretnych markowych produktach i szlakach tematycznych w 16 regionach;

 promocji Polski, jej miast i regionów, jako ciekawej destynacji turystycznej na rynkach ZOPOT i działaniach na rynkach poza ZOPOT;

 wzmacnianie marki EuroVelo poprzez tworzone przy POT Krajowe Centrum Koordynacji EuroVelo w Polsce;

– opracowanie założeń koncepcji i narzędzi Krajowego Programu Rozwoju Turystyki Zrównoważonej w Polsce (w najbliższych latach);

– wdrożenie Planera podróży Al w POT - aplikacji generującej plany podróży przez sztuczną  inteligencję w oparciu o analizy preferencji użytkowników oraz dopasowania atrakcji turystycznych za pośrednictwem danych z portalu polska.travel i API z zewnętrznych systemów ROT;

– uczestnictwie w warsztatach Buy Poland 2025, czy na Światowej Wystawie Expo Osaka 2025 w ramach Tygodnia Polskiej Turystyki w Sportu;

 wprowadzenie Kalendarza Marketingowego  w celu zsynchronizowania działań promocyjnych POT- ZOPOT-ROT na rynku krajowym i zagranicznym;

 realizację Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikaty POT oraz kolejnej edycji Turystycznych Mistrzostw Vlogerów;

 wykorzystanie innowacyjności i nowoczesnych technologii celem zaznajomienia turystów z regionami;

 komunikowanie istotnych wydarzeń w regionach realizowanych przez ROT-y i we współpracy z POT w social mediach POT oraz w mediach ogólnopolskich.

Ponadto, reprezentanci ROT-ów mieli okazję do przedstawienia swoich tegorocznych planów, wydarzeń i kotwic medialnych na rynku krajowym i za granicą. W czasie wspólnej dyskusji poruszono wiele dobrych praktyk dotychczasowych działań. Zgodnie przyjęto wnioski do wspólnej kontynuacji cyklów tematycznych organizowanych konkursów, czy innych działań partnerstwa ponadregionalnego w synergii z kierunkiem POT. Pokłosiem spotkania będzie podpisanie porozumienia o współpracy pomiędzy POT a ROT-ami na rok 2025.

rot6.jpg

Wydarzenie było także okazją do podziękowania ustępującej ze stanowiska po ponad 20-tu latach pracy, Prezes Lubuskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej – Jadwidze Błoch, która będzie teraz pełniła funkcję Prezesa Honorowego LOTUR.

rot3.jpg

Do góry