Rada POT obradowała w Toruniu

W Toruniu w dniach 9-10 stycznia zebrała się na pierwszym w tym roku posiedzeniu Rada Polskiej Organizacji Turystycznej. Głównym tematem obrad był plan promocji Polski i polskiej turystyki, jaki POT będzie realizować w 2018 roku. Przedstawiono również informację na temat wybranych, krajowych kampanii promocyjnych.

logo_pot.jpg

Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk przedstawił plan działania POT na rok 2018. Struktura przyszłorocznych wydatków na promocję Polski i polskiej turystyki, zakłada przeznaczenie 88 proc. budżetu marketingowego Polskiej Organizacji Turystycznej na działania na rynku europejskim i rynkach pozaeuropejskich, w tym ponad dwie trzecie w krajach, w których POT posiada ośrodki zagraniczne. Wydatki na działania promujące turystykę krajową, ustalone zostały na poziomie 12 proc. Na promocję przemysłu spotkań wydatkowane zostanie 3 proc. budżetu marketingowego.

Jak potwierdził prezes Robert Andrzejczyk, niezmiennie treścią działań promocyjnych zagranicą będzie przede wszystkim turystyka miejska, kulturowa i aktywna z naciskiem na turystykę wodną i rowerową oraz turystyka prozdrowotna.

Istotną zmianą jest zwiększenie dotacji podmiotowej na promocję narodowej turystyki w 2018 roku o 23 procent, do poziomu 49,5 mln złotych. Dodatkowe środki pozwolą na zintensyfikowanie działań w obrębie naszego kontynentu oraz rozszerzenie ich na nowe kraje azjatyckie, Koreę Południową, Singapur, Malezję i Indie. Wybór tych kierunków związany jest z rozwijaniem siatki połączeń lotniczych narodowego przewoźnika PLL LOT.

Jacek Janowski, dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT, przedstawił członkom Rady informacje dotyczącą postępów w realizacji  projektu „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Akcja została dobrze przyjęta przez biorących w niej udział przedsiębiorców turystycznych, zyskała również popularność wśród polskich turystów. Z jesiennego weekendu niższych cen w usługach turystycznych, od 6 do 8 października 2017 r., skorzystało ponad 110 tys. osób. Wiosenna edycja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” odbędzie się od 9 do 11 marca.  

Dyrektor Jacek Janowski podsumował też piętnaście edycji konkursu POT na Najlepszy Produkt Turystyczny. Podkreślił, że zwiększone zostaną w tym roku środki z budżetu marketingowego Polskiej Organizacji Turystycznej przeznaczone na promowanie produktów turystycznych posiadających Certyfikat POT.

Członkowie Rady POT, w ramach programu pobytu w Toruniu, zwiedzili Żywe Muzeum Piernika, które od uroczystej gali przyznania Złotego Certyfikatu, zyskało statut turystycznego symbolu i wizytówki historycznego miasta. Najbliższe planowane posiedzenie Rady Polskiej Organizacji Turystycznej wyznaczone zostało na 8 – 9 lutego i odbędzie się w Poznaniu.

Do góry