en
en

Prezes POT: Mamy bardzo bogatą i różnorodną ofertę turystyczną

- Promujemy nasz kraj, jego potencjał kulturowy, przyrodniczy oraz bogate dziedzictwo historyczne. Wszystkie te aspekty składają się na atrakcyjną ofertę turystyczną, która trafia do wybranych klientów, dzięki odpowiednio dobranym narzędziom marketingowym – mówi prezes POT Marek Olszewski.

W rozmowie z branżowym czasopismem „Think Mice”, poświęconym branży spotkań, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej podkreśla istotny wpływ turystyki na rozwój polskiej gospodarki oraz zwiększenie jej udziały w Produkcie Krajowym Brutto Polski. Jego zdaniem, coraz bardziej istotna staje się potrzeba zwiększenia środków na promocję Polski jako atrakcyjnego miejsca turystycznego, również w kontekście turystyki biznesowej.

- Od dziesięciu lat dotacja podmiotowa pozostaje na tym samym poziomie, co oznacza, że faktycznie jest coraz mniejsza. Bez zwiększania wydatków na promocję turystyki nie można liczyć na szybki wzrost liczby turystów zagranicznych – tłumaczy Olszewski. Jak jednak zaznacza, kierowana przez niego instytucja cały czas intensyfikuje działania i zwiększa obecność Polski na rynku międzynarodowym między innymi poprzez udział w targach, przy jednoczesnym optymalizowaniu wydatków w POT.

Prezes POT odniósł się także do zmian strukturalnych i personalnych, które miały miejsce w ostatnich miesiącach w kierowanej przez niego instytucji. Jego zdaniem, zmiany personalne to indywidualne wybory, które nie mają wpływu na realizację celów organizacji.

- Polska Organizacja Turystyczna została powołana do promocji Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie. Zawiera się w tym promocja zarówno w kraju, jak i zagranicą. Mamy bardzo bogatą i różnorodną ofertę zarówno dla zainteresowanych aktywnym spędzaniem czasu, krótkimi i dłuższymi pobytami, poszukujących wrażeń estetycznych, poznaniem naszej kultury, a także przyjeżdzających do Polski by odpocząć i połączyć relaks z biznesowym charakterem wizyty – tłumaczy Olszewski. – Liczy się tylko cel, jakim jest promowanie Polski jako atrakcyjnego miejsca, w tym również do organizacji spotkań biznesowych, kongresów czy konferencji – podkreśla.

Szef POT wyjaśnia również, że zmiany nazw czy osadzenia w strukturze poszczególnych biur czy departamentów, to tylko kwestia wewnętrznej regulacji, która nie wpływa na dalsze promowanie Polski zagranicą. – Na przestrzeni lat Poland Convention Bureau było umiejscowione w różnych departamentach – dodaje.

Olszewski zapewnia też, że POT zawsze będzie wspierała inicjatywy oddolne, które będą wzmacniały gospodarkę turystyczną, jako istotną gałąź polskiej gospodarki.

- Obecny model współpracy z regionalnymi organizacjami, zarówno ROT-ami, LOT-ami, jak i convention bueaux działającymi lokalnie sprzyja rozwojowi i promocji wszystkich rodzajów turystyki w Polsce – kwituje.

Źródło: Think Mice

Do góry