en
en

POT promuje Polskę na webinarach dla rynku włoskiego

Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła już drugi z serii webinarów skierowanych do branży włoskiej, mających na celu zapoznanie agentów podróży z ofertą turystyczną polskich miast i regionów, szczególnie atrakcyjnych przyrodniczo. Webinary zostały pomyślane jako narzędzie szkoleniowe oferujące konkretne propozycje tras tematycznych, skupionych na znanych postaciach (Jan Paweł II i Fryderyk Chopin w pierwszym webinarze jako klucz do propozycji nowych programów dla turystów włoskich) lub na atrakcyjnych, lecz wciąż jeszcze mało znanych we Włoszech aspektach przyrodniczych naszego kraju (Warmia i Mazury oraz Podlasie w drugim webinarze).

FacingWaves_Poland_June2019_SamBurrows_(9).jpg

Szczególnie aspekty przyrodnicze są teraz w centrum zainteresowania agentów podróży we Włoszech, którzy poszukują propozycji dla turystów spragnionych wyjazdów, ale w możliwie jak najbezpieczniejsze z punktu widzenia epidemiologicznego miejsca - pełne zieleni, z możliwością aktywności na świeżym powietrzu, a także niezwykłe i niepowtarzalne z punktu widzenia mieszkańca Italii.

Turyści włoscy poszukują ofert skupionych na przyrodzie lub połączonych ze zwiedzaniem miast historycznych, które zapewnią unikatowe doświadczenie, jakiego nie będą w stanie powtórzyć w swoim kraju. Dlatego właśnie drugi webinar skupił się na podkreśleniu wyjątkowości w skali europejskiej i światowej dwóch regionów – Warmińsko-Mazurskiego i Podlaskiego, z konkretnymi programami pięciodniowymi opracowanymi dzięki współpracy Zagranicznego Ośrodka POT w Rzymie z regionalnymi organizacjami turystycznymi tychże regionów. Programy przewidywały w obu wypadkach przylot i wylot z lotniska w Warszawie i objęły takie atrakcje, jak spływ Krutynią, wizyty w zamkach średniowiecznych, Kanał w Elblągu, obserwowanie zwierząt, rejs po Wielkich Jeziorach Mazurskich, wizytę w Parkach Narodowych: Białowieskim, Narwiańskim, Biebrzańskim, wizytę szlakiem drewnianych kościołów i meczetów na Podlasiu, spływ rzeką Bug czy Kanałem Augustowskim.

Nie zabrakło informacji o bogatej ofercie kulinarnej obu regionów, o wyjątkowej kuchni regionalnej i produktach tradycyjnych, gdyż Włosi bardzo cenią aspekt gastronomiczny w podróży. Podczas webinaru informowano również o sytuacji w Polsce i o tym, jak nasz kraj radzi sobie z epidemią Covid-19 oraz jak przygotowuje się do przyjęcia turystów.

W webinarach wzięło udział około 170 uczestników. Rzymski ZOPOT planuje jeszcze jeden webinar i kurs szkoleniowy online jesienią.

Do góry