en
en
Kontakt

POT promowała Polskę na warsztatach dla portugalskiej branży

W Lizbonie odbyła się 19 lutego druga edycja warsztatów branżowych przeznaczonych dla rynku portugalskiego. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Polską Organizację Turystyczną w partnerstwie z Polsko-Portugalską Izbą Gospodarczą oraz Ambasadą RP w Lizbonie.

warsztat-portugal.jpg

Celem zorganizowanych przez Polską Organizację Turystyczną warsztatów w Lizbonie było rozwijanie promocji turystycznej Polski na rynku portugalskim poprzez promocję polskiej oferty turystycznej skierowanej do biur touroperatorskich i incentivowych w Portugalii. Istotne było również podtrzymanie i nawiązanie nowych kontaktów handlowych oraz zapoznanie portugalskich uczestników  z nowymi produktami turystycznymi i wydarzeniami, które w 2020 roku mogą zainspirować turystów portugalskich do odwiedzenia Polski.

W spotkaniu wzięło udział 11 przedstawicieli polskich instytucji i branży turystycznej - agencji turystycznych, hoteli, linii lotniczych, firm obsługujących sektor incentive oraz przedstawicieli miast. Ze strony portugalskiej w wydarzeniu uczestniczyło ponad 40 przedstawicieli portugalskiej branży - touroperatorzy (TO), agencje FIT, agencje eventowe, a także media branżowe. W warsztatach uczestniczył również prezes POT Robert Andrzejczyk.

Rynek turystyki wyjazdowej z Portugalii, pomimo wzrostu podróży organizowanych indywidualnie, zachowuje swój tradycyjny charakter. Jak zapewnia stowarzyszenie portugalskich agencji podróży (APAVT), propozycje turoperatorów i biura podróży pozostają głównym kanałem dystrybucji. Rozmowy zostały poprzedzone prezentacją Polski jako atrakcyjnego kierunku wyjazdów turystycznych i biznesowych dla Portugalczyków oraz krótkim opisem profilu działalności uczestniczących w warsztatach polskich przedstawicieli branży, instytucji i atrakcji turystycznych.

Podczas warsztatów swoją oficjalną premierę miała również nowa, już 23., językowo-rynkowa wersja Narodowego Portalu Turystycznego, skierowana na rynek portugalski - polonia.travel/pt. Turyści mogą tam znaleźć najważniejsze informacje o naszym kraju, jego atrakcyjności turystycznej oraz tradycjach. W sposób szczególny promowane są na niej m.in. polskie obiekty wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, parki narodowe, turystyka religijna, polska kuchnia oraz najważniejsze miasta. W specjalnej zakładce wydzielono również najważniejsze informacje oraz kontakty dla portugalskiej branży.

Do góry