en
en
Kontakt

POT promowała „Dobre smaki na wsi”

Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła kampanię „Dobre Smaki na Wsi”, której celem była promocja turystyki kulinarnej na obszarach wiejskich oraz samej wsi jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia biznesu. Akcja wpisuje się w najnowsze trendy powrotu do natury, zrównoważonego rozwoju i „slowlife”.

Grafiki z kampanii Dobre Smaki na wsi

Zakończenie lata to również koniec kampanii „Dobre Smaki na Wsi, którą Polska Organizacja Turystyczna przeprowadziła w ramach operacji współfinansowanej ze środków UE w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Celem kampanii było stworzenie wizerunku polskich obszarów wiejskich jako atrakcyjnego miejsca do życia i prowadzenia biznesu, a także promowanie przedsiębiorczości na obszarach wiejskich z naciskiem na regionalne tradycje i lokalną kuchnię. Wszystko w ujęciu walorów turystycznych, jakie w danych miejscach występują.

Kampania została przeprowadzona w innowacyjny sposób, z wykorzystaniem marketingu internetowego - influencer marketingu. W projekcie udział wzięło pięciu blogerów, którzy odwiedzili w sumie 15 miejsc, każdy po 3 konkretne lokacje. Influencerzy zrealizowali autorskie reportaże ukazujące charakterystykę i atrakcyjność odwiedzonych przez siebie miejsc oraz doświadczenia i historie spotkanych na miejscu gospodarzy.

Projekt „Dobre Smaki na Wsi” obejmował obszar pięciu szlaków kulinarnych:

  •  Podlaski Szlak Kulinarny,
  • Szlak kulinarny „Kaliskie Smaki”,
  • Szlak kulinarny „Podkarpackie Smaki”,
  • Szlak kulinarny „Świętokrzyska Kuźnia Smaków”,
  • Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny.

Szlak Świętokrzyskiej Kuźni Smaków zwiedził Szymon Czerwiński, Zależna w podróży udała się Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny,  Wszędobylscy sprawdzili Kaliskie Smaki, Bartek bez przepisu zbadał Podlaski Szlak Kulinarny, a Paragon z podróży smakował Podkarpackie smaki.

Materiały były publikowane w kanałach społecznościowych uczestników akcji. Zasięg kampanii przekroczył 1,2 mln odbiorców. Reakcje fanów, którzy obserwują blogerów były przychylne i wskazywały na zwiększenie zainteresowania poruszonymi tematami i miejscami. Wiele osób wykazywało zwiększone zainteresowanie nie tylko chęcią odwiedzenia wskazanych miejsc ale również zdrowym stylem życia i naturalną kuchnią z lokalnymi produktami i agroturystyką oraz pojęciem tak zwanego „slowfood”.

Kampania „Dobre Smaki na Wsi” to wspaniały przykład na to, jak wiele możemy odkryć ciekawych miejsc i równie dobrych smaków na prowincjach i wsiach całej Polski.

ksow_ue_txt_2.jpg

 

Do góry