en
en

POT na warsztatach Global Travel Marketplace

Nowojorski ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej uczestniczył w warsztatach branżowych Global Travel Marketplace organizowanych przez Northstar Travel Media, wydawcę Travel Weekly w Stanach Zjednoczonych.

GTM1.jpg

Global Travel Marketplace zaliczana jest do ważnych wydarzeń mających wpływ na współczesne tendencje rozwoju sektora podróży po drugiej stronie Atlantyku. Do udziału w GTM zapraszani są touroperatorzy i dostawcy usług zajmujący wiodącą pozycję na amerykańskim rynku biur turystycznych. W ciągu dwudniowych warsztatów trwających od 12 do 15 lipca, przedstawiciel POT uczestniczył w przeszło pięćdziesięciu spotkaniach z travel agentami i konsultantami ds. podróży.  

 – Udział w tego typu wydarzeniach pozwala nawiązać bezpośredni kontakt z przedstawicielami branży, którzy posiadają oferty wyjazdów do Polski lub planują rozszerzenie propozycji usług o atrakcje naszego kraju. Ponadto jest to forma zbierania informacji o trendach, zainteresowaniach i oczekiwaniach tego rynku – mówi Anna Cichońska, dyrektor nowojorskiego ośrodka POT. Podkreśliła też, że wiele amerykańskich biur podróży z wyraźnym zainteresowaniem zgłębia ofertę przyjazdową do Polski, niejednokrotnie kierując się konkretnymi pytaniami stawianymi przez klientów. Wśród opinii travelagentów często powtarzane jest zachęcająco brzmiące stwierdzenie „Poland is upcoming destination”, świadczące o zyskiwaniu popularności polskich ofert przyjazdowych. 

 Poza ogólnymi informacjami dotyczącymi programów pobytowych, amerykańscy agenci i konsultanci ds. podróży najczęściej zwracali się o dane dotyczące warunków uprawiania popularnych form turystyki aktywnej, a także możliwości organizacji w obiektach zabytkowych, zamkach i pałacach, imprez i zjazdów o charakterze rodzinnym czy towarzyskim, na przykład uroczystości jubileuszowych. 

Czynnikiem skłaniającym amerykańskie biura podróży do aktywnego polecania klientom wyjazdów do Polski jest między innymi znaczące podniesienie poziomu komfortu podróży z kontynentu amerykańskiego. Dotyczy to większej liczby rejsów zza oceanu bezpośrednio do portów lotniczych w Polsce, a także poszerzania siatki połączeń międzynarodowych PLL LOT, co daje turyście możliwość zwiedzenia kilku krajów, korzystając z usług polskiego przewoźnika narodowego. 

Warsztaty GTM zapoczątkowały cykl tematycznych wydarzeń branżowych tego lata, w których nowojorski ośrodek POT planuje wziąć udział. Podczas konferencji Going on Faith ośrodek POT uczestniczył będzie w spotkaniach z organizatorami wyjazdów grup religijnych. Virtuoso Travel Week stworzy okazję prezentacji walorów naszego kraju doradcom i dostawcom usług specjalizujących się w ofercie podróży luksusowych. ASTA Global Convention wybrany został z uwagi na zapowiadany program forum, obejmujący szerokie spektrum tematyczne z zakresu działalności biur podróży, zarządzania personelem, taktyk sprzedaży i aspektów prawnych. Poruszane zagadnienia i przewidywane dyskusje gwarantują wysoką frekwencję licznego grona specjalistów wielu dziedzin branży turystycznej.

 

Do góry