en
en
Kontakt

POT na targach Fiera del Levante we Włoszech

We włoskim Bari odbyła się 84. edycja Międzynarodowych Targów Fiera del Levante. Polska Organizacja Turystyczna aktywnie promowała nasz kraj jako atrakcyjny kierunek turystyczny. Częścią wydarzenia był również trwający od 5-7 października „Polish Desk”, na którym dystrybuowano nasze materiały promocyjne.

puglia.jpg

Rok 2020 był pierwszym, w którym Polska prezentowała się na prestiżowych targach Fiera del Levante w Bari. Wydarzenie odbyło się od 3 do 11 października, a dzień 6 października był w całości poświęcony Polsce jako strategicznemu partnerowi w biznesie i innych sektorach. Dyrektor Zagranicznego Ośrodka POT w Rzymie Barbara Minczewa przedstawiła wtedy prezentację oferty turystycznej Polski oraz opowiedziała o minionych kampaniach promocyjnych, a także przyszłości wymiany turystycznej polsko-włoskiej.

Targi zostały zorganizowane przez Region Apulii (Regione Puglia), we współpracy z Puglia Sviluppo oraz nowo powstałą Polsko-Włoską Izbą Gospodarczą i Warszawską Izbą Gospodarczą. Podczas wydarzenia podpisany został list intencyjny w celu nawiązania współpracy na zasadzie miast partnerskich między Lublinem i Bari przez obecną na miejscu zastępcą Prezydenta Miasta Lublin Beata Stepaniuk-Kuśmierzak oraz wiceprezydenta Miasta Bari Eugenio Di Sciascio. W konferencji wzięli udział przedstawiciele Ambasady RP, Unii Przedsiębiorców Polskich oraz przedstawiciele polskiego biznesu i dużych polskich firm.

Podczas panelu dyskusyjnego, który poprowadził prezes Stowarzyszenia Polskich Mediów Marek Traczyk, dyrektor rzymskiego ZOPOT podkreśliła m.in. pozytywny trend, jaki panował w turystyce przed pandemią koronawirusa, jeśli chodzi o rynek włoski, oraz że Włosi są trzecim rynkiem incoming w Krakowie i piątym w Warszawie (a drugim w UE, w obu przypadkach, po Niemczech). W ciągu ostatnich 10 lat przyjazdy Włochów do Polski się podwoiły. Poprawie ulega również pozytywny wizerunek i coraz większa świadomość włoskiego turysty na temat Polski.

Podczas trzech dni, od 5 do 7 października, był również aktywny na targach „Polish desk”, czyli stoisko informacyjne, na którym dystrybuowano nasze materiały promocyjne.

 

Do góry