en
en

POT na międzynarodowych targach BIT 2018 w Mediolanie

Od 10 do 13 lutego odbywały się w Mediolanie międzynarodowe targi turystyczne BIT w Mediolanie. Na polskim stoisku prezentowały się Kraków wraz z Małopolską, Warszawska Organizacja Turystyczna oraz touroperatorzy związani z tymi miastami: Cracovia Travel, Holiday Travel, Ivotrans, SOS Travel oraz linie lotnicze LOT.

targi_BIT2018_Mediolan.jpg

Targi BIT w Mediolanie wróciły do centrum miasta w dobrym stylu. Podczas trzech dni imprezy, pierwszego otwartego dla publiczności i dwóch branżowych, targi odwiedziło 46 tys. osób, z czego ponad 2,5 tys. dziennikarzy i 500 travel blogerów. Na przygotowanym przez Polską Organizację Turystyczną stoisku promowały się Kraków wraz z Małopolską, Warszawska Organizacja Turystyczna oraz touroperatorzy związani z tymi miastami: Cracovia Travel, Holiday Travel, Ivotrans, SOS Travel oraz Polskie Linie Lotnicze LOT. Targi w Mediolanie to świetna okazja do promocji polskiej marki w północnej części Włoch, która słynie z wysokich statystyk turystyki outgoingowej.

W ramach imprezy Polska Organizacja Turystyczna przygotowała również szereg wydarzeń towarzyszących. W poniedziałek 12 lutego zorganizowana została konferencja Bit of Poland. Jej głównym celem było zapoznanie dziennikarzy z najnowszymi atrakcjami, wydarzeniami, obiektami i produktami turystycznymi Warszawy, Krakowa i Małopolski.

Stolicę Polski zaprezentował Gaweł Teperek, przewodnik wyspecjalizowany w rynku włoskim, Kraków i Małopolskę przedstawił Roberto Polce – Włoch i autor wielu poczytnych przewodników o Polsce wydanych nakładem prestiżowego wydawnictwa Morellini, a całe spotkanie moderowała dyrektor rzymskiego ośrodka POT Małgorzata Furdal. Zaprosiła również do udziału właściciela restauracji „Pod Aniołami” Jacka Łodzińskiego, autora wyrafinowanej degustacji po konferencji.

Poczęstunek stał się naturalną okazją do rozmowy na temat polskich kulinariów i staropolskich zwyczajów. Konferencję uświetniła swoją obecnością Konsul Generalna RP w Mediolanie Adrianna Siennicka. W menu znalazły się m.in. rzeczone pierniki, tradycyjne półgęski, suszone śliwki łąckie, wędliny, polski chleb i smalec, polskie wypieki, a także regionalny cydr, piwo, nalewki, koktajle na bazie polskiej wódki. Frekwencja dopisała i ponad 60 dziennikarzy z najważniejszych włoskich mediów konsumenckich i branżowych zapoznało się z aktualnościami z Polski, otrzymało komunikat prasowy, materiały multimedialne i promocyjne.

Dzień później odbyły się pokazy gotowania na żywo pn. Showcooking Bit of Taste Polonia. Wydarzenie organizowało włoskie narodowe stowarzyszenie szefów kuchni APCI. Szef kuchni Claudio Mariotti zinterpretował staropolskie menu kulinarne – gęś z jabłkami oraz kremówkę papieską. Michalina Seliga z rzymskiego ośrodka POT przez godzinę poświęconą polskiej kuchni opowiadała o polskich zwyczajach, polskiej historii Sarmatów, eksporcie gęsiny i anegdotach związanych z uwielbieniem Jana Pawła II dla wadowickiego ciastka z kremem.

Do góry