en
en

POT i PLL LOT wspólnie promowały nasz kraj na Los Angeles Travel & Adventure Show

Polska Organizacja Turystyczna i Polskie Linie Lotnicze LOT wzięły udział w Los Angeles Travel & Adventure Show. Na imprezie prezentowane były informacje oraz materiały promocyjne na temat polskiego sektora turystycznego.

targi_losangeles_travel_adventures_show_2018.jpg

W odbywających się od 24 do 25 lutego targach Travel & Adventure Show w Los Angeles uczestniczyło ponad 350 wystawców oraz ponad 37 tys. zwiedzających, z czego ok. 4 tys. przedstawicieli branży turystycznej, niemal tysiąc agentów podróży oraz ok. 250 przedstawicieli prasy konsumenckiej i branżowej.

W ramach wspólnego polskiego stoiska Polskiej Organizacji Turystycznej i PLL LOT na targach prezentowane były ogólne informacje na temat polskiego sektora turystycznego oraz materiały promocyjne o Polsce.  Przedstawiciele Polskiej Organizacji Turystycznej i PLL LOT udzielali również odpowiedzi na bieżące zapytania osób zwiedzających targi.

Największe zainteresowanie wzbudzała tematyka dziedzictwa kulturowego oraz pobytów w miastach. Kraków i Region Małopolski to najbardziej rozpoznawalne miejsca, dlatego szereg rozmów rozpoczynało się od pytań o te miejsca, a w szczególności Rynek Główny, Kazimierz, Kopalnię Soli Wieliczka, a także były Niemiecki Nazistowski Obóz Koncentracyjny i Zagłady Auschwitz-Birkenau.

Drugim miastem, o które najczęściej pytano była Warszawa. Zainteresowanie skupiało się na Starym Mieście, Zamku Królewskim, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Willi Żabińskich w warszawskim ZOO, w nawiązaniu do filmu Zookeeper’s Wife.

Wrocław i Gdańsk to mniej znane destynacje, które Polska Organizacja Turystyczna prezentowała jako warte odwiedzenia ze względu na swój charakter, historie i architekturę. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również mniej popularne dotąd miasta i regiony, takie jak Łódź, Poznań, Białystok oraz Mazury i województwo podkarpackie. Pytano m.in. o filmową tradycję Miasta Łodzi i jego bliskim położeniu od Warszawy.

Poznań odbierany był jako jeszcze jedna ciekawa propozycja do odwiedzenia po drodze między Wrocławiem a Gdańskiem. Białystok i województwo podkarpackie interesowały przede wszystkim osoby badające historie swoich przodków lub posiadające koligacje rodzinne w tych regionach. Pytania dotyczące Mazur dotyczyły głownie możliwości turystyki rowerowej i wodnej. Kalifornijczycy znani są z aktywnego stylu życia, a Mazury kojarzą im się ze zdrową formą wypoczynku.  

Odnotowano również zainteresowanie turystyką kulinarną oraz wypoczynkiem w zimie. Polska kuchnia uznawana jest za smaczną, choć nie zawsze dietetyczną. Pytano o dostępność dań wegetariańskich, wegańskich i organicznej zdrowej żywności. Podobnie jak w przypadku Mazur, polskie góry kojarzone są z uprawianiem turystyki aktywnej: wspinaczką, jazdą na nartach, pieszymi wycieczkami.

Bardzo duża grupa osób odwiedzających stoisko deklarowała chęć odwiedzenia Polski w ciągu najbliższych dwóch lat. Wiele osób miało już konkretne daty i plany przyjazdu do Polski.

Istotny wpływ na wzrost zainteresowania Polską ma, otwarte w zeszłym roku i obsługiwane przez PLL LOT, bezpośrednie połączenie lotnicze pomiędzy Los Angeles a Warszawą. Jego otwarcie stało się świetną okazją do promocji Polski jako kierunku wyjazdów. POT prowadzi związane z nim działania promocyjne od ostatniego kwartału 2016 roku. W 2017 roku promocja nowego połącznie była prowadzona głównie we współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT. Obecność na targach Travel & Adventure Show w 2018 roku była naturalną kontynuacją tej aktywności.

Kalifornia stanowi jeden z trzech stanów, gdzie zainteresowanie Polską jest największe. Zwiększenie liczby lotów bezpośrednich z czterech w 2017 do sześciu w 2018 stanowi  potwierdzenie, iż jest to obszar o znaczącym potencjale rozwoju przyjazdów do Polski z rynku Stanów Zjednoczonych.

 

Do góry