en
en
Kontakt

POT aktywnie uczestniczyła w warsztatach Discover Central Europe Trade Online Workshop

W ramach Prezydencji Polski w Grupie Wyszehradzkiej, Polska Organizacja Turystyczna zorganizowała 17 i 18 czerwca warsztaty branżowe Discover Central Europe Trade Online Workshop, skierowane do branży turystycznej Królestwa Niderlandów. Ich głównymi tematami były oferta turystyki aktywnej oraz wyjazdy do mniej znanych miast.

Grafika warsztatu Discover Central Europe Trade Online Workshop

Spotkanie otworzył prezes POT Rafał Szlachta, który podzielił się dobrymi wiadomościami o otwarciu polskiej turystyki i optymistycznej sytuacji sanitarnej kraju. Podkreślił też znaczenie współpracy krajów Grupy Wyszehradzkiej, której walorem jest między innymi możliwość tworzenia wspólnej oferty pakietowej dla turystów z krajów Europy Zachodniej. Takie działanie spowoduje, że Europę Centralną odwiedzać będzie więcej turystów z Królestwa Niderlandów. Jego zdaniem, nowe projekty w dobie post-pandemii powinny skupiać się na ofercie pobytów na łonie przyrody i uprawianiu turystyki aktywnej. - Różnorodność naszych krajów czyni je bardzo ciekawymi i silnymi turystycznie, a dzięki dobrej współpracy możemy lepiej realizować zadania promocyjne - podsumował Prezes POT.

Zanim rozpoczęły się rozmowy branżowe, Polska, Węgry, Republika Czeska oraz Słowacja przedstawiły 10-minutowe prezentacje na temat oferty turystycznej i obecnej sytuacji sanitarnej swoich krajów. Prelegenci opowiadali m.in. o mniej znanych atrakcjach turystycznych, produktach turystyki aktywnej oraz turystyce w dobie post-pandemii. Z prezentacjami wystąpili Dominika Szulc -  dyrektor Zagranicznych Ośrodków POT w Brukseli i Amsterdamie, Ivan Ljubinkovic – dyrektor Visit Hungary na rynkach Beneluksu, Francji i na Bałkanach, Petra Koorn Palečková - dyrektor CzechTourism Benelux oraz Miriam Benčíková dyrektor Slovakia Travel. Spotkanie moderowane było przez znanego na holenderskim rynku turystycznym Marcela Baltusa z biura PR Baltus Communications, które odpowiedzialne było także za obsługę medialną warsztatów.

Warsztaty rozpoczęły się w wyjątkowo dobrym momencie dla Polski – w dniu, w którym holenderskie Ministerstwo Zdrowia oznaczyło nasz kraj kolorem zielonym, co w praktyce oznacza zniesienie wszelkich ograniczeń w podróżowaniu, brak obowiązku testowania oraz kwarantanny po powrocie.

W trwających półtora dnia spotkaniach udział wzięło 70 podmiotów branżowych, w tym narodowe organizacje turystyczne krajów Grupy Wyszehradzkiej, hotele, touroperatorzy oraz agenci podróży. Zrealizowano 288 spotkań i wymieniono 415 wiadomości przez chat.

Polskę reprezentowały biura podróży: Furnel International, Jan-Pol Active, 4Travel oraz Poland Tour. Są to touroperatorzy, którzy w ostatnich miesiącach wykazywali największą aktywność na rynku holenderskim. Wśród uczestników znalazł się także Polski Holding Hotelowy oraz dwie regionalne organizacje turystyczne  - Dolnośląska Organizacja Turystyczna i Wielkopolska Organizacja Turystyczna. Ze strony holenderskiej, w rozmowach wzięły udział między innymi ANWB Reizen, OAD Reizen, ACSI Touroperating, Vacanceselect, specjalista na Polskę Polen Reizen, International Hotel Reservation Center oraz mniejsi touroperatorzy i agenci specjalizujący się w podróżach typu tailormade.

Monika Dąbrowska z Furnel Travel International wysoko oceniła jakość prezentacji Polski podczas webinaru poprzedzającego rozmowy stolikowe. - Prezentacja była świetnie przygotowana i odpowiadała na aktualne pytania wyrażane przez biura zagraniczne zainteresowane opracowaniem sugestii dla klientów pytających o wyjazdy zgodne z założeniami turystyki zrównoważonej - stwierdziła.

Touroperator chwalił też optymalnie wykorzystany czas, fakt, że Polska prezentowana była jako pierwsza oraz możliwość kontaktu z innymi ‘sprzedającymi’ z Czech, Słowacji i Węgier. Pomimo braku niektórych największych touroperatorów rynku, Furnel Travel International ocenił spotkania jako ciekawe, gdyż „pozwoliły zyskać nową perspektywę na obecne potrzeby rynku i określić, czego szukają holenderscy i belgijscy touroperatorzy lub niezależne, mniejsze biura”.

Warsztaty zostały też pozytywnie ocenione przez partnerów z grupy V4. - Bardzo podoba mi się sam pomysł warsztatów - powiedziała Miriam Benčíková ze Slovakia Travel. - Wspólne przedstawienie krajów V4 jest naturalne ze względu na sąsiedztwo i stanowi świetny pomysł dla turystów. Aplikacja Networkapp jest efektywnym i profesjonalnym narzędziem, oferującym idealny sposób spotkań w czasach, kiedy osobiste spotkania są ograniczone. Dużo zyskaliśmy na spotkaniach z partnerami z innych krajów i holenderską branżą - dodała.

Warsztatom towarzyszyła kampania promocyjna zrealizowana przez ZOPOT w Amsterdamie  wspólnie z domem medialnym TravMedia, w skład którego wchodzą specjalistyczne magazyny branżowe TravMagazine oraz TravelPro, skierowane do touroperatorów i agentów podróży. Kampania dotarła do ponad 8 500 profesjonalistów w Królestwie Niderlandów. Jej tematem były zarówno promocja warsztatów, jak atrakcji turystycznych krajów V4. W mediach pojawiły się banery i artykuły a holenderska branża otrzymała zaproszenia i newslettery zachęcające do udziału w warsztatach Discover Central Europe.  Promocyjne treści zostały także opublikowane na największym portalu branżowym Beneluksu - Travel360Benelux, na profilach LinkedIn ZOPOT Amsterdam i ZOPOT Bruksela oraz w licznych komunikatach prasowych Baltus Communications.

 

Do góry