en
en

Polskie smaki i atrakcje turystyczne na 83. targach Grüne Woche

Po raz 32. Polska uczestniczyła w jednych z największych targów rolno-spożywczych Grüne Woche w Berlinie. Naszą ofertę promowało hasło „Polen schmeckt”, czyli „Polska smakuje”.

targi_grune_woche_2018.jpg

W Berlinie od 19 do 28 stycznia odbyła się 83. edycja międzynarodowych targów rolno-spożywczych "Grüne Woche". To jedne z największych targów tej branży na świecie.

Polska w imprezie uczestniczyła po raz 32. Na polskim stoisku narodowym prezentowały się Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, województwo dolnośląskie, kujawsko-pomorskie i wielkopolskie, a także regionalni producenci z Polski oraz miejscowa polska gastronomia. Motywem przewodnim, podobnie jak w poprzednich latach, było hasło "Polen schmeckt" czyli "Polska smakuje". Dostępne były polskie specjalności kulinarne, wśród nich bigos, pierogi czy zapiekany oscypek jak również dania z jesiotra przygotowywane na bieżąco w ramach pokazów gotowania. Stoisku towarzyszyły polskie akcenty muzyczne.   

Na targach Grüne Woche w Berlinie obecna była również Polska Organizacja Turystyczna.  Na stoisku POT prezentowała aktualną ofertę agroturystyczną Polski, połączoną z polską kuchnią, jak i
ofertą aktywnego wypoczynku. Podobnie jak w latach poprzednich polska oferta cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Rozdano dużą ilość materiałów informacyjnych, a goście dopytywali o możliwości wypoczynku i zwiedzania Polski. Główne tematy zapytań to aktywny wypoczynek na polskim wybrzeżu, Mazury, Dolny Śląsk, Małopolska (tradycyjnie Kraków) i Caravaning.

Z danych podanych przez organizatora, wynika, że tegoroczną edycję targów odwiedziło ok. 400 tys. osób. Na imprezie zaprezentowało się 1660 wystawców z 66 krajów. Krajem partnerskim w tym roku była Bułgaria. Następna edycja targów przewidziana jest pomiędzy 18, a 27 stycznia 2019 r.

Do góry