en
en
Kontakt

Polska Organizacja Turystyczna na kongresie IMPACT 2025 w Poznaniu

Polska Organizacja Turystyczna jest po raz drugi partnerem kongresu Impact`25 najbardziej prestiżowego wydarzenia gospodarczo-technologicznego w Europie Środkowo-Wschodniej, który w tym roku przyciągnie do Poznania ok. 6 tysięcy uczestników z całego świata.

impact2.jpg

Celem kongresu Impact`25 w Poznaniu jest umożliwienie przedsiębiorcom, przedstawicielom świata nauki oraz administracji publicznej wymiany myśli, poglądów i doświadczeń, jak również umożliwienie im zapoznania się z nowatorskim i innowacyjnymi koncepcjami i trendami w gospodarce. W ramach Kongresu odbywać się będą m.in. sesje, panele dyskusyjne i spotkania roundtable. Po raz drugi do ścieżki Marketingu Sportowego dołączy ścieżka dot. turystyki, za którą merytorycznie odpowiadać będzie Polska Organizacja Turystyczna. W ten sposób nastąpi naturalny mariaż a nazwa ścieżki poszerzy się o aspekt turystyki, która stanowi ważny sektor gospodarczy naszego kraju.

Sesja POT pt. „Polska – więcej niż myślisz” odbędzie się w ramach ścieżki Tourism and Sport Marketing, 15 maja o g. 15.35

Tytuł sesji nawiązuje do motywu kampanii POT pod hasłem „Poland. More than you expected”, której celem jest promocja polskiej oferty turystycznej poprzez zaskoczenie odbiorców różnorodnością oraz bogactwem atrakcji, które na pierwszy rzut oka mogłaby się z Polską nie kojarzyć. Pomysł na kampanię zrodził się z przekonania o potrzebie zachęcenia  turystów zagranicznych do przyjazdu do Polski - kraju atrakcyjnego, ciekawego, gościnnego i pełnego pozytywnych zaskoczeń.

Postanowiliśmy zaprosić do tego projektu sportowców rozpoznawalnych za granicą, którzy swoim wizerunkiem wesprą naszą kampanię promocyjną.

W 2024 roku przeznaczyliśmy na ten cel 55 milionów złotych, a projekt przebiegał w ramach 3 komponentów:

  • komponent A

Wybór sportowców oparliśmy na wynikach badań odnoszących się do znajomości poszczególnych zawodników w Europie. Decydował nie tylko wskaźnik rozpoznawalności, ale także ich potencjał promocyjny.

Ambasadorami Polski zostali Kasia Niewiadoma i Jeremy Sochan.Kreację spotu zbudowaliśmy na dynamicznym dialogu dwójki bohaterów, uzyskując w ten sposób angażującą narrację, opowiadającą o bogatej i różnorodnej ofercie spędzania czasu w Polsce.Ta część kampanii miała odsłony w 12 krajach europejskich, w tym również w Polsce. Skierowaliśmy ją do różnych grup odbiorców, a przekaz każdorazowo dopasowaliśmy do specyfiki każdej z grup.

Nasz spot telewizyjny wygenerował blisko 59 milionów wyświetleń… 

…a kampania w mediach cyfrowych osiągnęła ponad 860 milionów.

Z przekonaniem możemy stwierdzić, że skutecznie dotarliśmy do naszych potencjalnych odbiorców - badania przeprowadzone po kampanii wykazały, że większość osób, która zetknęła się z naszym przekazem, odebrała go pozytywnie i wyraziła chęć odwiedzenia Polski w ciągu najbliższych dwóch lat.

  • komponent B

W tym przypadku promocję Polski oparliśmy na międzynarodowych wydarzeniach sportowych. Skupiliśmy się na opowiadaniu o walorach konkretnych regionów, a sportowcy wystąpili w roli ich ambasadorów.

W projekcie wzięli udział znani i najbardziej utytułowani polscy zawodnicy: mistrzowie świata i Europy, medaliści olimpijscy.

Byliśmy obecni w największych mediach europejskich.

Podczas zawodów nasz komunikat pojawiał się w eksponowanych miejscach, takich jak bandy, parkiety czy stroje sportowe. 

W rezultacie osiągnęliśmy imponujący zasięg 765 mln wyświetleń.

  • komponent C

Polskę promowały również  kluby sportowe reprezentujące kilka najpopularniejszych dyscyplin w grach zespołowych, uczestniczące w międzynarodowych rozgrywkach. Zawodnicy tych klubów, głównie pochodzący z innych krajów,  promowali polskie miasta i regiony, z którymi są związani.

Kampania zaistniała w największych mediach europejskich... 

…i osiągnęła łączny zasięg  315 mln wyświetleń.

Nasz przekaz był doskonale widoczny podczas wydarzeń sportowych, a także w działaniach promocyjnych wszystkich zaangażowanych klubów i zawodników.

O promocji Polski przez sport podczas sesji będą rozmawiać:

Piotr Borys –  Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki

Rafał Szmytke – Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej

Otylia Jędrzejczak złota medalistka olimpijska, mistrzyni świata i Europy, prezeska Polskiego Związku Pływackiego

Tomasz Sobania biegacz ekstremalny, nazywany "Polskim Forrestem Gumpem"

Moderator sesji:

Sergiusz Ryczel  dziennikarz sportowy, prezenter, komentator, konferansjer, lektor, tłumacz

Warto podkreślić, iż turystyka sportowa ma silną pozycję na świecie. Zgodnie z raportem Expedia Group, 44 proc. fanów sportu podróżuje za granicę na wydarzenia sportowe, a w grupie wiekowej 16–34 lata odsetek ten wzrasta do 56 proc.

Turystyka sportowa odpowiada obecnie za 10 proc. globalnych wydatków na turystykę i prognozuje się, że w tym roku osiągnie wartość 1,3 biliona dolarów. Wraz ze zbliżającymi się wydarzeniami, takimi jak Mistrzostwa Świata FIFA 2026 oraz Igrzyska Olimpijskie we Włoszech i Los Angeles, ten trend wciąż rośnie.

Dane zebrane przez Expedia Group sugerują, że podróże na wydarzenia sportowe to coś więcej niż tylko udział w meczu – to także okazja do umacniania więzi międzyludzkich, co pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne. Może to tłumaczyć, dlaczego większość respondentów wybrała się na ostatnią sportową podróż z przyjaciółmi (35 proc.), partnerami (34 proc.) lub rodziną (33 proc.).

Wyniki badania stanowią wskazówkę dla dostawców usług turystycznych, jak wykorzystać potencjał tego rynku. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Censuswide na próbie 2000 osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy podróżowały na wydarzenia sportowe w Australii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Japonii, Meksyku, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Do góry