en
en

#Polognam – zasmakować w Polsce. Rusza kampania promocyjna na rynku włoskim

Właśnie ruszyła kampania promocyjna Polski na rynku włoskim, której kluczowym tematem będzie turystyka gastronomiczna. Hasłem przewodnim jest #Polognam, czyli gra słów „Polonia” (Polska) i „gnam” (mniam). Kampania potrwa do końca lipca i połączy elementy social media, influencer i content marketingu.

kampania_wlochy_1170_2.jpg

W zeszłym roku we Włoszech zainteresowanie podróżami o charakterze enogastronomicznym wzrosło o aż 86%, czyniąc z turystyki kulinarnej kluczowy element planowania oferty turystycznej przyjazdowej i wyjazdowej. #Polognam trafia zatem w segment turystyki, który jest najbardziej dynamicznie rozwijającym się i jednym z ciekawszych trendów ostatnich lat we Włoszech.

Kim są turyści włoscy, którzy podróżują zachęceni możliwością poznania nowych smaków i innych tradycji kulinarnych? To Pokolenie X, czyli urodzeni między 1965 a 1980, i Millenialsi, czyli urodzeni między 1981 a 1988 rokiem; to najczęściej pary pochodzące z różnych stron Włoch, w szczególności z południa. Taki obraz „turysty kulinarnego” wyłania się z kart włoskiego Raportu o Turystyce Enogastronomicznej 2019 (przygotowanego m.in. przez Włoską Organizację Turystyczą – ENIT, Touring Club Italia, Ministerstwo Polityk Rolnych, Żywnościowych, Leśnych i Turystyki, we współpracy z World Food Travel Association i Uniwersytetem w Bergamo). Jak wyjaśnia Raport, motorem podróży jest doświadczenie „gastronomicznego pejzażu” zwiedzanych miejsc, czyli połączenie kontaktu z kulturą, przyrodą, mieszkańcami i produktami, które z danego kraju pochodzą.

Oferta turystyczna Polski, przeżywającej w ostatnich latach prawdziwą „rewolucję gastronomiczną”, staje się tym samym doskonałym celem wyjazdów dla Włochów, którzy coraz liczniej odwiedzają nasz kraj.
Tegoroczny tytuł Krakowa jako Europejskiej Stolicy Gastronomicznej, a także rosnąca uwaga, jaką przykładają inne polskie miasta i regiony do tematyki kulinariów, stają się doskonałym punktem wyjścia do zapoznania mieszkańców Italii z naszą ofertą turystyczną i gastronomiczną. Jej siłą jest m.in. powrót smaków kuchni staropolskiej w ramach trendu new ancient cuisine, mnogość produktów tradycyjnych i regionalnych, a także tych certyfikowanych oraz rosnąca popularność włoskiego ruchu Slow Food i świadomego żywienia. Na uwagę Włochów z pewnością może zasługiwać także wykorzystywanie w polskiej kuchni naturalnych zasobów, doskonale zaopatrzone tradycyjne targi, a przede wszystkim różnorodność naszej kuchni, mającej przecież – jak kuchnia włoska – wspólny mianownik, a zmieniającej się od regionu do regionu, mieniącej kolorami różnych wpływów kulturowych i bogactwem historii.

W ramach kampanii, oprócz trzymiesięcznej komunikacji w mediach społecznościowych ZOPOT w Rzymie (FB @poloniatravel, Instagram @polonia.travel.it), na portalach wysokozasięgowych dotyczących podróży i gastronomii, odbędzie się także blog tour do Gdańska, Warszawy i Krakowa. Wezmą w nim udział – influencerka Federica Piersimoni, znana jako @federchicca oraz Giulio Rossi – założyciel jednego z najchętniej odwiedzanych portali kulinarnych we Włoszech ricettedellanonna.it, który pisze także dla najpopularniejszych portali podróżniczych, takich jak Turisti per Caso, ilturista.info czy PaesiOnLine. W trakcie podróży Federica ugotuje razem z miejscowymi szefami kuchni dania regionalne i zainicjuje tym samym konkurs na food reportera wśród śledzących ją użytkowników, którzy będą mieli za zadanie odtwarzać polskie dania i dzielić się swoimi efektami pod hashtagiem #Polognam. Zwycięzca pojedzie do Polski, dzieląc się później swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych.
Na zakończenie kampanii, we współpracy z Urzędem Miasta Krakowa, zostanie zorganizowana dla mediów włoskich impreza promocyjna w Rzymie, w ramach której blogerka i polski szef kuchni będą gotowali na żywo i odtworzą polskie danie z Krakowa, prezentując tym samym innowacyjne podejście do tradycji kuchni regionalnej Krakowa i Małopolski i promując Europejską Stolicę Kultury Gastronomicznej 2019.

Partnerami projektu są: Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, Stołeczne Biuro Turystyki i Urząd Miasta Krakowa.

Do góry