en
en

Podsumowanie roku 2017 w Polskiej Organizacji Turystycznej

W 2017 roku Polskę odwiedziło 18,3 miliona turystów. To o 4,5 proc. więcej, niż przed rokiem.

Podsumowanie_2017.jpg

Polska Organizacja Turystyczna podsumowała swoje działania w zeszłym roku. W wydanej z tej okazji publikacji pt. „Podsumowanie 2017” przedstawia swoje największe osiągnięcia, sukcesy oraz prezentuje najważniejsze dane dotyczące ruchu turystycznego w 2017 roku.

– Dzięki działaniom promocyjnym, mającym na celu wzmocnienie wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie, odnotowaliśmy w ubiegłym roku dynamiczny wzrost przyjazdów turystów do naszego kraju, zwłaszcza z Chin. Polskę zwiedziła rekordowa liczba ponad 130 tys. osób z Państwa Środka, czyli o dwie trzecie więcej, niż w analogicznym okresie przed rokiem. Polska otrzymała również nagrodę „National Tourism Award” jako jeden z 10 najbardziej popularnych celów podróży z Chin. To m.in. efekt większego zaangażowania Polskiej Organizacji Turystycznej w promocję naszego kraju na tym rynku – mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka.

Polskę odwiedziło w 2017 roku w sumie 18,3 miliona turystów. To o 4,5 proc. więcej, niż przed rokiem. Najwięcej turystów przyjechało do Polski w tym okresie z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy. Najdynamiczniej jednak rosły przyjazdy gości z Chin (o 54,5 proc.), Izraela (o 49,7 proc.), Korei Południowej (o 18,2 proc.) i Indii (o 10 proc.).

Z reklamą lub informacją w prasie na temat walorów turystycznych Polski zetknęło się 111 mln osób, a 11,4 miliona odbiorców widziało materiały promocyjne POT w mediach społecznościowych. Prowadzone przez POT Zagraniczne Ośrodki zorganizowały zaś w sumie 18 kampanii reklamowych w europejskiej prasie. Współuczestniczyły także w 15 imprezach targowych poświęconych turystyce i turystyce kongresowej (m.in. ITB w Berlinie, WTM w Londynie, FITUR w Madrycie, MITT w Rosji czy IMEX we Frankfurcie)

- Rok 2017 był dla Polskiej Organizacji Turystycznej bardzo owocny. Przeprowadziliśmy z sukcesem wiele akcji promocyjnych, które zaowocowały zwiększoną liczbą przyjazdów do Polski. Sam ekwiwalent reklamowy naszych działań PR za granicą to ponad 176 mln zł. Nasz kraj otrzymał prestiżową nagrodę „Best in Travel” przewodnika turystycznego „Lonely Planet”, który uznał nas za jedno z 10 najlepszych miejsc na świecie pod względem korzystnego stosunku ceny do jakości świadczonych usług – podkreśla prezes POT Robert Andrzejczyk.

 

Więcej informacji oraz pełne statystyki dostępne w publikacji „Podsumowanie roku 2017 POT”

Do góry