en
en

Magazyn „Marie Claire Idées” poleca atrakcje Łodzi

W Łodzi na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej i Łódzkiej Organizacji Turystycznej, przebywała w podróży prasowej Catherine de Chabaneix, dziennikarka magazynu „Marie Claire Idées”.

Marie Claire Idees str tytulowa.jpg

W najnowszym, wrześniowo-październikowym wydaniu francuskiego pisma kobiecego „Marie Claire Idées”, ukazał się obszerny reportaż ukazujący czytelniczkom Łódź w kontekście historycznym i jej współczesnym wyjątkowym miejskim kolorycie. Publikacja jest wynikiem wizyty w Łodzi, jaką w maju odbyła Catherine de Chabaneix, pisząca do tego popularnego dwumiesięcznika, drukowanego w nakładzie blisko 200 tys. egzemplarzy.

Reportaż nawiązuje tytułem do arcydzieła ekranowego, nominowanej do Oscara „Ziemi obiecanej”, zrealizowanego na podstawie powieści Władysława Reymonta. Lektura reportażu  „Łódź obiecana” (Łódź la promise) wprowadza w świat ujmujący przybysza wspomnieniem wielokulturowości i pamiątkami po dziewiętnastowiecznej przemysłowej wielkości miasta w połączeniu z współczesną jego wielobarwnością i nowoczesnością. Dzisiejsza Łódź odkrywana przez de Chabaneix to pałace przemysłowców, zrewitalizowana fabryka Izraela Kalmanowicza Poznańskiego, jedna z najpotężniejszych europejskich fabryk włókienniczych XIX wieku, przekształcona w nagrodzone Złotym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej Centrum Handlowo-Rozrywkowo-Kulturalne Manufaktura, nowoczesne Centrum Nauki i Technologii EC1 oraz ulica Piotrkowska, tętniąca niezamierającym życiem towarzyskim w licznych pubach i stylowych lokalach.  

Catherine de Chabaneix prowadzi swoje czytelniczki po miejscach, które ją zafrapowały, proponuje udział w licznych imprezach kulturalnych, wstępuje do sklepów designerskich. Porusza ją różnobarwność miejskiego pejzażu, wychwytuje kontrasty pomiędzy budynkami z czerwonej cegły, wspomnieniem przepychu pałaców zamożnych fabrykantów i poszarzałymi murami niezrewitalizowanych kamienic. Dziennikarka podkreśla wysiłek, jaki wkładany jest w prowadzone prace konserwatorskie nad przywróceniem blasku poindustrialnej łódzkiej architekturze.

Publikacja na łamach „Marie Claire Idées” trafiła do przeglądu prasy. Miedzy innymi omówiona zastała i polecona widzom programu telewizyjnego  Télématin France 2. Podcast Tutaj.

Z badań rynku prasowego wynika, że każdy numer dwumiesięcznika „Marie Claire Idées” znajduje prawie 1,5 mln. odbiorców. Według cennika publikacji reklam Groupe Marie Claire,  wydawcy „Marie Claire Idées”, zamówienie zamieszczenia materiału w tym czasopiśmie o objętości reportażu „Łódź la promise”, kosztowałaby zleceniodawcę około 160 tys. euro.

Do góry