en
en

Konwencja Mapaplus w Polsce szansą na wzrost podroży z Ameryki Łacińskiej

W drugiej połowie października Polska stała się miejscem organizacji dorocznej Konwencji grupy Mapaplus, podczas której touroperatorzy z wielu krajów Ameryki Łacińskiej oraz hiszpańskojęzycznych stanów z USA analizowali wyniki za 2017 rok. Podczas wydarzenia rozmawiali oni także na temat nowych programów objazdowych po Europie dla swoich klientów. Wśród tych programów znajdują się także pobyty w Polsce.

mapaplus.jpg

 

Wybór naszego kraju jako miejsca organizacji tej konwencji świadczy o rosnącym znaczeniu Polski jako kierunku turystycznym w tej części Europy. Polska Organizacja Turystyczna, wraz z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi, włączyła się przede wszystkim w pomoc przy organizacji podróży studyjnej, w której wzięła udział znaczna część uczestników konwencji. Zadbała o to, aby zamorscy goście poznali atrakcje turystyczne dużych historycznych miast Polski w niezapomniany dla nich sposób. POT liczy, że te działania przełożą się na wzrost przyjazdów turystów z Ameryki Łacińskiej w krótkiej i średniej perspektywie czasowej.

Większość uczestników odwiedziła Polskę po raz pierwszy i swoje wrażenia określili jako "bardzo pozytywnie zaskakujące".

Turyści pochodzący z Ameryki Łacińskiej, o dużej sile nabywczej, wielokrotnie podróżują do Europy. Podczas kolejnych podróży chętnie poznają i odkrywają inne kraje i regiony europejskie, poza tak klasycznymi kierunkami jak znane i uznane Londyn, Paryż czy Rzym.

Branża turystyczna Ameryki Łacińskiej oraz hiszpańskojęzycznych stanów USA chętnie organizuje europejskie pobyty swoich klientów poprzez touroperatorów hiszpańskich i portugalskich ze względu na wspólne korzenie językowe, historyczne i społeczne.

Polska Organizacja Turystyczna pragnie podziękować regionalnym organizacjom turystycznym Pomorza, Kujawsko-Pomorskiego, Dolnego Śląska i Małopolski, a także Stołecznemu Biuru Promocji, Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej oraz Urzędom Promocji Wrocławia i Krakowa za pomoc przy organizacji podróży studyjnej i za sprawienie, że gościom pobyt w Polsce zostanie na długo w pamięci. Uzyskana wiedza o polskich atrakcjach turystycznych z pewnością pomoże im w promocji i sprzedaży programów do Polski.

Do góry