en
en

Gdańsk nominowany do tytułu European Best Destination 2017

Gdańsk zyskuje kolejny promocyjny punkt potwierdzający posiadaną wysoką międzynarodową markę. Miasto, jako jedyne reprezentujące Polskę, zostało nominowane do konkursu o tytuł „European Best Destination 2017”. Głosowanie internautów rozpoczyna się 20 stycznia i potrwa do 10 lutego. Należy wybrać adres portalu www.visitgdansk.com. Ważna uwaga. Po siedmiu dniach od pierwszego głosowania można oddać powtórnie głos na wybrane miasto.

Udział Gdańska w konkursie wspierały będą kampanie krajowe i zagraniczne między innymi na portalu narodowym Polskiej Organizacji Turystycznej oraz na portalach Gdańskiej Organizacji Turystycznej i Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Urząd miejski podjął działania w mediach społecznościowych, na portalu miejskim www.gdansk.pl, na portalu www.trojmiasto.pl, w Biuletynie Rady i Prezydenta Miasta Gdańska „Herold”, publikowane też są reklamy prasowe zachęcające do głosowania na Gdańsk. Na przystankach komunikacji miejskiej wyeksponowane zostaną citylighty, a w pojazdach gdańskiej komunikacji miejskiej i w instytucjach miejskich rozwieszone zostaną stosowne plakaty.
Nominacja do tytuły ma także wartość promocyjną

W konkursie European Best Destination rokrocznie biorą udział najbardziej znane miasta, najczęściej odwiedzane przez turystów, zbierające najwięcej pozytywnych opinii wyrażanych przez internautów. W tym roku Gdańsk konkuruje między innymi z Amsterdamem, Berlinem, Paryżem, Wiedniem, Londynem, Madrytem i Budapesztem.

Głosowanie potrwa 3 tygodnie. Efektem samej nominacji Gdańska do konkursu jest spodziewany wzrost liczby turystów o około 15 proc., rośnie także zainteresowanie mediów. Tytuł Gdańska jako miasta nominowanego w konkursie na najlepszą europejską destynację turystyczną 2017 może być używany przez branżę turystyczną, instytucje miejskie, blogerów, media i dziennikarzy w ciągu całego roku.

W ubiegłym roku miano najlepszej europejskiej destynacji turystycznej zdobył w internetowym głosowaniu Zadar w Chorwacji. Dwa lata temu laureatem było francuskie Bordeaux.

European Best Destination jest organizacją turystyczną z siedzibą w Brukseli powołaną do promocji kultury i turystyki w Europie. Co roku portal organizuje głosowania na najlepszą europejską destynację turystyczną, na najładniejszy jarmark bożonarodzeniowy, najlepszą destynację narciarską czy kulinarną w Europie. Na podstawie badań Eurostatu i danych o aktywności miast w internecie portal decyduje o nominacjach.

Do góry