en
en

Forum Informacji Turystycznej wybrało nowe władze

Zarząd Forum Informacji Turystycznej (FIT) podsumował swoją dwuletnią kadencję podczas posiedzenia, które odbyło się od 27 do 28 listopada w Mielnie. Dyskutowano również o obszarach problematycznych, widocznych w Polskim Systemie Informacji Turystycznej.

Nowy_zarzad_FIT.jpg

Po zakończeniu obrad Zarządu rozpoczęło się doroczne Walne Posiedzenie Członków FIT, w którym udział wzięło 50 przedstawicieli punktów informacji turystycznej z całej Polski.

Pierwszy dzień poświęcono przede wszystkim dyskusjom nad PSIT. Magdalena Ragus, dyrektor Departamentu e-Informacji POT i jednocześnie Sekretarz Zarządu FIT, zaprezentowała wyniki badań mystery client, zrealizowanych przez POT w sezonie 2017. Gorąca dyskusja wywiązała się w temacie zmian w regulaminie certyfikacji. Propozycja Zarządu - wprowadzenia w 2018 roku certyfikacji w systemie punktowym - spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Podobnie akceptację uzyskały propozycje Zarządu w zakresie zmian w regulaminie FIT, wśród których kluczową jest kwestia przynależności do FIT tylko certyfikowanych punktów „it”.

Ten dzień obrad zwieńczyło podsumowanie dwuletniej kadencji Zarządu FIT przedstawione przez Marcina Pałacha, dyrektora Tarnowskiego Centrum Informacji i Przewodniczącego Zarządu oraz wybory Zarządu na kolejną kadencję.  Wśród wybranych znaleźli się: Magdalena Ragus (POT) – 27 głosów, Robert Wróbel (Mrągowo) – 26 głosów, Sylwia Mytnik (Koszalin) – 25 głosów, Marcin Pałach (Tarnów) – 25 głosów, Joanna Liberadzka-Duras (Zamość) – 23 głosy oraz Piotr Kończewski (Tczew) i Marcin Dąbrowski (Lublin) – po 21 głosów.

Drugiego dnia obrad Prezes Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Marek Migdal  przedstawił system „it” w woj. zachodniopomorskim, a Wojciech Ścibor, wicedyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej POT, informacje dotyczące projektów POT w kontekście możliwości zaangażowania się w nie punktów informacji turystycznej. Obrady Walnego zakończyły się szkoleniem dotyczącym wykorzystywania mediów społecznościowych w promocji turystyki.

W programie Walnego FIT nie mogło zabraknąć promocji atrakcji turystycznych regionu. Uczestnicy FIT mieli okazję zwiedzić Muzeum Piwowarstwa w Browarze Kowal w Koszalinie – nową atrakcję na mapie turystycznej miasta, jak również Ogrody Hortulus w Dobrzycy, które w ubiegłym tygodniu otrzymały certyfikat na najlepszy produkt turystyczny. Jak co roku w programie była także wizyta w punkcie „it” – Regionalnym Centrum Informacji Turystycznej w Koszalinie, które było współorganizatorem całego wydarzenia.

Posiedzenie Zarządu i Walnego FIT wzbudziło zainteresowanie lokalnych mediów - były z nami obecne Radio Koszalin i regionalna telewizja TV Max. 

Do góry