Amerykańskie stowarzyszenie USTOA prezentuje serię „Global Kitchen” czyli smakowanie kultury przez jedzenie. W tej kulinarnej podróży nie mogło zabraknąć Polski
Amerykańskie Stowarzyszenie Operatorów Turystycznych (USTOA) zainicjowało projekt „USTOA’s Global Kitchen”, czyli wyjątkową podróż kulinarną po świecie, która umożliwia poznanie lokalnych kultur poprzez lokalne tradycje gastronomiczne. Założeniem tej inicjatywy było stworzenie serii filmów o poszczególnych miejscach na Ziemi, a kulminacją tego projektu jest cyfrowa książka kucharska. W programie, znani szefowie kuchni, restauratorzy i przewodnicy pokazują autentyczne smaki odwiedzanych miejsc, począwszy od tętniących życiem straganów po ukryte perełki kulinarne, które często umykają odwiedzającym.
Widzowie mają okazję zanurzyć się w różnorodność smaków i aromatów z różnych zakątków świata: od wypieku kruchego pastizzi na Malcie, po rodzinne receptury karelskich pierogów w Finlandii, a w Quebecu zatrzymać się w klimatycznej restauracji, serwującej prostą, ale kultową kanapkę z grillowaną mortadelą.
Natomiast w Polsce, w Warszawie, kamera zagląda m. in. do lokalnej piekarni, gdzie na oczach widzów powstają klasyczne pączki z marmoladą.
„Ogromnie cieszy fakt, że udało nam się włączyć Polskę do tak wyjątkowego projektu i pokazać bogactwo polskich kulinariów przez pryzmat Warszawy, a wyjątkowym oprowadzającym został ceniony szef kuchni w restauracji Epoka, Marcin Przybysz.” – komentuje Paula Fanderowska, dyrektorka ZOPOT w Chicago.
„Tego typu inicjatywy są okazją do pokazania naszego kraju szerokiej amerykańskiej publiczności właśnie w kontekście turystyki kulinarnej, trafiając szczególnie do podróżnych, którzy docenią dobre jedzenie (foodies) oraz podróżują zgodnie z zasadami turystyki zrównoważonej, czerpiącej z lokalnych zasobów produktowych i poszukującej małych, lokalnych usług i dostawców. Zapewne nie udałoby się zrealizować tego projektu, gdyby nie wsparcie i pomoc Stołecznego Biura Promocji” – dodaje Fanderowska.
Podsumowując projekt, prezes i dyrektor generalny USTOA, Terry Dale, podkreśla, że kulinarne doświadczenia są niezwykle istotnym elementem podróży:
„Po sukcesie poprzednich kampanii, takich jak ‘USTOA's Picture Yourself In...’ i ‘USTOA On Tour Live’, seria Global Kitchen nadal podkreśla znaczenie wartościowych i angażujących podróży, które są nieodłączną częścią doświadczeń oferowanych przez naszych touroperatorów. W końcu jedzenie niesie w sobie tradycję pokoleń i opowiada historię mieszkańców, odwiedzanego miejsca i jego wartości.”
Produkcja powstała dzięki współpracy USTOA z Polską Organizacją Turystyczną, Malta Tourism Authority, Visit Finland oraz Alliance de l’Industrie Touristique du Québec.
Więcej informacji oraz dostęp do odcinków i książki kucharskiej:
https://ustoa.com/globalkitchen
Nota:
USTOA – amerykańskie stowarzyszenie United States Tour Operators Association generujące łącznie przychody w wysokości 24,4 miliarda dolarów, każdego roku oferuje dzięki swoim członkom, ponad 8 milionom podróżnych dostęp do wyjątkowych wycieczek, pakietów turystycznych i rozwiązań szytych na miarę. Organizacja od ponad 50 lat cieszy się zaufaniem w branży, zapewniając edukację, bezpieczeństwo i wsparcie zarówno konsumentom, jak i doradcom turystycznym. Dzięki Programowi Pomocy Podróżnym (Travel Assistance Program), USTOA chroni płatności klientów do kwoty 1 miliona dolarów w przypadku niewypłacalności operatora.

