en
en
Kontakt

Amerykański magazyn „Forbes”: Warszawa jest kulinarną stolicą Europy Wschodniej

W najnowszym wydaniu amerykańskiego magazynu "Forbes" ukazał się artykuł, który przedstawia stolicę Polski jako najciekawszą destynację kulinarną w Europie Wschodniej.

forbes dobry.jpg

Artykuł zwraca uwagę na różnorodność warszawskiej sceny gastronomicznej, od tradycyjnych polskich potraw po nowoczesne interpretacje kuchni fusion. Autorka, Lane Lee, podkreśla również rosnącą liczbę restauracji wyróżnianych w międzynarodowych przewodnikach oraz dynamiczny rozwój lokalnych inicjatyw kulinarnych. "Warszawa to miejsce, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, a kulinarne doświadczenia zaskakują na każdym kroku" – pisze Lanee Lee.

Publikacja jest efektem podróży prasowej zorganizowanej przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago we współpracy ze Stołecznym Biurem Turystyki (SBT).

"Dzięki wspólnym wysiłkom POT i STB, Warszawa zyskuje na popularności wśród amerykańskich turystów poszukujących autentycznych i unikalnych doświadczeń kulinarnych. Takie inicjatywy przyczyniają się do umacniania pozytywnego wizerunku Polski na świecie oraz zwiększania ruchu turystycznego do stolicy" – ocenia Magdalena Krucz, dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej

Natomiast Paweł Moras, dyrektor Stołecznego Biura Turystyki, zauważa, że bogactwo oferty gastronomicznej Warszawy, zarówno tej tradycyjnej, jak i nowoczesnych wariacji na temat polskiej kuchni, cieszy się coraz większym zainteresowaniem odwiedzających nasze miasto turystów.

„Ten fenomen dostrzegany jest również przez tak prestiżowe tytuły jak Forbes USA, a takie publikacje zachęcają do odwiedzin w polskiej stolicy kolejnych amerykańskich gości. Stołeczne Biuro Turystyki wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną będą konsekwentnie kontynuować strategię promocji poprzez kulinaria, bo to nie tylko aktualny trend, ale również poważny atut naszego kraju" – podkreśla dyr. Moras.

Do góry