en
en
Kontakt

Aktywna jesień w Belgii – ZOPOT obecny na trzech warsztatach branżowych

belgia1.jpg

W październiku, we flamandzkim mieście Mechelen, odbyła się druga w 2025 roku, jesienna edycja warsztatów TravDay. Są to warsztaty organizowane przez największe wydawnictwo branżowe Travelmedia Belux, obejmujące swoim działaniem Belgię i Luksemburg.

belgia2.jpg

Przedstawiciele ZOPOT promowali Polskę jako destynację na wyjazdy grupowe, a także podróże indywidualne na zamówienie. Głównym tematem promocji były pakiety łączące Warszawę z miastami dostępnymi szybkimi połączeniami kolejowymi ze stolicy, m.in. Łodzią, Gdańskiem i Krakowem. Taka koncepcja pozwala wykorzystać dobre skomunikowanie lotnicze na trasie Warszawa–Bruksela oraz sprawną sieć połączeń kolejowych w Polsce. Polskie pociągi są w Belgii słabo znane i często zaskakują korzystną relacją jakości do ceny oraz szybkim czasem przejazdu. Idea wykorzystania połączeń kolejowych dobrze wpisuje się w obecne trendy turystyki zrównoważonej.

Podróże city-trip do Polski, łączące przelot i przejazd pociągiem, były również tematem prezentacji, którą ZOPOT przeprowadził podczas wydarzenia dla 47 agentów. Propozycja wzbudziła duże zainteresowanie uczestników i stała się tematem większości rozmów prowadzonych później z przedstawicielami branży.

W listopadzie ZOPOT wziął udział w dwóch edycjach warsztatów BTExpo. BTExpo, wywodzące się z tradycji targów branżowych organizowanych w Brukseli do 2016 roku, to największe warsztaty branżowe w Belgii. Odbywają się pierwszego dnia w Nivelles, w południowej części kraju, a drugiego dnia w Gandawie -  na północy Belgii, obejmując w ten sposób zarówno branżę francuskojęzyczną z Walonii, jak i niderlandzkojęzyczną z Flandrii. Co roku uczestniczy w nich ponad 500 agentów, a wystawia się co najmniej 150 partnerów - touroperatorów, destynacji i hoteli. Ważnym elementem wydarzenia są „zasiadane” networking lunches w formule zbliżonej do speed dating, podczas których wystawcy mają okazję porozmawiać z różnymi firmami przy przystawce, daniu głównym i deserze, co ułatwia kontakt z większą liczbą biur. W tym roku w lunchu uczestniczyło 400 osób w Nivelles i 220 osób w Gandawie.

belgia3.jpg

Udział we wszystkich trzech wydarzeniach stanowił ważny element strategii promocyjnej Polski na rynku belgijskim, obejmujący zarówno branżę francusko-, jak i niderlandzkojęzyczną. Nawiązane kontakty z przedstawicielami branży turystycznej tworzą solidną podstawę do dalszej współpracy. ZOPOT Bruksela planuje kontynuację działań w formie dedykowanych warsztatów branżowych, podróży studyjnych oraz kampanii informacyjnych skierowanych do agentów i doradców turystycznych.

 

Do góry