en
en

6. edycja Meetings Week Poland zakończona

Jak co roku Meetings Week Poland cieszył się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli branży prężnie działających na rynku spotkań. 

Formuła wydarzenia dedykowana każdego dnia innemu stowarzyszeniu branżowemu, pozwoliła w pełni wyczerpać przygotowane w tym roku tematy do dyskusji. Patronem honorowym cyklu wydarzeń było Ministerstwo Sportu i Turystyki.

Wydarzenie zainaugurowała konferencja Poland Meetings Destination (19 marca) poświęcona dobrym praktykom pozyskiwania spotkań i szczegółom opłaty turystycznej. Ministerstwo Sportu i Turystyki reprezentowała dyrektor Ewa Pawlak-Lewandowska, a POT wiceprezes Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska oraz  Aneta Książek z sekcji Poland Convention Bureau POT. Prelegenci, z kraju i zagranicy, dzieląc się swoimi doświadczeniami jednogłośnie doszli do wniosku, że wielofrontowa współpraca podmiotów zaangażowanych w pozyskanie wydarzenia zaowocuje sukcesem organizacyjnym. O takich sukcesach mówili: prof. Krzysztof Makowski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, prezentujący szczegóły procesu pozyskania 23. Międzynarodowego Kongresu Nauk Historycznych, który odbędzie się w 2020 roku w Poznaniu oraz Rafał Piechota, zastępca dyrektora w Biurze Ministra Sportu i Turystyki, mówiący o Światowej Konferencji Antydopingowej WADA 2019, która odbędzie się w Katowicach. Przykłady z zagranicy zaprezentowali Pier Paolo Mariotti – wiceprezes stowarzyszenia European Cities Marketing (ECM) oraz Roman Muska, dyrektor Prague Convention Bureau.

Drugi dzień Meetings Week Poland (20 marca) Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) poświęciło zaletom i  metodom wizualizacji eventów. Zaproszeni eksperci mówili m.in. o zasadzie trzech, czyli wyznaczeniu celu osobistego, celu zespołu i celu eventu; o barwach eventu, czyli dobraniu odpowiednich osób do ról i odnalezieniu swojego miejsca w zespole; o metodzie budującej świadomość odpowiedzialności oraz kreatywności przy organizacji wydarzeń – przed, w trakcie i po evencie.

21 marca br. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) wraz z polskim oddziałem Society for Incentive Travel Excellence (SITE Poland) zaprezentowały najlepsze praktyki organizatorów incentive. Paneliści mówili o wysokich standardach prowadzenia projektów incentive travel, etyce w biznesie, regulacji rynku związanej z nową ustawą o imprezach turystycznych, dobrych praktykach we współpracy agencji i działów zakupów oraz bezpieczeństwie wyjazdów i klientów.

Czwarty dzień Meetings Week Poland (22 marca) poświęcony był nowym regulacjom prawnym i finansowym dla organizatorów spotkań. Zaproszeni przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) eksperci uspokoili, że dobrą stroną Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) jest zmobilizowanie przedsiębiorców do uporządkowania bądź stworzenia procedur poświęconych ochronie danych osobowych w firmie, przeszkolenia swoich pracowników w tym zakresie oraz konsekwentnego ich przestrzegania.

W drugiej części dnia odbyło się również spotkanie miejskich i regionalnych Convention Bureaux z Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. Pierwsza część spotkania, dotycząca powiązania rekomendacji Regionalnych Convention Bureaux z prowadzeniem lokalnych Klubów Ambasadorów, odbyła się w towarzystwie zarządu SKKP - Anny Jędrochy i Pauli Fanderowskiej.  W drugiej – poświęconej raportom „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” oraz „Poland Meetings Impact” - wzięły udział przedstawicielki Departamentu Strategii POT, dyrektor Teresa Buczak i Dorota Zientalska. Dzień zakończył się w Centrum Nauki Kopernik, gdzie swój jubileusz 20-lecia świętowało SKKP.

Ostatniego dnia (23 marca) z polskim oddziałem stowarzyszenia Meeting Professionals International (MPI Poland) i Z-Factor rozszyfrowano pojęcia one-man-shows, time-out-session, case-studies. Równolegle z panelami eksperckim odbył się IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum – program dla studentów zachęcający do rozwijania swojej kariery w przemyśle spotkań. W tej części rozstrzygnięto konkurs IMEX University Challenge, umożliwiający wykazanie się kreatywnością w planowaniu wydarzeń. Laureatka, studentka Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, będzie reprezentować Polskę podczas finału konkursu, na targach IMEX we Frankfurcie. Zwycięzca pojedzie na prestiżową konferencję MPI World Educational Congress w Indianapolis, USA.

Zwieńczeniem całego tygodnia spotkań była uroczysta Gala MP Power Awards, promująca profesjonalizm branży eventowej oraz budująca świadomość wartości narzędzi z jej zakresu. Wszystkim Laureatom serdecznie gratulujemy!  

Polska Organizacja Turystyczna była współorganizatorem konferencji Poland Meetings Destination inaugurującej Meetings Week Poland 2018 oraz partnerem całego wydarzenia. W przestrzeni wystawowej zorganizowała również swoje stoisko, wyposażone w gogle VR, dzięki którym uczestnicy mogli oglądać kino Polska 360 oraz zagrać w branżowe memo i ułożyć branżowe puzzle.

 

Do góry