en
en

Premiera Polskiego Stoiska Narodowego na WTM Londyn 2018

W Londynie w dniach 5 - 7 października odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne World Travel Market. Na całkowicie nowym Polskim Stoisku Narodowym przygotowanym przez Polską Organizację Turystyczną nie zabrakło akcentów turystyki miejskiej i wypoczynkowej. Prezentowane były także walory polskiej kuchni i oferta terenów wiejskich.

W Londynie odbyły się jedne z największych targów turystycznych świata – Międzynarodowe Targi Turystyczne World Travel Market w Londynie. To pierwsza impreza, na której Polska Organizacja Turystyczna przedstawiła szerszej publiczności projekt nowego stoiska narodowego.

– Jestem bardzo zadowolony z naszej tegorocznej prezentacji. Nowy projekt stoiska jest bardzo nowoczesny i wychodzący poza utarte schematy. Pozwala on nam na pokazanie walorów naszego kraju w jeszcze bardziej atrakcyjny sposób. W Londynie prezentowaliśmy bogatą i szeroką ofertę, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Cieszy mnie również współpraca z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, dzięki której w jeszcze skuteczniejszy sposób mogliśmy promować turystykę wiejską. Przede wszystkim cieszę się, że nowe stoisko bardzo ciepło zostało przyjęte przez wystawców – powiedział prezes POT Robert Andrzejczyk.

– Wielka Brytania od lat jest bardzo ważnym rynkiem turystycznym dla Polski. Liczba przyjazdów turystów z Wysp w 2017 r. wyniosła 851 tys. a ich wydatki w Polsce oszacowano na 1,6 mld zł. Co nas bardzo cieszy to fakt, że tendencja wzrostowa utrzymała się również w I półroczu 2018 r. (wzrost przyjazdów o 9% do analogicznego okresu roku poprzedniego) – dodał Ewa Pawlak-Lewandowska, Dyrektor Departamentu Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

Motywami przewodnimi Polskiego Stoiska Narodowego podczas tegorocznego WTM Londyn były turystyka miejska, wypoczynkowa, a także polska kuchnia. Dzięki współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, uczestnicy wydarzenia mogli zapoznać się również z bogatą ofertą terenów wiejskich. Agroturystyka i ruch „slow tourism” stają się coraz bardziej widocznym trendem w europejskiej turystyce. Odwiedzający polskie stoisko mieli także okazję skosztować tradycyjnych polskich dań podanych w nowoczesny i czasem zaskakujący sposób.

– Targi WTM to świetna okazja dla branży turystycznej na znalezienie nowych kontaktów. Obecność w Londynie jest dla Krakowa bardzo ważna także z uwagi na możliwość odbycia spotkań z topowymi blogerami i influencerami. Cieszę się, że Polskie Stoisko Narodowe zyskało nowy image – dzięki prostej formie jest bardzo eleganckie, a równocześnie designerskie. Nam, wystawcom, bardzo się podoba, zebraliśmy również wiele komplementów od naszych gości – powiedziała Magdalena Osuch z Urzędu Miasta Krakowa.

W ramach Polskiego Stoiska Narodowego licznie prezentują się regiony, miasta i przedsiębiorcy. Swoje oferty przygotowały Małopolska i Lubelszczyzna, Kraków, Poznań, Łódź, czy firmy: Ernesto Travel, JAN-POL, Bukovina Resort, Pałac na Wodzie Emotions&Thermal SPA, INTERCRAC Tour Operator, Artur Travel Tour Operator, WEDROWIEC KRAKOW GUIDED TOURS, Prime Tours, SOS Travel Tour Operator, Tour Operator Grupa TRIP, Furnel Travel International, Supertour DMC Poland i Discover Warsaw with WPT1313 oraz wspomniane już Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi z projektem Odpoczywaj na wsi. W stoisku, które liczy 195 metrów kwadratowych, wydzielono specjalną, 15 metrową przestrzeń przeznaczoną tylko do promocji polskiej turystyki prozdrowotnej.

– Poznań był prezentowany na targach WTM po raz pierwszy. Impulsem do wzięcia w nich udziału była rosnąca rola rynku brytyjskiego dla poznańskiej turystyki. Goście z Wielkiej Brytanii są drugą po Niemcach najliczniejszą grupą turystów zagranicznych odwiedzających stolicę wielkopolski – powiedział Jan Mazurczak, prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Targi WTM są m.in. okazją do wzmocnienia współpracy z mediami, w tym z influencerami. Wykorzystanie potencjału promocyjnego jest szczególnie ważne w roku, w którym Poznań został nominowany do nagrody „European Best Destinations 2019”, a także jako jedyne miasto w Polsce dostał się do finału europejskiego konkursu na Stolicę Inteligentnej Turystyki (European Capital of Smart Tourism) – dodał.

– Nowe stoisko na WTM Londyn 2018 zrobiło na mnie duże i pozytywne wrażenie. Rozmieszczenie i funkcjonalność stoisk podwystawców, a także małe zagęszczenie wpłynęły na bardzo dobrą ogólną prezentację stoiska narodowego. Piękne zdjęcia, nowa formuła akwareli Tytusa Brzozowskiego, reprezentujące miasta Polski w sposób oryginalny, dodały atrakcyjności całemu wystrojowi – powiedział prezes biura INTERCRAC Piotr Rabczak.

Podczas targów WTM Polska Organizacja Turystyczna przygotowała również wydarzenia towarzyszące Polskiemu Stoisku Narodowemu. Jednym z nich było Happy Hour – event przeznaczony dla wyselekcjonowanej grupy najważniejszych przedstawicieli środowiska turystycznego oraz dziennikarskiego. Podczas tego wydarzenia goście mieli wyjątkową możliwość skosztowania tradycyjnych polskich potraw, które serwowane były w nowej odsłonie. Menu zostało ułożone przez jednego z najsłynniejszych polskich kucharzy młodego pokolenia Damiana Wawrzyniaka, który w Wielkiej Brytanii od paru lat promuje polską kuchnię i polskie produkty. Jego dania cieszą się niezwykłym uznaniem w Wielkiej Brytanii, co potwierdza nie tylko fakt uhonorowania go Orderem Rycerskim, ale również to, że powierzono mu przygotowanie dań dla Księcia Wiliama i Kate Middleton podczas ich ostatniej podroży do Polski.

Damian Wawrzyniak w tym roku był również oficjalnym dostawcą cateringu na Polskim Stoisku Narodowym podczas całego czasu trwania targów. We wszystkich potrawach przygotowanych przez niego wykorzystywane są naturalne składniki. Dania bazują na tradycyjnych recepturach.

Happy Hour towarzyszył również konkurs z nagrodami ufundowanymi przez naszych wystawców. Do wygrania były wyjazdy do Polski połączone ze zwiedzaniem miast. POT przygotował także specjalny konkurs dla przedstawicieli mediów oraz obecnych na targach blogerów. Wszyscy goście odwiedzający polskie stoisko byli częstowani polskimi jabłkami oraz regionalnymi sokami jabłkowymi.

Do góry