Program Promocji Usług Prozdrowotnych
Polska Organizacja Turystyczna jest partnerem projektu Branżowego Programu Promocji dla sektora usług prozdrowotnych w ramach wdrażania poddziałania 3.3.2: Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe- Marka Polskiej Gospodarki Brand, zgodnie z umową nr II/559/P/50005/200/DPE/16 z dnia 20 września 2016 roku wraz z późniejszymi zmianami. Dzięki zawarciu aneksu nr 4 z dn. 28.10.2019 roku do ww. kontraktu, została zwiększona wartość przedsięwzięcia o kwotę 1.878.926, 50 zł i obecnie pozostaje na poziomie 8 753 926,50 zł. Jednocześnie, prolongowany został okres jego realizacji merytorycznej do końca 2022 r. oraz finansowej- do 31 stycznia 2023 r. Ostatnia zmiana umowy nastąpiła 26 sierpnia 2020 r. na mocy Aneksu nr 5, w którym urealnione zostały terminy imprez targowych i wskazane nowe wydarzenia w założeniach Koncepcji Programu Promocji Usług Prozdrowotnych. Ponadto, ze względu na sytuację związaną z pandemią Covid- 19, uwzględniono rynki państw sąsiednich, zapewniających możliwie najbardziej dogodną formę komunikacji.
Obsługą przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w programie zajmuje się Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach wdrażania poddziałania 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to brand.pl. Działania PARP w ww. zakresie obejmują czynności związane z przeprowadzaniem naborów wniosków, ich oceną, decyzją o przyznawaniu wysokości dofinansowania oraz rozliczaniu. Wsparcie finansowe przewidywane dla MŚP w tym poddziałaniu odbywa się w ramach osobnej puli środków dedykowanych wszystkim przedsiębiorcom w obszarze 12 branżowych programów.
Szczegółowy program promocji usług prozdrowotnych został opracowany przez Polską Organizację Turystyczną w oparciu o konsultacje z polskimi przedsiębiorcami świadczącymi usługi prozdrowotne, równocześnie potencjalnymi beneficjentami tego programu, organizacjami wspierającymi działalność prozdrowotną na rynku polskim oraz z regionalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi.
Zgodnie z założeniami programu i postanowieniami umowy, nadrzędnym celem pozostaje promocja polskiego sektora usług prozdrowotnych na wybranych, perspektywicznych rynkach zagranicznych: Ukraina, Norwegia, Rosja, USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kazachstan, Arabia Saudyjska, Czechy, Węgry, Niemcy, Szwecja, Finlandia.
Kluczowymi narzędziami wybranymi do realizacji zadań w ramach projektu były dotychczas: imprezy targowe, organizacja warsztatów branżowych oraz podróży studyjnych dla zagranicznych dziennikarzy i potencjalnych kontrahentów, zakup raportów i usług eksperckich na potrzeby branży, prowadzenie kampanii promocyjnej w Internecie i w mediach społecznościowych, wydanie folderu tematycznego oraz produkcja i postprodukcja filmu promującego polskie usługi prozdrowotne.
W związku z utrzymującą się tendencją znacznego zainteresowania polską ofertą prozdrowotną na rynkach objętych projektem, na 2022 rok zaplanowano organizację narodowych stoisk informacyjno- promocyjnych w obszarze usług prozdrowotnych, zgodnie z poniższym wykazem:
L.p. |
NAZWA TARGÓW |
MIEJSCE WYDARZENIA |
TERMIN WYDARZENIA |
1. |
International Tourism Exhibition |
Budapeszt, Węgry |
03-06.03.2022 |
2. |
Arabian Travel Market |
Dubaj, ZEA |
09-12.05.2022 |
3. |
Kazakhstan International Healthcare Exhibition |
Ałmaty, Kazachstan |
18-20.05.2022 |
4. |
Global Health Exhibition |
Riyadh, Arabia Saudyjska |
09- 11.10.2022 |
5. |
I love me |
Helsinki, Finlandia |
21-23.10.2022 |
6. |
Rehaprotex |
Brno, Czechy |
01-04.11.2022 |
7. |
Allt för Hälsan |
Sztokholm, Szwecja |
11-13.11.2022 |
8. |
Medica |
Düsseldorf, Niemcy |
14-17.11.2022 |
Podczas ww. imprez, zgodnie z załącznikiem Minimalne standardy działań w ramach branżowych programów promocji zapewniające wysoką jakość projektu, stanowiącym integralną część obowiązującej umowy, POT udostępnia przedsiębiorcom wspólną przestrzeń do spotkań biznesowych z potencjalnymi kontrahentami, umożliwia wyeksponowanie materiałów informacyjno- promocyjnych oraz wyświetlanie filmów reklamowych, zapewnia podstawowe artykuły spożywcze, obecność eksperta udzielającego informacji o tematyce prozdrowotnej, a także hostess, atrakcje na stoisku wystawienniczym, przygotowanie relacji filmowej i fotograficznej.
Do pobrania: