en
en
Kontakt

Francuscy dziennikarze w Polsce

Francuscy dziennikarze w Polsce

Na zaproszenie Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Paryżu oraz Polskiej Organizacji Turystycznej do Polski przyjeżdżają francuscy dziennikarze z magazynów branży turystycznej. Rynek francuski to ważny kierunek działań promocyjnych naszej organizacji, a ich efektem są liczne publikacje w prasie francuskiej opisujące nasz kraj jak cel turystyki aktywnej i wypoczynkowej. W ostatnich dniach maja oraz na początku czerwca z podróży studyjnych skorzystali dziennikarze dwóch tytułów turystycznych: „Indigo Magazine” oraz „L’echo Touristique”.

W dniach 25-28 maja 2007 roku poznawała Warszawę dziennikarka francuskiego magazynu „Indigo Magazine”, dwumiesięcznika rozprowadzanego na terenie całej Francji. Efektem wizyty będzie publikacja promująca weekendowe podróże do Warszawy - tętniącej życiem metropolii pełnej historii, martyrologii, imprez kulturalnych oraz rozrywek. Dzięki temu pokazujemy Warszawę w innym świetle niż obecnie dominujący obraz miasta, którego historia wiąże się z Powstaniem Warszawskim i powstaniem w gettcie - uświadamiamy że Warszawa ma historię sięgającą wielu setek lat wstecz, jednocześnie będąc miastem nowoczesnych, otwartych na świat ludzi. Miastem, które swym charakterem nie odbiega od standardów europejskich, mając jednak do zaoferowania coś wyjątkowego.

Inny charakter miała podróż francuskich dziennikarzy z „L’echo Touristique”, jeden z najbardziej znaczących we Francji tygodników o tematyce turystycznej. Głównym celem podróży była publikacja reportażu pod tytułem „Objazd Polski samochodem”. Zrealizowana przez POT podróż studyjna  umożliwiła dziennikarzom zebranie informacji praktycznych (hotele, restauracje itp.) oraz informacji o atrakcjach turystycznych. Odwiedzili między innymi Kraków, Wieliczkę, Oświęcim, Katowice, Wrocław, Poznań, Rogalin, Kórnik, Łódź, Nieborów, Żelazową Wolę i Warszawę. Materiał zrealizowany przez Francuzów z pewnością przyczyni się do wzrostu indywidualnych podróży zmotoryzowanych po naszym kraju i ukaże Polskę jako idealny cel dla tego typu turystyki. Warto zaznaczyć, że będzie to też pierwszy reportaż promocyjny prezentujący trzy z czterech miast w których rozgrywać się będą mecze piłkarskie w ramach Mistrzostw Europy Euro 2012.
Do góry