en
en
Kontakt

Zakończył się Welcome Festival.

logo24-25 czerwca, na Stadionie Narodowym w Warszawie, odbył się Welcome Festival – Pierwszy Międzynarodowy Festiwal Marketingu Miejsc. Konkurs Trójkąty Efektywności Briefu, który ma na celu wyłonienie najlepszych projektów w dziedzinie budowania marek miejsc – prowadzonych zarówno przez samorządy, jak i lokalny biznes, agencje czy uczelnie, jest najważniejszym elementem Welcome Festival. "Festiwal jest niezwykle cenną inicjatywą, gdyż pozwala na poznanie wzajemnego dorobku samorządów, wymianę poglądów, studia przypadków koncepcji kreacyjnych, strategii czy oceny skuteczności - powiedział Bartłomiej Walas Wiceprezes POT, który był członkiem jury Konkursu.

http://welcomefestival.pl/

basiaPodczas Welcome Festival, odbyło się także wiele paneli dyskusyjnych oraz prezentacji, w tym pani Barbary Tutak Wicedyrektora Planowania Marketingowego w Polskiej Organizacji Turystycznej na temat projektu wspólnej wizualizacji z regionalnymi organizacjami turystycznymi w ramach kampanii zagranicznej prowadzonej przez POT.

Punktem kulimanacyjnym było rozdanie Trójkątów Efektywności Briefu. Tegorocznymi laureatmi w konkursie Welcome 2013 zostali: Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Urząd Miasta Lublin oraz Fundacja Tumult. W ocenie Bartłomieja Walasa Wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz członka jury "wiele propozycji było bardzo interesujących, szczególnie pod względem zastosowanych innowaycjnych narzędzi promocyjnych, co świadczy, że marketing terytorialny czy miejsca docelowego z punktów promocji turystycznej idzie w dobrym kierunku."

Grand Prix, czyli najważniejsze wyróżnienie w konkursie otrzymał projekt Industriada 2012 – Święto Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego - za najpełniejszą realizację idei Trójkąta Efektywności Briefu, skuteczne oraz kreatywne wykorzystanie przemysłowej tradycji województwa śląskiego do budowania sinej marki miejsca.

Jury przyznało także trzy nagrody główne, pięć specjalnych i dwa wyróżnienia.

Pierwsze miejsce zajął Urząd Miasta Lublin za Carnaval Sztuk-Mistrzów. Jury doceniło twórczą współpracę miasta, biznesu i kultury, która zaowocowała stworzeniem oryginalnego projektu wpisującego się w długofalową strategię marki miasta.

Drugie miejsce w głównej klasyfikacji przypadło zdobywcy Grand Prix, czyli Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Śląskiego. Za stworzenie Industriady, czyli unikatowego święta dziedzictwa przemysłowego, które przyczynia się do budowania silnej marki całego województwa śląskiego.

Ostatnie miejsce na podium zajęła Fundacja Tumult z Torunia, która zgłosiła się do konkursu z 20. Międzynarodowym Festiwalem Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Plus Camerimage 2012 w Bydgoszczy. Jurorzy docenili realizację idei integracji społecznej i biznesowej. Fundacja przyczyniła się do rozprzestrzenienie festiwalowych wydarzeń w przestrzeni miasta, dzięki czemu wydarzenie było otwarte dla mieszkańców, a goście festiwalu mogli lepiej poznać miasto.

Ponadto jury przyznało nagrody specjalne, których laureatami są:

1. Kopalnia Soli Wieliczka Trasa Turystyczna i Locativo za „Trasę Górniczą – nowy szlak w Kopalni Soli Wieliczka", dzięki której Wieliczka zwiększyła swoją atrakcyjność zarówno w oczach turystów, jak i inwestorów.

2. Miasto Poznań za projekt „Poznań daje pracę", który jest przykładem kampanii promującej inwestycje w kapitał intelektualny. Jest to działanie spójne z wizerunkiem Poznania, który zakłada realizację współpracy prywatno-publicznej.

3. Gmina Pruszcz Gdański za projekt „Żuławski Tulipan", czyli stworzenie logo Federacji Piłki Nożnej z 1,2 mln kwiatów z okazji Euro 2012. Był to pomysł unikalny w skali nie tylko Polski, ale także świata.

4. Czech Tourist Board – CzechTourism za projekt: Campaign „Land of Stories" in a new visual style. Według nowej strategii marketingowej, Czechy są pozycjonowane jako kraina opowieści. Ich celem jest wzbudzanie skojarzeń z miejscem pełnym ciekawych ludzi, zabytków i krajobrazów. Kampania „Land of Stories" spójnie realizuje te założenia.

5. Toruńska Agenda Kulturalna za Międzynarodowy Festiwal Światła Skyway '12. Jurorzy uznali, że instalacje świetlne, które w niestandardowy sposób poruszają tematykę nieba i astronomii, są zrealizowane na światowym poziomie i świadomie nawiązują do tradycji miasta.

Jury przyznało także dwa wyróżnienia: dla Centrum Dziedzictwa Szkła za Miasto Szkła, które ożywiło Krosno i przyciągnęło turystów, podkreślając jednocześnie jego przemysłową tożsamość; oraz dla Gdańskiej Organizacji Turystycznej za zwiększenie atrakcyjności turystycznej Gdańska dzięki innowacyjnym aplikacjom mobilnym GCBeVENT App oraz Gdansk4u Mobile, spójnym z koncepcją marki i strategii rozwoju miasta.

Do góry